۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
کد خبر: ۵۵۴۶۱۲
امام جمعه موقت اهواز:

زنده کردن آرمان های الهی ویژگی امام و انقلاب است

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به علل مهم پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: یکی از بزرگترین ویژگی های امام و انقلاب اسلامی زنده کردن آرمان های الهی در دل انسان و جهان معاصر است.
حجت الاسلام والمسلمین حاجتی

حجت الاسلام والمسلمین میراحمدرضاحاجتی، امام جمعه موقت اهواز، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان اینکه در طلیعه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر سال ۹۶ قرار گرفتیم، اظهار داشت: انقلاب اسلامی، انقلابی الهی و متمایز با بسیاری از انقلاب های جهان از حیث ماهیت و هویت و یکی از بزرگترین انقلاب های جهان معاصر است که از انقلاب های دیگر ملل با شاخصه های بسیار اساسی تمایز دارد.

امام جمعه موقت اهواز، مهمترین ویژگی انقلاب اسلامی را الهی و معنوی بودن آن برشمرد و ابرازداشت: انقلاب اسلامی شایسته بازخوانی است؛ عوامل پیروزی انقلاب اسلامی را باید شناخت چرا که عامل بقای انقلاب اسلامی هستند، هندسه انقلاب اسلامی را شناسایی و با آن آشنایی پیدا کنیم.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) علل مهم پیروزی انقلاب اسلامی را ایمان مردم به اعتقادات الهی، ولایت فقیه، ولایت امام، جهان غیب، درجه شهید و شهادت و جایگاه شهادت در فرهنگ اسلامی دانست و گفت: ولایت فقیه و ایمان مردم به آن از علل پیروزی انقلاب اسلامی است؛ برخلاف چیزی که برخی ها از روی ناآگاهی یا سفارش دشمنان اعلام کردند که ولایت فقیه محصور انقلاب اسلامی است، انقلاب اسلامی معلول اخلاص مردم به ولایت فقیه و محصول ولایت فقیه است.

استاد حوزه علمیه ایمان و اعتقادات معنوی و فرهنگی مردم را عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی بیان کرد و خاطرنشان شد: مردمی که دل در گرو ارزش های الهی داشته و عاشق اهل البیت بوده به ندای مظلومانه امام راحل لبیک گفتند و سی سال پس از رحلت امام و در دوران باشکوه انقلاب اسلامی به خاطر عشق به آل رسول همواره ندای جانشین امام را لبیک گفتند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی افزود: راهکارهای تعمیق محبت و معرفت به اهل بیت(ع) را در جامعه بیشتر مورد شناسایی و تعمیق قرار دهیم که در این صورت یکی از پایه های مهم انقلاب اسلامی را مستحکم تر کردیم.

امام جمعه موقت اهواز با بیان اینکه آرمان خواهی نسل جوان جامعه عامل دیگر پیروزی انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: انسان شناسی عمیق یکی از ویژگی های بزرگ امام راحل بود؛ امام با شناخت بسیار عمیق از بشر و جامعه بشری به طرح آرمان های الهی پرداخت؛ از این رو ندای امام ندایی جان آشنا در چهارسوی دنیا بود که همه به آن لبیک گفتند.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی(ره) یکی از بزرگترین ویژگی های امام و انقلاب اسلامی را زنده کردن آرمان های الهی در دل انسان و جهان معاصر یادآور شد و گفت: مسؤولان، دست اندرکاران امور، صاحبان فکر و اندیشه، حوزه های علمیه، علما، دلسوزان نظام اسلامی، افسران جنگ نرم باید در تبیین و توسعه آرمان های الهی بکوشند و از چنین اصلی غافل نشوند.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام روحیه شهادت طلبی را با اقتدا به سیدالشهدا در جامعه اسلامی بیش از بیش نهادینه و چنین چراغی را برافروخته ساخت و باطل السحر دشمنانی شد که هر انقلاب و صاحبان حقی را با تهدید و ارعاب و حمله در نطفه خفه می کردند و امروزه امنیت، و تمامیت ارضی علی رغم فشارها، تهدیدات و حوادث تلخ اتفاق افتاده در کشورهای منطقه مرهون سیره و شیوه حضرت امام است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجتی با اشاره به اینکه دشمن روی نقاط قوت انقلاب اسلامی دست گذاشته، مطالعه کرده و راهکارهای شیطانی ارائه کرده است، تصریح کرد: دشمن برای زیر سؤال بردن اصل ولایت فقیه و تشکیک در چنین اصل مترقی و تغییر ذائقه مردم از آرمان های الهی به آرمان های مادی برنامه ریزی کرده است.

وی تأکید کرد: توسعه بی حد و حصر فضای مجازی امروزه بازی کردن در زمین دشمن و بی توجهی به فضای مجازی در واقع تأمین مهمات برای لشکر دشمن است؛ بی توجهی به سوادآموزی فضای مجازی یعنی بی توجهی به سنگرسازی برای جوانانی که می خواهیم آنها را در دم تیغ ابزارهای تبلیغاتی و فرهنگی دشمن بدون داشتن سلاح و سنگر قرار دهیم.

امام جمعه موقت اهواز بر ضرورت حفظ آرمان های تأکید کرد و عنوان داشت: امروزه دشمن به دنبال آن است که با ترویج فساد و فحشا و سرگرم کردن نسل جوان ما؛ روحیه شهادت طلبی و جهاد را از بین ببرد و جوانانمان را دچار استحاله کند؛ از این رو ترویج روحیه شهادت طلبی و تبیین مقام شهید و شهادت یک فریضه است.

نویسنده کتاب عصر امام خمینی (ره) خاطرنشان شد: دشمنان بدانند مردم و امت حزب الله ما به ویژه نسل جوان تا آخرین نفس و قطره خون از انقلاب و امامشان در عرصه های دفاع از دین، علمی، فرهنگی و تبلیغ و ترویج دین، حضور در حوزه های دین و مراکز علمی، مجاهدت می کنند./۹۴۵۶/ت۳۰۳/ب۱

ارسال نظرات