۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۹
کد خبر: ۵۵۴۳۵۳
آیت الله نوری همدانی:

نماز جمعه محلی برای آمادگی در برابر دشمن است | امام جمعه باید تابع سیاست ولی فقیه باشد

حضرت آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: امام جمعه باید از حیث علمی، تقوا، مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و جناح پرهیز کند و فقط تابع سیاست ولی فقیه باشد.
آیت الله نوری در دیدار حاج علی اکبری

به گزارش خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نهاد امامت جمعه را مهمترین نهاد روحانیت دانست که واسطه بین نظام و رهبری و حوزه های علمیه با مردم است.

وی با تجلیل از خدمات حجت الاسلام والمسلمین تقوی، رییس سابق این شورا تاکید کرد: نماز جمعه جایگاه بسیار مقدسی است و باید از این فرصت استفاده کرد.

این مرجع تقلید افزود: امام جمعه باید از حیث علمی، تقوا، بیان، مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند و فقط تابع سیاست ولی فقیه باشد و نظرات رهبری را تبین و بیان کند تا همه اقشار بتوانند با او مرتبط باشند؛ امام جمعه باید در طول هفته مطالعه کند تا پاسخگو نیازهای مردم باشد و همچنین همیشه در بین مردم باشد تا مشکلات آنان را درک کند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات و روایات نماز جمعه را محلی برای آمادگی در برابر دشمن دانست و اظهار داشت: اینکه در نماز جمعه سلاح به دست می گیریم و در محراب می ایستیم و محراب هم از حرب به معنای مقابله و آمادگی در برابر دشمن و آمادگی درمقابل بدخواهان اسلام است، اینکه دو خطبه خوانده می شود یکی خود سازی و توصیه به تقوای فردی و اجتماعی و خطبه دیگر سیاست بدان معنا است که زمان شناس بودن، ایجاد بصیرت، و آگاهی از اوضاع جهان بسیار اهمیت دارد و در بصیرت انسان تأثیر خواهد داشت.

وی حفظ و حراست از انقلاب و نظام و ارزشها را یک اصل مهم خواند و با اشاره به سوابق حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری خطاب به وی گفت: با توجه به مدیریت و شایستگی و اخلاص شما امیدوارم در این عرصه موفق باشید./۱۳۲۳/د۱۰۳/ق

ارسال نظرات