۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
کد خبر: ۵۵۴۷۸۰
روحانی بحرینی در گفت‌وگو با رسا؛

مقابله سازمان‌یافته رژیم پهلوی و آل‌خلیفه با علما | آیت‌الله عیسی قاسم امتداد خط امام خمینی است

روحانی انقلابی بحرینی گفت: نوع سرکوب و مقابله با علما در دو انقلاب بحرین وایران در بالاترین سطح صورت گرفته که بیناگر میزان تاثیرگذاری و نفوذ کلام علما در این دو جامعه است.
علی الکربابادی

حجت الاسلام شیخ علی کربابادی، پژوهشگر و فعال بحرینی در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل خبرگزاری رسا با اشاره به همزمانی هفتمین سالگرد انقلاب بحرین با سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران به شباهت‌های این دو انقلاب پرداخت و گفت: راه و روش انقلاب بحرین و انقلاب اسلامی ایران یکی‌ست. امام خمینی (ره) نه تنها رهبر مردم ایران بلکه پیشوای همه آزادگان جهان بود. امام راحل مکتب امام حسین (ع) الهام می‌گرفت، مکتبی که مردم بحرین بدان گرایش و ارادت دارند.

وی افزود: از مهم‌ترین اصول مکتب اهل بیت (ع) یاری رساندن به مظلومان و مقابله با ظلم است که یکی از فاکتورهای اصلی انقلاب ایران و بحرین است.

ملت بحرین مخالف تبعیت کورکورانه آل‌خلیفه از آل‌سعود است
این عالم بحرینی استقلال‌طلبی و ظلم ستیزی را از بارزترین وجوه انقلاب ایران دانست و گفت: جانفشانی‌های مردم بحرین در طول سال‌های اخیر در همین راستا بوده است. ملت بحرین انتظار دارد حاکمانی را در پیشگاه خود ببیند که حداقل درجه‌ای از استقلال را داشته باشند.

 حجت الاسلام کربابادی تاکید کرد که مواضع ذلیلانه آل‌خلیفه دلیل اصلی نارضایتی بحرینی هاست. به معنای دیگر ملت بحرین هرگز نمی‌تواند تبعیت کورکورانه آل‌خلیفه از آل‌سعود و غربی‌ها را بپذیرد.

مبارزه سازمان‌یافته پهلوی و آل‌خلیفه با علما
وی رهبری انقلاب بحرین و ایران را همانند تلقی و تصریح کرد: انقلاب ایران به واسطه یک عالم متشرع و فقیه مجاهد رهبری شد و در بحرین نیز ما شاهد هستیم که علما و فقها ایفاگر نقش اصلی در جنبش انقلابی بحرین هستند. شیخ عیسی قاسم در واقع ادامه خط امام راحل است.

این روحانی انقلابی بحرین به مبارزه روش‌مند شاه ایران و آل‌خلیفه با مرجعیت و علمای دینی اشاره کرد و گفت: نوع سرکوب و مقابله با علما در هر دو انقلاب در بالاترین سطح صورت گرفته که بیناگر میزان تاثیرگذاری و نفوذ کلام علما در دو جامعه بحرین و ایران است.

حجت اسلام کربابادی با تاکید براینکه انقلاب بحرین یک روند مستمر و متکامل داشته، تاکید داشت: همانگونه که انقلاب ایران نتیجه سال‌ها تلاش مجدانه بود، مردم بحرین نیز با استمرار مطالبات و اصرار بر خواسته‌های مشروعشان در مسیر صحیح گام بر می‌دارند. این درواقع ترجمان همان کلام شیخ عیسی قاسم است که خطاب به آل‌خلیفه گفت: «شما خسته خواهید شد اما ما هرگز خسته نمی‌شویم.»

آل‌خلیفه موجودیت خود را در همگرایی با اسرائیل می‌بیند
وی هم‌افزایی ملت بحرین و جنبش‌های مختلف را برای به ثمر رساندن تلاش‌هایشان مهم دانست. این عالم بحرینی تصریح کرد که برای پیروزی انقلاب بحرین، ما نیازمند تجربه گرفتن از اشتباه‌های سابق هستیم.

وی عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی را از دیگر شباهت‌های آل‌خلیفه با رژیم پهلوی توصیف و تصریح کرد: تحلیل آل‌خلیفه این است که موجودیت این رژیم بسته به موجودیت و همگرایی با رژیم صهیونیستی است. آنها تصور دارند که ائتلاف با اسرائیل می‌تواند خطرات را دور کند و ضامن بقایشان شود.

حجت الاسلام کربابادی خاطرنشان کرد: همه رژیم‌هایی که از پشتوانه مردمی برخوردار نیستند با حس دائمی تهدید مواجه‌اند. آل خلیفه نیز از این مساله مستثنی نبوده و تلاش دارد با ائتلاف‌های جدید زمان بیشتری را برای حکمرانی بخرد. ائتلاف با رژیم صهیونیستی هم در همین راستا قابل قرائت است./983/ب914/ک 

ارسال نظرات