۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۵۴۸۲۴
۲۲ بهمن تماشایی؛

جدایی امام و امت؛ خواب تعبیر نشده دشمن | صبر و متانت انقلابی مردم و مسؤولیت سنگین مسؤولان

بزرگداشت یوم الله ۲۲ بهمن ماه، بزرگداشت آرمان هایی است که همچون روحی در کالبد انقلاب دمیده شده و تصویری از شور انقلابی و حماسه عظیمی است که چهار دهه است توطئه های دشمن را خنثی کرده و سبب اقتدار نظام اسلامی می شود.
راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، 22 بهمن بزرگترین نماد انقلابی گری و موسم تجدید میثاق مردم انقلابی ایران اسلامی با آرمان های امام و انقلاب است؛ روزی که مهم‌ترین صحنه پاسداری از ارزش های انقلاب و نمایش وحدت و همبستگی ملت ایران رقم می خورد.

در واقع بزرگداشت یوم الله 22 بهمن ماه، بزرگداشت آرمان هایی است که همچون روحی در کالبد انقلاب دمیده شده و تصویری از شور انقلابی و حماسه عظیمی است که چهار دهه است توطئه های دشمن را خنثی کرده و سبب اقتدار نظام اسلامی می شود.

راهپیمایی 22 بهمن امسال که با پیش بینی رهبر انقلاب«تماشایی» شد؛ خط بطلانی بر یاوه گویی ها و توطئه های چند وقت اخیری بود که دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به وسیله عناصر خود فروخته داخلی برای ایجاد شکاف در بدنه مردمی پشتیبان انقلاب به وجود آورده بودند.

در حقیقت مردم بار دیگر با حضور حماسی خود در 22 بهمن، صلابت و اقتدار نظام را در معرض دید همگان قرار دادند و با «راهپیمایی تماشایی» خود نشان دادند که هرچند اختلاف سلیقه، مشکلات اقتصادی و سختی های گوناگون وجود دارد اما وقتی دست پیدا و پنهان دشمن برای ایجاد فتنه در نظام اسلامی و چنگ و دندان های تیز گرگ های نشسته در کمین انقلاب هویدا می شود، اتحاد و همبستگی ملت، دیوار مستحکمی می گردد که اقتدار و صلابت را به تصویر می کشد و پاسخ محکمی به هجمه ها، توطئه ها و برنامه ریزی های دشمن می شود.

گسست امام و امت؛ خواب تعبیر نشده دشمن

انقلاب اسلامی ایران که با رهبری امام خمینی(ره) و با پشتوانه مردم انقلابی و مؤمن و متدین به پیروزی رسید، توانست نوع جدیدی از گفتمان سیاسی را در مناسبات مدیریتی جامعه مطرج کند؛ گفتمانی که بر سه پایه «مکتب، امام و امت» استوار است و پیوند میان امام و امت توانست مکتب تشیع که نماد عینی اسلام ناب است را از طریق گفتمان ولایت فقیه در جامعه اجرا کند و نظام «مردم سالاری دینی» با محوریت اجرای احکام و شریعت الهی و با تأکید بر نقش محوری مردم در تعیین سرنوشت خویش دستاورد این مثلث اقتدار آفرین بود.

گسست میان امام و امت به عنوان دو رکن اصلی شکل گیری و تداوم انقلاب اسلامی، مهم‌ترین برنامه ای است که دشمن در سال های پس از انقلاب در دستور کار قرار داده تا از این طریق بتواند نظام اسلامی را دچار بحران مقبولیت کرده و پروژه فروپاشی از درون را در انقلاب اسلامی اجرایی کند.

فتنه های گوناگون در طول عمر 40 ساله انقلاب اسلامی به ویژه در سالهای اخیر، نشان از برنامه ریزی گسترده و صرف هزینه های سنگین از سوی دشمن برای به نتیجه رساندن این پروژه دارد؛ خواب بی تعبیری که هر قدر عمیق تر می شود، به کابوس ترسناک تری برای دشمنان مبدل می گردد.

راهپیمایی 22 بهمن امسال فارغ از پیام های متعددی که به افکار عمومی جهان مخابره کرد؛ تکلیف یک مسأله را بیش از پیش روشن کرد و آن اینکه گسست پیوند میان امام و امت؛ خواب پریشانی است که هیچگاه تعبیر نخواهد شد چراکه مردم ولایت فقیه را امتداد ولایت خدا، پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) می دانند و این همان«حبل الله» و ریسمان مستحکمی است که مردم خود را به آن متصل می کنند تا در طوفان سهمگین فتنه ها راه را گم نکرده و انقلابی را که خود به وجود آورده و خون های فراوانی برای شکل گیری و تداوم آن داده اند و آن را از فرزند خود عزیزتر می دانند را حفظ کنند.

در واقع همانطور که رهبر انقلاب فرمودند: «هیچ حادثه ای در تاریخ ایران همانند انقلاب اسلامی وجود نداردکه"مردم" در پیروزی و ادامه آن نقش مستقیم و اساسی داشته باشند»؛ ملت با «راهپیمایی تماشایی» خود نشان دادند که تحت هیچ شرایطی حاضر به دست کشیدن از انقلاب خود نیستند و دشمنان نیز خوب می دانند که وقتی انقلاب از متن مردم باشد، نمی‏توان آن را شکست داد.

صبر و متانت مردم و مسؤولیت سنگین مسؤولان

فساد، تبعیض، بیکاری، مشکلات معیشتی و فشارهای اقتصادی این روزها به یکی از مهم‌ترین مسائل کشور تبدیل شده است و همین موضوع نیز سبب شده تا دشمن به ایجاد فتنه در کشور با بهره گیری از «مطالبات به حق مردم» طمع کند.

صبر و متانت انقلابی مردم همیشه در صحنه ایران اسلامی در این شرایط، نعمتی گرانبهاست که باید مسؤولان از آن درس گرفته و به دنبال رفع مشکلات اقتصادی مردم به شکل ضربتی باشند و اگر مشاهده می شود که مردم با وجود مشکلات فراوان اقتصادی چنین حماسه ای را رقم می زنند؛ به سبب دلبستگی به آرمان های امام و انقلاب است و هیچ مسؤولی نمی تواند این حضور را به پای خود بنویسد.

در واقع حضور مردم در «راهپیمایی تماشایی» 22 بهمن امسال، اتمام حجتی بود با مسؤولان تا بدانند که مردم مانند همیشه وظیفه خود را انجام داده و برای حفظ انقلاب و نمایش اقتدار نظام اسلامی پای به عرصه گذاشته اند و اینک نوبت به مسؤولان رسیده تا آنها نیز وظیفه خود را که حل مشکلات مردم و رفع نیازهای ضروری آنها چه در بحث برخورد با مفاسد و مقابله با تبعیض و بی عدالتی های اجتماعی و اقتصادی و چه در بحث رفع نیازهای معیشتی و مشکلات اقتصادی است به بهترین شکل ممکن انجام دهند و بدانند که وظیفه آن ها رفع مشکلات اقتصادی مردم است که این کار بهترین روش صیانت از انقلاب اسلامی است.

به عبارت دقیق تر؛ راهپیمایی 22 بهمن امسال صحنه اتمام حجت مردم با مسؤولان و گویای این پیام بود که مردم بر پیمان خود در راه دفاع از آرمانها و پشتیبانی از نظام و انقلاب مستحکم ایستاده اند و انتظار دارند که مسؤولان نیز به وظیفه خود که احقاق حقوق ملت و رفع مشکلات اقتصادی است عمل کنند و این موضوع مسؤولیت متولیان امر را بیش از پیش سنگین کرده است.

این موضوع در پیامی که رهبر انقلاب به مناسبت تشکر از حضور مردم در «راهپیمایی تماشایی» مردم در 22 بهمن صادر شد نیز برجستگی فراوانی داشت:« عظمت راهپیماییی امروز شما که به نظرِ محاسبه‌گرانِ دقیق، از سالهای پیش پرجمعیت‌تر و پرشورتر بود، پاسخ قاطع و دندان‌شکنی به بیگانگان و دشمنان و سست‌عهدان داد. دشمن با تکیه بر تصوّر ناقص و باطل خود از ایران و ایرانی، همه‌ی توان و تلاش تبلیغی خود را بر این متمرکز کرده بود که ۲۲ بهمن امسال را بی‌رونق و احیاناً به ضد خود تبدیل کند. شما عملاً زنده و پویا بودن انقلاب را به رخ آنان کشیدید و پایبندی به آرمانهای امام راحل را با شعارهای خود و با حضور گرم خود، با صدای بلند فریاد کردید. نهیب ملت ایران دشمن را به عقب می راند و عزم راسخ او معادلات غلط آنان را به هم می ریزد. مسؤولان کشور قدر این پدیده‌ بی‌نظیر را بدانند و با استقامت کامل و روحیّه‌ انقلابی و عمل جهادی به ملت عزیز خدمت و از آرمانهای انقلاب دفاع کنند. آینده متعلق به ملت بیدار و بصیر ماست، ما مسؤولان باید بکوشیم از ملت عقب نمانیم»

فرار رو به جلو؛ دوربرگردانی برای عدم پاسخگویی

همانگونه که پیشتر اشاره شد، حماسه حضور مردم در راهپیمایی 22 بهمن، با نمایش اقتدار و صلابت ایران اسلامی، بار دیگر توطئه های دشمن را نقش بر آب کرده و اتمام حجتی بر مسؤولان در جهت پاسخ به مطالبات بحق مردم بود.

نباید فراموش کرد که مسؤولان و دولتمردان و در رأس آن رییس دولت خود باید اولین پاسخگو به مطالبات مردمی پیرامون مشکلات به وجود آمده در بحث هایی مانند بیکاری، تورم، بالارفتن لحظه ای قیمت ارز، بی ثباتی بازار، افزایش روزانه قیمت کالاهای اساسی و در یک کلام مشکلات کمرشکن اقتصادی باشند نه اینکه با جنجال آفرینی سیاسی به دنبال فرار به جلو و شانه خالی کردن از زیر بار پاسخ گویی به مطالبات به حق مردم باشند.

به هر روی حضور حماسی مردم و عزم و اراده پولادین آنها در حمایت از آرمان های امام و انقلاب اتمام حجتی با مسؤولان بود تا بدانند که مردم با وجود همه مشکلات و سختی ها دلبسته آرمان های امام و انقلاب بوده و در برابر استکبار ایستاده‌اند و اینک نوبت به مسؤولان رسیده که با اقدامات عملی به دنبال کاهش فساد، تبعیض و حل مشکلات مردم باشند و صد البته این مطالبات با شعاردرمانی پاسخ داده نمی شوند و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند؛ نیاز به روحیه انقلابی و جهادی دارد./872/ی۷۰۴/ق

ارسال نظرات