۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
کد خبر: ۵۵۴۸۳۹
نماینده مجلس:

سیستم اجرایی خراسان‌جنوبی نیاز به تحول فکری و فرهنگی دارد

نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخت گیری قانون از سوی مدیران استان خراسان جنوبی، گفت: سیستم اجرایی استان نیاز به تحول فکری و فرهنگی دارد و باید مدیران در جهت گره گشایی از کار مردم تلاش کنند.
عبادی

به گزارش خبرگزاری رسا در خراسان جنوبی، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: پروازهای استان از سه سال قبل دو برابر شده و اکنون در هفته ۲۴ پرواز داریم. 

وی با بیان اینکه افزایش پرواز مشهد و تهران را داشتیم، افزود: حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن، موجب اقتدار ما در سطح جهانی بوده، دفاع از ولایت قدرت دیپلماسی را افزایش داده، امنیت را بالا می‌برد و آثار مثبت فراوان دارد. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سخت‌گیری قانون توسط مدیران خراسان‌جنوبی، تصریح کرد: حضور ملت در 22 بهمن نمایشی را نشان داد و دشمنان ایران را ناامید کرد. 

حجت الاسلام عبادی ادامه داد: رسانه‌ها باید دقت کنند دچار سیاه نمایی نشوند و رقابت‌های سیاسی نیز دچار سیاه نمایی نشود چرا که دشمنان در نظر دارند فضا را به سمت تاریکی ببرند و نقش‌‌های از پیش تعیین شده دارند. 

وی در خصوص انتقال آب اظهار کرد: این مسأله در سه استان شرقی کشور قرار است استفاده شود که توسط نمایندگان سه استان پیگیری شده است. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بحران آب در شرق کشور مهم‌تر از مرکز ایران است چرا که این نقطه، مرزی است و باید امنیت داشته باشد. 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در خراسان‌جنوبی باید سرمایه گذار جذب شود، تصریح کرد: انتقال آب جایگزینی به جای آب‌های زیرزمینی است و درحال حاضر مصأرف آب در کشور ما درست نیست. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همسان سازی مزارع مسأله مهمی است که کشاورزان باید به آن دقت کنند. 

اختصاص 500 میلیون دلار برای طرح‌های آبخیزداری در کشور 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه در حال حاضر طرح‌های آبخیزداری مسأله مهم‌تری است که باید به آن توجه شود، تصریح کرد: 500 میلیون دلار برای طرح‌های آبخیزداری درنظر گرفته شد که خراسان‌جنوبی نیز سهم قابل توجهی دارد. 

وی با اشاره به بحث آبرسانی به روستاها، افزود: با ارائه طرحی به رییس مجلس مقرر شد در بحث آبرسانی به روستاها، از اعتبارات صندوق توسعه به صورت ویژه استفاده شود. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستاوردهای خوب حضور وزرا در دهه فجر در استان، اظهار کرد: در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به استان مقرر شد زیرساخت‌های مخابراتی رونق پیدا کند. 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه همچنین در سفر وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی به استان ساخت درمانگاه برای شمال شهر بیرجند تصویب شد، افزود: شمال شهر بیرجند از نبود درمانگاه رنج می‌برد و مجوز تاسیس درمانگاه برای شمال شهر خواستیم که این درخواست مصوب شده و در بودجه تامین اجتماعی تاسیس این درمانگاه درنظر گرفته شد. 

وی با بیان اینکه افتتاح مسکن معلولان از دستاوردهای خوب این سفر بود، خاطرنشان کرد: محور بیرجند- قاین پیشرفت خوبی داشته و از پیمانکاران قوی در تکمیل این محور استفاده شده است. 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: دولت در این خصوص باید بدهی خود به پیمانکار را بپردازد تا مشکلی ایحاد نشود. 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه اکنون چشم انداز راه‌آهن روشن‌تر است، افزود: بحث احداث راه‌آهن شرق کشور در مجلس شورای اسلامی مطرح و مقرر شد بخشی از اعتبارات از صندوق توسعه برداشته شود که این امر مانع بزرگی را حل خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در بحث راه‌آهن سرمایه گذاران خوبی پیدا شده است، اظهار کرد: بودجه استان به کمک نمایندگان مردم استان در مجلس،  ۶۵ میلیارد تومان افزوده شد. 

تسهیلات 8 درصدی بنیاد مستضعفان برای اشتغال 

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مرحله اول ساخت بیمارستان خوسف به پایان رسیده و مرحله دوم با پیمانکاری مناقصه گذاشته می شود و کار آن آغاز خواهد شد. 

حجت الاسلام عبادی با بیان اینکه از بنیاد برکت برای ساخت مدارس آموزشی و خانه عالم دعوت کردیم، خاطرنشان کرد: بنیاد مستضعفان تسهیلات خوبی برای اشتغال درنظر گرفته است. 

وی با بیان اینکه تسهیلات بنیاد مستضعفان برای اشتغال هشت درصد است که در استان اجرا می‌شود، یادآور شد: خراسان‌جنوبی در بحث جذب تسهیلات اشتغال، رتبه اول را دارا است./۸۸۰/د103/ب1

منبع: ایسنا

ارسال نظرات