۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
کد خبر: ۵۵۴۲۶۴
آیت الله نوری همدانی:

عزت و عظمت اسلام در سایه جهاد رقم می خورد

حضرت آیت الله نوری همدانی جهاد را عامل عزت و عظمت اسلام دانست و بر تلاش برای حفظ انقلاب تأکید کرد.
آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار جمعی از نیروهای نظامی و انتظامی استان قم که پیش از ظهر امروز در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، با اشاره به مبارزه پیامبران با ظلم و ستم در طول تاریخ عنوان کرد: هر پیامبری که از سوی خداوند برای هدایت مردم مبعوث می شد، ظالمان و مستکبران در برابرش ایستادگی می کردند.

وی افزود: همه پیامبران در هنگام دعوت مردم به مسیر الهی، در یک دست کتاب هدایت و در دست دیگر ابزار و سلاح رزم و جهاد داشته و علاوه بر هدایت مردم، وظیفه مبارزه با ظالمان و گردن کشان را نیز برعهده داشتند.

وی ایستادگی در برابر ظلم را از ویژگی های جریان حق دانست و خاطرنشان کرد: مثلث های ظلم تاریخ همواره وجود داشته اند و در جریان انقلاب نیز مثلث دنیای استکبار، دنیای صهیونیستی و دنیای منافقان در برابر نظام ایستادند و در هر بار که جریان حق فعالیت می کند، این مثلث در برابر آنها می ایستد.

حضرت آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: ایستادگی در برابر ظلم و ستم یکی از مهم‌ترین کارهای انبیا و اولیای الهی بوده است و اقوام و ظالمانی که در طول تاریخ به گردن کشی و ظلم پرداخته اند با تازیانه عذاب الهی از بین رفته اند.

وی ادامه داد: ظلم از بزرگترین گناهان در اسلام است و ظالمان، افرادی که به آنها کمک کرده اند و کسانی که به ظلم راضی بوده اند همه در ظلم شریک اند و مورد عذاب شدید الهی قرار می گیرند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم تأکید کرد: عزت و عظمت اسلام و انقلاب در سایه جهاد و مبارزه با ظلم رقم می خورد و انقلاب نیز به وسیله جهاد به دست آمده است.

وی ابراز کرد: هر قدم، نفس و کار نیروهای نظامی ما عبادت است؛ همه باید تلاش کنیم تا انقلاب حفظ شود و ان شاالله این انقلاب که توسط امام خمینی(ره) به وجود آمد و هم اکنون نیز به وسیله حضرت آیت الله خامنه ای که تابع فکر امام است اداره می شود، تا زمان ظهور امام عصر(عج) ادامه خواهد داشت./872/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات