۲۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۵۵۴۵۵۵
مجموعه یادداشت انقلاب اسلامی(۱۲)

روز جهانی‌شدن «تفکر انقلابی»

نهضتی که از سال ۴۲ شروع شد و تا امروز که ۵۴ سال از حرکت اولیه آن می گذرد در خود چه شاخصه هایی دارد که بعد از گذشت چهل سال از پیروزی هنوز پابرجاست.
انقلاب اسلامی زمینه ساز حکومت جهانی حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف راهپیمایی آیت الله امینی در راهپیمایی ۲۲ بهمن راهپیمایی ۲۲ بهمن در قم

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، حرکت انقلابی مردم و تشکیل نظام اسلامی و برهم ریختن نظم ساختگی نوین جهانی که آمریکا و هم پالگی هایش دنبال می کردند امروزه به مرزی رسیده است که رژیم صهیونیستی برای بقاء خود دست و پا می زند و ایران اسلامی هرروز در سطح بین المللی قدرتمند تر ظاهر می گردد.

همراهی شعار و شعور در نهضت امام

«خدایا خدایا تا انقلاب مهدی از نهضت خمینی محافظت بفرما» این شعاری است که سال های سال است هر روز و بعد از هر فریضه نماز جماعت به دهان مردم مومن و انقلابی جاری می شود. به راستی نهضتی که از سال 42 شروع شد و تا به امروز که 54 سال از حرکت اولیه آن می گذرد در خود چه شاخصه هایی دارد که بعد از گذشت چهل سال به لطف خدا هنوز پابرجاست؟

نهضت خمینی با خود عزتی به همراه آورد، روزی در این مملکت سگ آمریکایی ارزشش از یک شهروند ایرانی چه مسلمان و چه غیر آن بیشتر بود؛ اما امروزه به برکت انقلاب و فداکاری شهدای دیروز و امروز، افسران ارشد آمریکایی حتی به اندازه نزدیک شدن به نقطه صفر مرزی ایران اسلامی مان را هم ندارند.

 انقلاب سال 57 در اصل امتداد انقلاب درونی مردمی بود که به منصه ظهور رسید و شاخ و برگ درهم تنیده شده پوسیده تفکر سلطنتی را در ایران از پا درآورد. ملت هایی پیش از ایران مانند درصدد تغییر حکومت و انقلابی اسلامی بودند اما به برکت تفکر مهدوی و رهبری ولی فقیه این ایران بود که پیشی گرفت و پرچم زمینه سازی ظهور را برافراشت.

پس از انقلاب اسلامی راهبرد نشر معارف انقلاب در دستور کار دست اندرکاران انقلابی قرار گرفت و بحث مهم انتشار تفکر انقلابی کلید خورد.

نقش ایران اسلامی در تحقق وحدت امت اسلام

حضور ایران در لبنان، فلسطین و برخی کشورهای دیگر در وهله اول و سال های نخستین پیروزی و هم اکنون با عمق راهبردی در قلب آمریکا،‌اروپا و آمریکای لاتین و همچنین رشد فزاینده راهبرد فرهنگی و نظامی برای مقابله با مشکل بزرگ منظقه مرکز آسیا یعنی رژیم صهیونیستی، کار را برای ابرقدرت ها به جایی رسانیده است که دیگر نمی توانند صرفا با حملات نظامی و مقابله فیزیکی ایران را عقب برانند.

به برکت انقلاب اسلامی مسلمانان جهان چه در قاره آسیا و چه در قاره های دیگر به یک همبستگی و همدلی رسیده اند که یکصدا شدن آنان در روز جهانی قدس دیدنی است. این وحدت امت اسلام خودش شاخصه ای است برای رسیدن به تراز تمدن نوین اسلامی که پیشدار آن ایران است.

زیر چکمه آمریکا بودن در شان مسلمانی نبود. انقلاب 1979 نشان داد، مسلمانی صرفا به خواندن نماز زیری وق کفار نیست و باید به پاخاست و ریشه دولت های مستکبر منطقه را خشکانید.

اینجاست که نقش رهبر برای هدایت یک حرکت جهانی هویدا می شود و از آن مهمتر خصوصیت الهی این رهبر است که در ولایت فقیه جلوه نموده است. ولی فقیه در طول اعصار مختلف وجود داشته و باعث رشد جوامع خود شده اند اما هیچ ایامی پس از حکومت الهی اهل بیت علیهم السلام تاکنون حکومتی اسلامی برپایه رهبری ولی فقیه وجود نداشته است.

همین است که بعد از حدود چهل سال از جوانه زدن این تفکر، ابرقدرت ها نمی توانند رشد فزاینده قدرت استراتژیک ولی فقیه را تحمل کنند.

عزت امت اسلامی و همبستگی آن در سایه سار ولایت امام عصر(عج) و با نیابت ولی فقیه، چنان قدرتی در منطقه یافته است که ابرقدرت ها هرروز افول خود را به چشم می بینند. در این راستا فرمانده نیروی قدس سپاه جملات جالب و در خور تاملی پیرامون عزت امت اسلام و وحدت کلمه دارد. سردار سلیمانی می گوید: بوش آمد و عراق را به ما داد، اوباما آمد و سوریه را به ما داد و ترامپ نیز آمده تا ان شاءالله فلسطین را به ما بدهد. سردار بر این باور است که «ما با اتکا به قدرت لایزال الهی، و همچنین ایمان و توکل جبهه مقاومت، به چنان قدرتی رسیده ایم که اگر هر اتفاقی بخواهد در منطقه بیفتد، تنها با یک حرکت دست جمهوری اسلامی ایران تمام معادلات برهم می‌خورد.»

این سخنان، نسل امروز را به یاد آیه شریفه «ولن يجعل الله للكافرين علي المومنين سبيلا» می اندازد.

زمینه سازی حاکمیت الهی حضرت حجت از ایران

حکومت حضرت مهدی(عج) نیز برای برافراشته شدن پرچم توحید باید زحمت کشید و تلاش کرد. به فرموده رهبرمعظم انقلاب تمامی اهل بیت علیهم السلام به وظایف خود عمل کردند اما مردم در آن برهه به وظیفه اجتماعی خود عمل نکردند و آنچه نباید اتفاق می افتاد، افتاد. مردم امروز نیز وظیفه سنگین رساندن پرچم حکومت انقلاب اسلامی را به دست نورانی حضرت ولی عصر(عج) را بر دوش دارد.

حال با گذشت زمان متمادی از قیام عاشورای حسینی و ادامه حیات آن توسط ائمه اطهار علیهم السلام این بار بر دوش مردم مسلمان عصر کنونی است. با پیروزی انقلاب اسلامی که نه تنها رنگ و بو بلکه تفکر مهدویت را در عمل دارد و به فرموده بنیان گذار آن  «اميد است كه اين انقلاب، جرقه و بارقه‌اي الهي باشد كه انفجاري عظيم در توده‌هاي زير ستم ايجاد نمايد و به طلوع فجر انقلاب مبارك حضرت بقية الله ـ ارواحنا لمقدمه الفداء ـ منتهي شود» تا ظهور راهی نمانده است اگر بخواهیم و باید تلاش را مضاعف کنیم تا حکومت جهانی حضرت در زمان ما اتفاق بیفتد.

استراتژي «وحدت امت اسلامي» و «نزديكي جوامع ستمديده و مستضعف» از ايده‌هاي بنيادين امام خميني است كه هم باعث تقويت و توانمند شدن آنان مي‌گردد و هم زمينه ساز و مقدمه‌اي براي انقلاب جهاني امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف. بدون اتحاد و يكپارچگي حق طلبان، خدا باوران و بي بهرگان از قدرت (مستضعفان)، حركت به سمت جامعه موعود الهي، به كندي پيش خواهد رفت و دست قدرتمندان و مستكبران براي استضعاف و بهره كشي از ديگران بازتر خواهد بود.

ان شاءالله برخلاف شانتاژهای رسانه ای دشمنان مبنی ناکارآمدی نظام مقدس اسلامی و رشد روافزون عمق راهبردی این نهضت، شاهد نابودی استکبار و زمینه سازی برای تشکیل تمدن نوین اسلامی خواهیم بود. ان شاءالله/829/ی۷۰۴/س

حجت الاسلام محمدمهدی مرادی، پژوهشگر حوزه علمیه قم

ارسال نظرات