۲۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
کد خبر: ۵۵۴۲۷۱
حاجی دلیگانی در گفت وگو با رسا:

هیچ مسؤولی حق ندارد خارج از اختیارات قانونی از جانب نظام تعهد محرمانه دهد

نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ مسؤولی حق ندارد خارج از چارچوبی که قانون اساسی به او اختیار داده است، به شیوه‌ای محرمانه تعهدی را از جانب نظام متقبل شود.
حسینعلی حاجی دلیگانی

حسینعلی جاجی دلیگانی، نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی درگفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که آمریکا شیطان بزرگ است، اظهار داشت: طبیعی است که شیطان هیچ‌گاه از اهداف خود دست نخواهد کشید، لبخند آمریکایی‌ها در گفت‌و‌گوها و مذاکرات برای فریب دادن است، از این رو نباید به سیاست‌های آمریکا اعتماد شود.  

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پس از اعتماد برخی دولتمردان به آمریکا امروزه شاهد پشیمانی این افراد هستیم، امروزه مذاکره کنندگان برجام معتقدند که مذاکره با آمریکا یک اشتباه بود، چرا که جمهوری اسلامی ایران به تمام تعهدات خود در برجام عمل کرده است ولی آنچه سهم آمریکایی‌ها و دیگر کشور‌های 5+1 بود، عملیاتی نشده است.

طرح مذاکرات الحاقی بر برجام فرار رو به جلوی آمریکا برای لاپوشانی بدعهدی‌ها است

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که مسؤولان ایالات متحده قابل اعتماد نیستند و نباید به وعده‌های آنها دل بست، خاطرنشان کرد: طرح مذاکرات الحاقی بر برجام فرار رو به جلو است تا بدعهدی و پیمان‌شکنی‌های خود را لاپوشانی کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها مقابل دوربین‌های صد‌ها کشور اسناد برجام را امضا کردند اما سپس زیر قول خود زدند، به همین علت مبحث مذاکرات جدید را پیش می‌کشند تا ملت ایران از حق خود چشم پوشی کند اما چنین نخواهد شد و ملت بزرگ ایران از حق خود کوتاه نخواهند آمد.  

این نماینده مجلس با بیان این که مسائل نظامی و دفاعی کشور قابل مذاکره نیستند، اظهار داشت: هر کشوری برای مسائل امنیتی و دفاعی خود چارچوبی دارد و طبیعی است که جمهوری اسلامی ایران نیز در برابر متجاوزان، شیوه‌ای برای دفاع از مرز‌های آبی، خاکی و هوایی خود داشته باشد و در این رابطه با هیچ کشوری مذاکره نخواهد کرد.

وی با تأکید بر هوشیاری وزارت خارجه گفت: مسؤولان وزارت امور خارجه باید مواظبت کنند تا برخی افراد و گروه‌ها تحت عنوان هیأت‌های کارشناسی یا افراد مستقل و با عنوان طرف ایرانی ارتباطاتی با برخی کشور‌های نگیرند.

حاجی دلیگانی ابراز داشت: هیچ مسؤولی حق ندارد خارج از چارچوبی که قانون اساسی به او اختیار داده است، به شیوه‌ای محرمانه تعهدی را از جانب نظام متقبل شود./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات