۲۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد خبر: ۵۵۴۳۳۸
آیت الله حسینی بوشهری مطرح کرد؛

رهبری، وحدت و روحیه ایثار سه عنصر پیشرفت انقلاب اسلامی

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری گفت: رهبری، وحدت و روحیه ایثار به اذعان بیگانگان علت اصلی پیشرفت های انقلاب اسلامی است.
آیت الله حسینی بوشهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری در نخستین یادواره شهدای حفاظت از شخصیت های سپاه استان قم که شب گذشته در سالن همایش های مدرسه علمیه امام کاظم(ع) برگزار شد، با اشاره به اینکه حدود ۱۰ آیه از قرآن کریم در مورد تکریم و تجلیل از شهیدان اختصاص دارد، گفت: شهدا دارای ویژگی هایی منحصر به فرد اخلاقی بوده اند و همین موضوع سبب شده است تا اعمال آنها در این دنیا ضایع نشود؛ هیچ عملی بالاتر از کاری که شهدا انجام داده اند وجود ندارد.

عضو هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: شهدا همچون انبیای الهی و ائمه اطهار(ع) در روز قیامت مقام شفاعت دارند.

وی با بیان اینکه مهم ترین آرمان شهدا دین و ارزش های دینی بوده است، عنوان کرد: شهدا به علت اینکه حریم الهی را حفظ کرده اند، خداوند نیز آنها را تکریم کرده و در نظر همگان آنها را عزیز و بزرگ جلوه می دهد.

آیت الله حسینی بوشهری خاطرنشان کرد: همانطور که شهدا برای ما عزیز هستند و مقام شان را گرامی می داریم، باید خانواده آنها را نیز مورد تکریم قرار دهیم.

امام جمعه قم با اشاره به اینکه شهدا به دنبال حقیقت رفتند، نه به دنبال منفعت بیان کرد: علت ماندگاری شهدا این است که در راه حق گام برداشتند.

وی برخورداری از روحیه ایثار و شهادت را یکی از ویژگی های شهدا خواند و ابراز داشت: شهدای ما در مسیر ولایت گام برداشتند و فدای دین شدند تا عزت امت اسلامی از بین نرود.

آیت الله حسینی بوشهری تأکید کرد: علت اصلی پیشرفت های انقلاب اسلامی به اذعان بیگانگان در سه عنصر رهبری، وحدت و روحیه ایثار است.

عضو‌هیأت رییسه مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه به برکت خون شهدا انقلاب اسلامی را با عزت، عظمت و اقتدار وارد چهلمین سال خواهیم کرد، ابراز داشت: بر اساس فرموده رهبری امسال ۲۲ بهمن تماشایی خواهد بود، چراکه با حضور مردم در این راهپیمایی، آمریکا یک بار دیگر از مقاصد شوم خودش ناامید خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه شهدا هیچگاه صحنه های نبرد را به نفع دشمنان خالی نکردند، اظهار داشت: شهدا تا آخرین لحظه عمرشان بر سر پیمان شان با امام(ره) و رهبری ماندند، بنابراین امروزه همه ما باید با تأسی به شهدای گرانقدر با مقام ولایت پیمان ببندیم و با عزمی راسخ به آن پایبند باشیم.

آیت الله حسینی بوشهری هدف از برگزاری یادواره های شهدا را این گرامیداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر دانست و عنوان داشت: یکی از برکات این یادواره ها آن است که از راه شهدا غافل نشویم.

امام جمعه قم تأکید کرد: دشمنان همواره برای ضربه زدن به نظام برنامه ریزی می کنند، بنابراین مهم ترین وظیفه همه ما به ویژه مسؤولان امروزه این است که همانند شهدای گرانقدر بر اساس دین حرکت کنیم و ذره ای منحرف نشویم.

وی با بیان اینکه امروزه باید بدانیم که شهدا از وجود مفاسد در جامعه گلایه‌مند هستند، تصریح کرد: مسؤولان باید بدانند که امروزه مردم از وجود مفاسد اقتصادی گلایه دارند؛ بر این اساس همه مسؤولان باید مسؤولیت پذیر باشند و مشکلات معیشتی مردم را حل کنند.

آیت الله حسینی بوشهری تنها راه حل مشکلات معیشتی و اقتصادی را عمل به رهنمودهای رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی دانست و خاطرنشان کرد: امروزه باید همه ما با دشمن شناسی، دیده بان انقلاب اسلامی باشیم و راه های نفوذ دشمن را ببندیم.

وی در پایان بر ضرورت کنترل و‌ مدیریت فضای مجازی تأکید کرد و آن را باتلاق دشمن توصیف کرد و یادآور شد: باید سوگمندانه گفت که امروزه فضای مجازی بنابر فرموده رهبر معظم انقلاب قتلگاه جوانان است، بنابراین باید مراقب باشیم تا جوانان ما گرفتار این قربانگاه نشوند./۸۴۱/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات