۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۶
کد خبر: ۵۵۴۷۲۶
گزارش رسا از متن و حاشیه حماسه ملت در خاستگاه انقلاب؛

ملتی که ۲۲ بهمن را تماشایی کردند | حماسه ای ماندگار در جشن انقلاب

خیابان های منتهی به حرم همچون رودهایی هستند که مردم را به سوی دریای خروشان عاشقی هدایت می کنند تا «حماسه حضور» را بر کتاب قطور ایثار و مقاومت و ایستادگی ملت ایران نقش زنند.
راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، همه آمده اند؛ پیر و جوان؛ زن و مرد؛ کودک و خردسال؛ دانش آموز و دانشجو؛ تا چشم کار می کند جمعیت است و دریای خروشان و موج عظیم حضور حماسی مردم انقلابی قم.

من نیز که از صبح آمده ام تا خاطره نگار این حماسه حضور شوم، همراه مردم می شوم؛ مردمی که آمده اند تا بگویند ایستاده ایم تا آرمانها به مسلخ مصلحت اندیشی نروند و مسیر انقلاب پر رنگ تر و پر شورتر از قبل ادامه می یابد.

همگام با مردمی می شوم که 40 سال است همچون صخره هایی استوار، پا به پای انقلاب پیش آمده و اکنون نیز همچون رودهایی خروشان و زلال می روند تا به دریای عاشقی بپیوندند و این «حماسه حضور» را بر کتاب قطور ایثار و مقاومت و ایستادگی ملت ایران نقش زنند.

از کنار میدان روح الله که می گذرم، خاطرات روزهای انقلاب در ذهنم تداعی می شود و بیت امام راحل(ره) شاه بیت این خاطرات است؛ یاد آن پیر مراد عشق در دلم جوانه می زند و تصویر نورانی روح خدا در جلوی دیده‌گانم می آید.

این کوچه ها روزگاری قلب تپنده انقلاب بوده اند و بیت امام (ره) ملجأ و مرجع ستمدیدگان و پابرهنگانی که راه نجات را در مبارزه با ستم و ظلم رژیم ستمشاهی و ویرانی کاخ طاغوتی محمدرضا شاه می دیدند و اینک این کوچه ها روایتگر خاطرات انقلابی هستند که معجزه قرن و انفجار نور بود.

در حال گذر از کوچه های تاریخ هستم که فریادی رشته افکارم را پاره می کند؛ جمعی از مردم در حال حرکت به سوی وعده گاه عاشقی هستند و در این راهپیمایی عشق، شعار «مرگ بر آمریکا»«مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق» سر می دهند.

 اینجاست که جمله تاریخی امام عشق که فرمودند: «هرچه فریاد دارید بر سرآمریکا بکشید» در برابر دیده‌گانم رژه می رود و حسی آمیخته به ابهت که ناشی از تحقیر استکبار و مبارزه با شیطان بزرگ و استقامت در طریق حق است به من دست می دهد.

گام هایم را تندتر برمی دارم تا به میعادگاه اصلی عاشقان برسم؛ مردم دسته دسته و گروه گروه به این سیل خروشان می پیوندند و عطر حضور و ایستادگی و مقاومت و پشتیبانی از انقلاب را در مشام جان می پراکنند.

در طول مسیر رسیدن به محل تجمع، جوانانی را می بینم که سربند بر پیشانی بسته و کاغذهایی در دست گرفته اند و با تمام توان شعار می دهند و نقش اصلی نمایش حماسه ای پرشور می شوند؛ حماسه ای که پدرانشان چهاردهه پیش به ثمر نشاندند و امروز فرزندان آنها آمده اند تا بیعتی دوباره کنند با آرمان های نسل اول انقلاب و بگویند که «ایستاده ایم پای انقلاب»

بهمن فاطمی

به نزدیکی حرم که می رسم گروهی از جوانان به چشم می آیند که نوحه فاطمی سر داده و بر سینه می کوبند؛ از یکی از آنها می خواهم روایتگر این حس حضور باشد؛ می گوید: «انقلاب ما فاطمی است؛ برخاسته از هیأت است و امروز هیأتی ها آمده اند تا بیعت دوباره ای با امام و انقلاب و رهبری داشته باشند و به دشمنان بفهمانند تا آخرین قطره خون پشتیبان ولایت فقیه و پاسدار خون شهیدان عاشورایی انقلاب هستند»

صحنه های جالبی را می توان شکار کرد؛ در یک طرف جوانانی که بر گرد یک روحانی حلقه زده و به پرسش و پاسخ پیرامون انقلاب می پردازند و در گوشه ای نیز زن و مردی جوان که دست در دست کودک خردسال خود، با گام های استوار، مسیر عشق را می پیمایند.

دیدن جوانان، نوجوانان، زنان و مردان پیر و سالخورده ای که دوشادوش یکدیگر آمده اند تا حماسه ای عظیم را رقم زنند؛ حس غرور را در وجودم زنده می کند؛ شیر مردان و شیر زنانی که خود نقش اول این حماسه اند.

آرام آرام به حرم می رسم؛ به محل تلاقی رودهای زلال مردمی که کران تا کران حرم حضرت معصومه(س) را تبدیل به اقیانوس بزرگ عشق و معرفت کرده است که با هر جزر و مد خود، طوفانی سهمگین از فریاد«مرگ بر آمریکا» «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر منافق»  به وجود می آورد که سقف آسمان را می شکافد

منظر چشمانم را جمعیت پر کرده است و به هر سختی که شده خود را به نزدیک جایگاه می رسانم تا بهتر بتوانم جمعیت را از نظر بگذرانم.

حضور روحانیان مانند همیشه پر رنگ است و جلوه ای خاص به این حماسه بخشیده است؛ روحانیانی که همواره در خط مقدم مبارزه با استکبار و ظلم و ستم بوده اند و اکنون آمده اند تا بار دیگر پیوند خود با امام و امت را به اثبات رسانده و مشتی محکم بر دهان هایی بکوبند که شبانه روز مشغول یاوه گویی علیه نظام اسلامی هستند.

با هر شعاری که داده می شود مشت ها گره می شود و حس نفرت از شیطان بزرگ و اذنابش بر زبان آمده و مجال بروز می یابد و این آتشفشان خشم مردم انقلابی قم نسبت به دشمن، حرارتی دوباره می یابد.

یکی از روحانیانی که در جمع عظیم مردمی حضور دارد را برای مصاحبه انتخاب می کنم و از او می خواهم که از پیام حضور حماسی مردم سخن بگوید؛ اینگونه پاسخ می دهد: «این حضور مشت محکمی بر دهان یاوه گویان و تجدید میثاقی دوباره با آرمان های امام و نمایش اقتدار نظام اسلامی و پشتیبانی از ولایت مطلقه فقیه است؛ مقاومت، ایستادگی، پیروی از خط نورانی ولایت، پشتیبانی از نظام، مبارزه با استکبار و نمایش اقتدار ملی و وحدت و همبستگی مردم پیامی است که این حماسه عظیم به جهان مخابره می کند»

ایستاده پای انقلاب

این پیام ایستادگی و مقاومت ملتی سلحشور و انقلابی است که به جهان منعکس می شود و مردم خود رساترین رسانه ای هستند که این پیام را ثبت و ضبط و مخابره می کنند.

از روحانی دیگری که در کنارم ایستاده می خواهم او نیز حکایت گر این حماسه باشد؛ با آغوشی باز می پذیرد و می گوید: «امروز همه آمده اند تا حماسه ای تماشایی رقم بزنند و مانند همیشه پشت سر ولایت و در خط آرمان های امام و انقلاب گام بردارند، این حضور حماسی نشان دهنده ایستادگی پای انقلاب است و این فرهنگ انقلاب و امام است که نسل به نسل منتقل شده و امروز نسل سوم و چهارم انقلاب پر شورتر و انقلابی تر به میدان آمده اند و در دفاع از انقلاب مصمم تر هستند»

در حال مصاحبه با روحانیان و طلابی هستم که خود را به این مجمع بزرگ عاشقی رسانده اند که مجری برنامه اعلام می کند که نوبت سخنرانی میهمان ویژه این مراسم است؛ دکتر سعید جلیلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ تکبیر جمع که بر می خیزد نشان دهنده استقبال از این فعال انقلابی است.

انقلاب در مسیر پیامبران الهی

دکتر جلیلی سخن آغاز می کند و می گوید: «حرکت در راستای مسیر پیامبران و انبیای الهی یکی از مهم‌ترین ویژگی های انقلاب است که همین موضوع نیز سبب شده تا دشمنان تلاش کنند تا نظام اسلامی را از مسیر اصلی خود منحرف کرده و به سمت شرارت بکشانند و اگر امام راحل آمریکا را شیطان بزرگ نامید به این دلیل بود که تلاش آنها این است که مسیر بشریت را به سوی شرارت بکشانند و هرچه داشتند در این مسیر به کار بردند»

ادامه می دهد: «دشمنان دیدند که با پیروزی انقلاب با پدیده‌ای مواجه شدند که قدرتی فوق قدرت آنها دارد؛ آنها به گزینه‌های نظامی و سیاسی و اقتصادی رو آوردند ولی ملت ما هیچ‌گاه نخواهد ترسید و مبنای انقلاب اسلامی بر پایه ایستادگی است

سخن از مقاومت و ایستادگی که می شود فریاد تکبیر مردم در گوشها می پیچد و سقف آسمان را می شکافد و پیامی رسا را به جهانیان می دهد؛ پیامی که در بطنش مقاومت و ایستادگی است و تداعی گر مسیری است که ملت ایران برای رسیدن به قله پیشرفت و تکامل و تعالی، بارها پیموده و به موفقیت های چشمگیری رسیده است.

از فتنه دشمن پرده بر می دارد و می گوید: «دشمنان می خواهند با القای یأس و نا امیدی و قرار دادن موضوعات کاذب به جای موضوعات اصلی در کشور فتنه ایجاد کنند و تمام تلاش شان این است که تفکری که پیشرفت های انقلاب و موفقیت ها را رقم زده است شکل نگیرد.»

شعار «مرگ بر آمریکا و «مرگ بر اسرائیل» پاسخی بر سخنان انقلابی دکتر جلیلی است که از سینه مردم بر می خیزد و از گلوها فریاد زده می شود.

در انتها می گوید: «ملت ما امروز به حبل ولایت متمسک شده و قدرتی که در سایه ولایت فقیه و رهبری مقام معظم رهبری ایجاد شده دشمن را معترف به قدرت ایران اسلامی کرده است و این موضوع سبب شده تا امنیت ایران در اوج ناامنی منطقه در بالاترین سطح قرار داشته و مثال زدنی باشد

سخنان دکتر جلیلی که به پایان می رسد، شعارهای انقلابی مردم آغاز می شود و هر لحظه شدت بیشتری می گیرد و گواهی می شود بر ماندگاری و ایستادگی مردم انقلابی قم بر آرمان های امام و انقلاب.

با پایان یافتن مراسم، جمعیت آهسته آهسته متفرق می شوند؛ مردمی که با حضور خود حماسه ای بزرگ را رقم زده اند و ثابت کرده اند که مانند همیشه ایستاده اند پای انقلاب و با حضور خود حماسه ای تماشایی را رقم زده اند.

به رسالت تاریخی این مردم که همچون آهن آبدیده در ناملایمات و مشکلات پشتیبان نظام اسلامی هستند فکر می کنم و خدا را شکر می کنم که بار دیگر سعادتی را نصیبم کرد تا روایتگر این حماسه بی بدیل مردم انقلابی قم باشم و با پایان این حماسه ماندگار، به ابتدای کار خود می رسم و روایت این حماسه را آغاز می کنم و تلاش می کنم تا جان بدهم به کلمات تا شاید آنها بتوانند از عهده وصف این شور وصف ناشدنی برآیند.

 سخن خود را اینگونه آغاز می کنم: « همه آمده اند؛ پیر و جوان؛ زن و مرد؛ کودک و خردسال؛ دانش آموز و دانشجو؛ تا چشم کار می کند جمعیت است و دریای خروشان و موج عظیم حضور حماسی مردم انقلابی قم.»/۸۷۲/ز۵۰۲/ق

ارسال نظرات