۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۵۵۴۶۴۴
آیت الله فاضل لنکرانی:

انقلاب اسلامی حلقه وصل عاشورا و‌ مهدویت است

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) وظیفه فعالان عرصه مهدویت را مقابله مستدلّ با مدعیان دروغین مهدویت دانست و گفت: اگر در عرصه مهدویت با بصیرت حرکت نکنیم، فعالیت های مان به جای نتیجه مثبت، اثر منفی خواهد داشت.
آیت الله فاضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمدجواد فاضل لنکرانی در دیدار دبیران کانون های مهدویت در دانشگاه های سراسر کشور ضمن تسلیت گویی به مناسبت ایام فاطمیه، فرارسیدن سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: ضروری است همه ما به ویژه جوانان پیرو خط امام راحل باشیم و در این راه ثابت قدم بمانیم.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ریشه در عاشورا دارد، اظهار داشت: غایت این نظام رسیدن به حکومت مهدوی است.

وی ادامه داد: امام راحل با راه اندازی انقلاب اسلامی، ما را با حقیقت عاشورا که‌همان مهدویت است، وصل کردند؛ به بیان دیگر انقلاب اسلامی حلقه وصل عاشورا و‌ مهدویت است.

آیت الله فاضل لنکرانی با اشاره به باطل بودن ادعاهای انجمن حجتیه خاطرنشان کرد: انتظار بعد از انقلاب، یک انقلاب مفهومی پیدا کرد، یعنی انتظار از معنای منزوی به انتظار به معنای مقابله با ظلم تبدیل شد؛ درست است که حکومت جهانی تنها به وسیله امام زمان(عج) محقق می شود، اما معنای این آن نیست که همگان دست روی دست گذاشته و نسبت به ظلم سکوت کنند تا حضرت(عج) ظهور کرده و عدل را برپا کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) افزود: اینکه در روایات آمده است، هر عَلَمی قبل از ظهور حضرت(عج) به نام حکومت اسلامی بلند شود، باطل است، یعنی اینکه هر کس غیر از معصوم(ع) ادعای حکومت جهانی داشته باشد، ادعایش باطل است، نه اینکه اگر قبل از ظهور حکومتی شکل بگیرد که در راستای حکومت جهانی امام زمان(عج) عمل کند، باطل باشد؛ افزون بر این امام خمینی(ره) هیچگاه ادعای حکومت جهانی نکردند، بلکه تنها داعیه محو نظام سلطه و طاغوت را داشتند.

وی با بیان این که تنها خداوند از زمان ظهور آگاه است، ابراز داشت: این مسأله بدان جهت است که مجموعه بشریت قابلیت ندارد تا حکومت جهانی و عدل مطلق در آن پیاده سازی شود، بر این اساس هرگاه خداوند صلاح دانست، امر ظهور محقق می شود.

آیت الله فاضل لنکرانی تأکید کرد: اگر مقوله مهدویت از دین حذف شود و یا تعریفی که قبل از انقلاب درباره مهدویت رایج بود عملیاتی شود، دین ناقص خواهد شد.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با بیان اینکه بنابر فرموده امام راحل حکومت اسلامی از احکام اولیه دین است، ابراز کرد: برخی می گویند دین امری فردی است و نباید کاری به جامعه و حکومت داشته باشد که در پاسخ به این افراد باید گفت «مگر غیر از این است که در زمان ظهور، یک عده از مخلصان و‌محبان حقیقی اهل بیت(ع) تحت رهبری امام زمان(عج) حکومت تشکیل می دهند؟ اگر گفته شود دین حکومت ندارد، حکومت پیامبر اکرم(ص)، امیرمؤمنان(ع) و حتی حکومت امام زمان(عج) زیر سؤال می رود.

وی اضافه کرد: مطرح شدن مسأله «دهکده جهانی» از سوی استکبار در این راستا است که اعتقاد شیعه را مبنی بر اینکه حکومت جهانی تنها از سوی امام معصوم(ع) قابل شکل گیری است، را خدشه دار کند.

آیت الله فاضل لنکرانی خطاب به دبیران کانون های مهدویت در دانشگاه ها ابراز کرد: مهدویت باید با دیدگاه اجتهادی مورد بررسی قرار گیرد، بنابراین نباید آیات و روایات مربوط به مهدویت را با دیدگاه های شخصی تفسیر و تبیین کرد، چراکه این کار سبب نامفهوم جلوه کردن جریان ظهور خواهد شد؛ بر این اساس کسانی که در عرصه مهدویت فعالیت می کنند، علاوه بر ارتباط گیری با مراکز تخصصی حوزوی، باید مطالعات عمیقی داشته باشند و کاملاً با احتیاط عمل کنند.

رییس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: فعالان عرصه مهدویت باید توجه داشته باشند که «علائم ظهور» را بر هر اتفاقی که رخ می دهد، اطلاق نکنند.

وی با اشاره به این که امروزه مدعیان دروغین مهدویت زیاد شده اند، وظیفه فعالان عرصه مهدویت را مقابله مستدلّ با این جریان ها دانست و افزود: اگر در عرصه مهدویت با بصیرت حرکت نکنیم، فعالیت های مان به جای نتیجه مثبت، اثر منفی به جا خواهد گذاشت./841/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات