۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۳
کد خبر: ۵۵۴۸۵۸
در راستای ترویج فرهنگ کتابخوانی؛

مبلغان کتابخوان به مدارس آموزش و پرورش اعزام می شوند

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان خوزستان با اشاره به ترویج فرهنگ کتابخوانی در مدارس از اعزام مبلغان کتابخوان به مدارس خبر داد.
کتاب و کتابخوانی

حجت الاسلام اکبر محمدیان، مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با اشاره به برگزاری جشنواره نمایشگاه های مدرسه انقلاب و مداد کم رنگ اظهار داشت: در حوزه خواهران برنامه لشکر فرشتگان در قالب یادواره شهدای خانم های مجاهد برگزار می شود چنانکه در برادران این برنامه تحت عنوان همکلاسی آسمانی تهیه شده است.

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان خوزستان با بیان اینکه نمایشگاه های مدرسه انقلاب در قالب 12 تا 16 غرفه راه اندازی شده اند، عنوان داشت: در این غرفه ها هر دانش آموزی با گروه خاص خودش بر روی محتوای غرفه فعالیت و در نهایت یک نفر را به عنوان راوی معرفی می کنند که در ادامه بازدیدکنندگان با روایتگری دانش آموزان آشنا می شوند.

این مقام مسؤول با اشاره به اینکه شعار دهه فجر امسال اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی در نمایشگاه مدرسه انقلاب «انقلابی می مانیم» است، خاطرنشان شد: این نمایشگاه ها سه سرفصل «دیروز، امروز و فردای ما» را دارا است که در هر سرفصل غرفه ها چیده شدند از جمله در سرفصل دیروز ما کارنامه سیاه پهلوی و مقدمات سکل گیری انقلاب اسلامی، پیشرفت های علمی، اعتقادات معنوی و دینی کشور شرح داده شد؛ همچنان که در غرفه های امروز وضعیت انقلاب اسلامی پس از گذر 40 سال شرح این مسائل رخ داد.

حجت الاسلام محمدیان بیان داشت: در این غرفه ها دانش آموزان روایتگر، به مقایسه پیش و پس از انقلاب در زمینه دستاوردهای علمی، ارتباط انقلاب با مردم، خدمات شهری و روستایی، پیشرفت های تحصیلی و اجتماعی پرداختند.

وی با بیان اینکه کاستی ها و نیازهای ضروری انقلاب اسلامی در آینده پل ارتباطی سرفصل دیروز ما به فردایمان خواهد بود، افزود: در سرفصل فردای ما آینده نگری دانش آموزان درباره رسیدن انقلاب به نقطه های آرمانی مورد توجه قرار می گیرد.

مسؤول اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزی استان خوزستان هدف از برگزاری جشنواره کم رنگ را توانمندسازی دانش آموزان در راستای امور مجازی اعم از نشریه الکترونیکی و دیواری ارزیابی کرد و گفت: در این جشنواره دانش آموزان خوش ذوق در زمینه کاریکاتور، نقاشی، شعر و سایر حرفه ها شناسایی و آثارشان در جشنواره استانی و کشوری به نمایش گذاشته می شود.

این مقام مسؤول با اشاره به برنامه کندوی کتاب در مدارس تصریح کرد: در این برنامه بصورت نمادین کتاب هایی را که نوعا کتب تقریضی رهبرانقلاب و مختص سطح سنی دانش آموزان است با اعزام مبلغان کتابخوان در مدارس، ترویج می دهیم؛ تا دانش آموزان با فرهنگ کتابخوانی آشنا و به مطالعه بپردازند و در پایان با برگزاری مسابقه کتابخوانی؛ جوایزی به نفرات برتر اهدا می شود./9456/ت303/ب1

ارسال نظرات