۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۴۶۱۶
رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان:

بازخوانی دهه فجر انقلاب اسلامی تکلیف شرعی و امری عقلایی است

معماری با اشاره به اینکه امام راحل شعار مرگ بر آمریکا را گسترش داد، گفت: بازخوانی دهه فجر انقلاب اسلامی تکلیف شرعی و امری عقلایی است.
ابوالحسن معماری، رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان

ابوالحسن معماری، رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، درباره ضرورت بازخوانی دهه فجر انقلاب اسلامی ابراز داشت: در آیه 5 سوره ابراهیم؛ خداوند به موسی دستور داده که ایام الله را به مردم یادآوری کند؛ از این رو دهه فجر قطعا از ایام الله است چرا که روز ورود امام و پیروزی انقلاب اسلامی را در خود جای داده است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با بیان اینکه براساس دیدگاه قرآنی موظف به یادآوری ایام الله هستیم، افزود: با گذر چهل سال از عمر انقلاب اسلامی و استقرار نظام اسلامی از آنجا که قشر عظیمی از جامعه دوران پیش از انقلاب را درک نکرده اند؛ بازخوانی دوران انقلاب اسلامی تکلیفی همگانی است.

این مقام مسؤول انقلاب اسلامی را نعمت الهی عطا شده به ملت ایران عنوان کرد و گفت: باید دستاوردهای انقلاب برای عموم به ویژه نسل جوان تبیین شود؛ وضعیت نظام طاغوتی و پیشرفت های حاصله از انقلاب اسلامی در کشور برای مردم شرح گردد و از آنجا که دهه فجر نعمت الهی بوده و نعمت ها نیازمند شکر هستند بنابراین پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی با بازخوانی و یادآوری چنین ایامی همان شکرگزاری است.

معماری تبیین و بازخوانی دهه فجر انقلاب اسلامی را افزون بر تکلیف شرعی امری عقلانی بیان کرد و افزود: آنهایی که دوران مبارزات را ندیدند باید بدانند که چه سختی ها و جان فشانی هایی برای از بین بردن نظام طاغوت و استقرار نظام اسلامی تحمل شد.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامی به سرکردگی آمریکا توطئه های بزرگی را طی 40 سال بر نظام تحمیل کردند، اظهار داشت: بازخوانی چنین توطئه هایی و گذر نظام اسلامی از آنها و رسیدن به عظمت کنونی شایسته بازخوانی است که در این باره باید عوامل پیروزی انقلاب اسلامی بیان شود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان رهبری امام و وحدت ملت در پیروی از ولایت فقیه را از علل پیروزی انقلاب اسلامی ذکر کرد و گفت: استقلال یکی از نعمت های به دست آمده در پرتو انقلاب اسلامی است حال آنکه در زمان طاغوت وابستگی در همه ابعاد از قبیل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، نظامی و اقتصادی نمود داشت و حاکمیت حاکمان در کاخ سفید معین می شد.

این مقام مسؤول نبود انتخابات، ظلم ها و تاریکی های شاهنشاهی و وابستگی های دوران رژیم پهلوی را شایسته مطالعه دانست و تصریح کرد: امروزه شاهد استقلال کشور در همه ابعاد از جمله استقلال سیاسی هستیم.

معماری ادامه داد: تلاش آمریکای جنایت کار و رژیم غاصب صهیونیستی برای ضربه زدن به نظام اسلامی همزمان با پیروزی انقلاب اسلامی نتیجه استقلال در برابر وابستگی دوران پهلوی بود.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی ژاندارم آمریکا در منطقه بود، عنوان داشت: جامعه ما همچون ماهی در دریا از وجود نعمت و اهمیت نظام اسلامی بی خبر است؛ از این رو بازخوانی اهداف و آرمان های انقلاب استمرار دهنده راه انقلاب خواهد بود.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با بیان اینکه چه بسا خروجی نسل سوم انقلاب بهتر و برتر از نسل اول باشد، ابراز داشت: نمونه چنین نسلی شهید حججی است که پرورش یافته انقلاب اسلامی است بدون اینکه دوران مبارزات انقلابی را درک کرده باشد.

این مقام مسؤول اضافه کرد: بازخوانی اهداف و آرمان های انقلاب؛ شهید حججی های بسیار و گسترش فرهنگ شهید حججی ها را به ارمغان خواهد آورد.

معماری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه هویت انقلاب اسلامی با نام امام راحل گره خورده است، ابراز داشت: استمرار انقلاب در عمل به رهنمودهای امام و پیروی از رهبری است؛ از این رو با وقوع انقلاب و ظهور امام راحل با ارائه اسلام صحیح و اصیل و بازتعریف مجدد تحت نام اسلام ناب محمدی، قدرت اسلام به صحنه جهانی وارد  شد و بسیار موفقیت آمیز عمل کرد.

وی با اشاره به اینکه نظام سلطه جهانی به واسطه امام راحل دچار لرزه شدیدی شد، خاطرنشان شد: امروزه آثار حرکت سیاسی و اجتماعی امام راحل در منطقه و اقصی نقاط جهانی گسترش پیدا کرده و حتی مستضعفان جهانی براساس چنین الگوی حرکت می کنند.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با بیان اینکه اندیشه های امام و انقلاب احیای اسلام ناب محمدی به عنوان یک مکتب جامع اجتماعی را به همراه داشت، افزود: اجرای چنین مکتبی مقدور و مفید فایده است حال آنکه پیش از آن کسی قائل به چنین سخنی نبود.

این مقام مسؤول گفت: طرح مجدد شریعت به عنوان قوانین الهی برای ایجاد یک جامعه مطلوب برپایه عدالت و اخلاقیات، نشان دادن شکوه و عظمت تشکیل حکومت اسلامی، طرح مجدد اسلام به عنوان مجموعه کامل از شیوه زندگی، ارائه نگاه و نگرش اسلامی نسبت به انسان و جامعه، برهم زدن موازنه قدرت در منطقه، تشدید چالش میان اسلام و لیبرالیسم و مبارزه با سلطه استکبار و قدرت های بزرگ دستاورد اندیشه های امام و انقلاب اسلامی است.

معماری با بیان اینکه امام راحل شعار مرگ بر آمریکا را در جامعه گسترش داد، تصریح کرد: امام با عبارت پرمغز «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند» عملا به همه مستضعفان جهان شهامت مقابله و مبارزه با سلطه استکبار را داد.

وی اهمیت یافتن ایران و تشیع در اذهان مسلمانان و معادله قدرت جهانی را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی بیان کرد و گفت: برجسته سازی خطر صهیونیسم در خاورمیانه و مخالفت در سازش با رژیم صهیونیستی، اعلام روز جهانی قدس و تجدید آرمان آزادی قدس فلسطین دیگر دستاورد نظام و انقلاب است.

رییس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در خوزستان با بیان اینکه حرکت امام درباره آزادی فلسطین و تأکیدات رهبری در این باره مسأله آزادی قدس و فلسطین را زنده کرد،‌گفت: امروزه محور مقاومت حرف اول را در خاورمیانه می زند و قدرت تعیین کننده معادلات منطقه ای جمهوری اسلامی است که چنین نگرشی مأخوذ از اندیشه های امام راحل است.

این مقام مسؤول برائت از مشرکین و حمایت معنوی از مستضعفان جهان را دیگر دستاورد انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و افزود: فلسفه نظام جمهوری اسلامی پشتیبانی معنوی از مستضعفین است حال آنکه در تصور برخی صدور اندیشه انقلاب اسلامی با سلاح حاصل خواهد شد اما این پشتیبانی و بیان ارزش های انقلاب سبب شد تا مستضعفان ندای حق طلبانه انقلاب اسلامی را با تمام وجود احساس بپذیرند.

معماری حاطرنشان شد: ملت ایران با قیام حضرت امام خمینی(ره) گامی اساسی به سمت جامعه عاری از سلطه و اقتدارگرایی مستکبرانه برداشت و اجازه نداد که آمریکا خط مشی جهان را مشخص کند./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات