۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: ۵۵۴۵۱۲
به همت دفتر آیت الله مکارم شیرازی صورت گرفت؛

احداث چندین مدرسه علمیه در مناطق محروم

مسؤول بخش مناطق محروم و امور بین‌الملل دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی از احداث ده ها مسجد، مدرسه علمیه و خانه عالم در مناطق محروم کشور خبرداد.
حجت الاسلام حبیبی تبار مدرسه علمیه تخصصی عباسقلی خان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از مبلغان مناطق محروم و آسیب دیده کشور پیش از ظهر امروز با حضور در بیت حضرت آیت الله مکارم‌شیرازی با این مرجع تقلید دیدار و گفت‌وگو کردند.

حجت الاسلام حسین حبیبی تبار مسؤول بخش مناطق محروم و امور بین‌الملل دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی در این دیدار با بیان این که انقلاب اسلامی نوری بود که در مقابل ظلمت و تاریکی قرار دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی با رهنمودهای امام راحل و تلاش های ملت ایران به پیروزی رسید و حقیقتا یک معجزه بود.

وی اضافه کرد: دشمنان و استکبار جهانی هر کاری تواستند انجام دادند تا این انقلاب را از بین ببرند که جنگ نظامی و فرهنگی و تحریم از جمله آن بود ولی به شکر خدا دست استکبار و استعمار جهانی نه تنها از ایران بلکه از کشورهای منطقه کوتاه شده است.

حجت الاسلام حبیبی تبار با بیان این که انقلاب ما انقلاب اسلامی راستین و واقعی است، عنوان کرد: اسلام آمریکایی با تفکر تکفیری است که موجب اسلام هراسی می شود و با این که با ایثار و فداکاری جبهه مقاومت توانست دست وهابیت تکفیری را کوتاه کند اما تفکر تکفیری هنوز وجود دارد و این مبلغان با توجه به این که کار فرهنگی بر عهده حوزه و روحانیت است برای خنثی سازی اندیشه وهابیت تلاش می کنند.

وی تصریح کرد: بطلان تفکر تکفیری و تبیین اسلام ناب محمدی از جمله وظایف حوزه های علمیه است به همین جهت بخش مناطق محروم دفتر آیت الله مکارم از متخصصان مذاهب اسلامی در این امر دعوت کرده تا در این امر خطیر شرکت کرده و از فرهنگ اهل بیت(ع) دفاع کنند و الحمدالله تا به امروز خدمات خوبی از سوی این عزیزان صورت گرفته است.

مسؤول بخش مناطق محروم دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: این افراد تنها به تبلیغ نمی پردازند بلکه برای ارتقای کارهای تشیع و اسلام همه گونه فعالیت های فرهنگی انجام می دهند؛ البته تا به امروز بخش مناطق محروم دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی و سایر مؤسسات وابسته موفق به احداث 209 مسجد در مناطق، تکمیل 220 مسجد، ساخت 128 خانه عالم و ساخت 57 مورد سرویس بهداشتی شده اند.

وی با اشاره به دیگر فعالیت های این بخش ابراز داشت: همچنین توانستیم چندین حوزه علمیه از جمله زهک، زهکلوت و تایباد تأسیس کنیم و به کمک دفتر حضرت آیت الله مکارم شیرازی مؤسسات قرآنی زیادی احداث شده و توانسته ایم در مسیر فقر زدایی، ارسال و چاپ کتاب نیز کارهای خوبی داشته باشیم./1330/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات