۱۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۵
کد خبر: ۵۵۴۰۷۶
معاون آموزش حوزه های علمیه:

ستاد همکاری‌ها تلاش زیادی در تحقق منویات رهبری داشته است

‌حجت الاسلام رستم‌نژاد گفت: از جانب انصاف نباید خارج شد چرا که تلاش ها و فعالیت های ستاد همکاریها در راستای منوّیات مقام معظم رهبری اقدامات ارزشمندی انجام داده است.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین رستم نژاد

به گزارش خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام مهدی رستم نژاد  درباره فعالیت های این ستاد همکاری‌های حوزه و آموزش و پرورش گفت: اینکه مسیر و رویکرد دوستان برای تحقق منوّیات مقام معظم رهبری و حرکت به سمت سند چشم انداز نظام مقدس جمهوری اسلامی است، هیچ شکی در آن نیست و همه دنبال همین هدف هستیم .

عضو ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش گفت : اصل این حرکت امر مبارکی است، همکاری و هم‌آوایی دو نهاد آموزشی و تربیتی در کشور می‌تواند آثار فرهنگی بسیار خوبی را در جامعه در بر داشته باشد.

همه تحولات و سعادت‌ها در آموزش و پرورش رقم  می‌خورد

معاون آموزش حوزه افزود: حوزه علمیه در ارتباط با رسالتی که در زمینه تربیت اسلامی دارد ،آموزش و پرورش برای او بهترین عرصه است، ما باید آموزش و پرورش را به عنوان یک نهاد پایه‌ای و اساسی تلقی کنیم که همه جهش‌ها، تحولات و سعادت‌ها در آن رقم می‌خورد.

وی ادامه داد: موضوع تعلیم و تربیت ، رشد و تعالی کودکان مساله کوچکی  نیست که بتوان با چندین جلسه و نشست به نتیجه رساند بلکه باید در سطوح کلان تر برنامه ریزی کرد.

تلاش ها ی قابل قبولی ارائه شده است.

حجت الاسلام رستم نژاد افزود : ستاد همکاریها نهالی نوپا می باشد و طبیعی است مشکلاتی در مقدمات حرکت خود داشته باشد و کارهای عقب مانده آنقدر زیاد است که با گذشت چندین سال، هنوز دوستان ما در ستاد درگیر مرتفع کردن آن می باشند.

وی  تصریح کرد: ، انصاف امر این است که بگوییم در این چند سال اخیر گام های مهمی برداشته و تلاش ها ی قابل قبولی ارائه شده است.

نیازمند گام های جدی برای رفع خلاء ها هستیم

حجت الاسلام رستم نژاد بیان داشت: اما آن چیزی که توقع میرود، برداشتن گام های  اساسی برای احیا و برطرف کردن نقایص و پرکردن خلاها است، این به آن معنا نیست کاری صورت نگرفته بلکه زمینه کار  آنقدر زیاد است که گویی هنوز اقدام خاصی انجام نگرفته است.

معاون آموزش حوزه ادامه داد: مساله آموزش و پرورش و اسلامی کردن متون و برطرف ساختن دغدغده های سیستم آموزشی نمی تواند صرفا با یک تفاهم و تاسیس یک ستاد تحقق یابد، تشکیل ستاد به منظور هماهنگی و انجام امور تعاملی است، اما، باید همه دستگاه ها و نهادها دست به دست هم دهند تا آنچه مطلوب نظام اسلامی است تحقق یابد.

فضای مجازی ،فضای واقعی را به چالش کشیده است

استاد حوزه علمیه قم گفت: امروز بر اساس طرح ها و برنامه ها ی ابلاغی قدامات زیاد و فوق انتظاری صورت پذیرفته، ولی از آنطرف نیازها و بسترهای جدی همچون فضای مجازی و مشکلات عدیده این فضا، واقعیت  را به چالش کشیده و بر سر راه دانش آموزان و به طور کلی نسل جوان  شبهات فراوانی وجود دارد ، برای مقابله با این بحران نیازمند اقداماتی  در سطح کلان توسط دستگاههای مختلف کشور می باشیم .

حجت الاسلام رستم نژاد افزود: با توجه به توسعه افسارگسیخته فضای مجازی و هدف گیری نسل جوان امروز بر همه بدنه و تشکیلات نظام فرض  است برای  مصون نگه داشتن نسل های امروز و فردای نظام مقدس جمهوری اسلامی که فرزندان خودمان هستند چاره اندیشی شود.

عرصه تعلیم و تربیت یک عزم ملی می طلبد

معاون آموزش حوزه های علمیه ادامه داد: در سال جاری بیش از 13 میلیون دانش آموز در سیستم آموزش و پرورش مشغول تحصیل هستند  که باید با این ظرفیت عظیم انسانی که آمادگی پذیرش را دارند و از ذهنی منعطف برخوردارند، با برنامه ریزی و طرح های منطبق با سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی مورد آموزش تعلیم و تربیت قرار بگیرند.

وی  با بیان اینکه مساله تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش به عنوان یک اصل بوده و همه وظیفه دارند دلسوزی لازم را داشته باشند، تصریح کرد: جایگاه و اهمیت این وزارتخانه آنچنان مهم و ارزشمند است که می بایست چندین وزارتخانه در همکاری مستمر و مستقیم با آن باشند تا بتوانند سیاست های تعریف شده و منطبق با نظام جمهوری اسلامی را با برنامه ریزی و تدبیر پیاده سازی کنند.

حجت الاسلام رستم نژاد بیان داشت: در مساله ستاد همکاریها و فعالیتهای  ارزشمند آن باید توجه داشته باشیم که همه باید دست به دست همدیگر بدهند ،زیرا  مساله تعلیم و تربیت یک عزم ملی را می طلبد، حتی کسانیکه مسئولیتی ندارند، در قبال آموزش و پرورش که تقدیر تربیتی و آموزشی کشور را رقم میزند مسئولند.

صاحبان فکر ،اندیشه و امضا به کمک آموزش و پرورش بیایند

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: اینکه بیاییم فعالیت های ستاد یا هر فعالیت دیگری را به قشر خاصی تعمیم دهیم درست نیست، البته کسانیکه دارای قوه فکریه، دارای مسئولیت و جامعه نخبگانی هستند طبیعی است که انتظار بیشتری می رود، چرا که آنان در خط مقدم این حرکت می توانند نقش آفرینی کنند، صاحبان فکر با ارائه ایده و اندیشه، صاحبان امضا با تسهیل در روند اجرایی شدن تصمیمات و مصوبات، صاحبان ثروت با اعتبار بخشی به طرح ها و ایده ها می توانند نقش بسزایی را ایفا کنند.

استاد حوزه علمیه قم اظهارداشت: امسال در پذیرش حوزه های علمیه 3درصد مدارس کشور حضور داشتند که این این تعداد بیش از 20 درصد ورودی مربوط به دانش آموزان مدارس امین بود که بر اساس آمار بیشترین ورودی های حوزه همین مدارس امین بودند و طی سالهای اخیر گزارش ها نشان می دهد بهترین طلاب حوزه نیز مربوط به همین ورودی های مدارس امین در سراسر کشور می باشد و این نشان از حرکت بجا و اقدام صحیحی است که در حال شکل گیری است.

مشکلات طرح امین مرتفع گردد

حجت الاسلام رستم نژاد بیان داشت: اگر مشکلات و بستر ایده آل مدارس امین با هم افزایی، تعامل و همکاری برطرف گردد تردیدی نباید داشت که در راستای منوّیات رهبر معظم انقلاب گام برداشته ایم.

معاون آموزش حوزه های علمیه در بخش دیگری از سخنانش به ظرفیت غنی حوزه های علمیه در تربیت طلاب و روحانیون مهذب و عالم اشاره کرد و گفت: با این ظرفیت ارزشمند امروز آموزش و پرورش می تواند از توانایی علمی حوزه های علمیه در بدنه آموزشی خود بهره کافی ببرد.

کاری که حوزه می تواند برای آموزش و پرورش انجام دهد

حجت الاسلام رستم نژاد تصریح کرد: ایجاد دو صفت حفیظ و مهارت، بر عهده آموزش و پرورش است؛ اما امانت را باید با ایمان درست کرد که اصالتا وظیفه حوزه می باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه بیان داشت: عالی ترین مقامات کشوری و لشکری، مرجع تقلید، استاد دانشگاه، رئیس جمهور، وزیر و ... از آموزش و پرورش تأمین می شود و باید این سه ویژگی را در میان دانش آموزان تقویت کرد.

معاون آموزش حوزه های علمیه اظهار داشت: حوزه و آموزش و پرورش باید با یکدیگر تعامل و همکاری داشته تا بتواند این عناوین را تأمین کنند؛ چرا که امروز دشمن فعالیت های بسیاری برای نسل دانش آموز ما دارد.

حجت الاسلام رستم نژاد تصریح کرد: اگر امروز در مسئولیت خود کوتاهی نکنیم در آینده نسلی مومن، بصیر، آگاه، توانمند و ولایتمدار را خواهیم داشت، مملکت ما مواد خام کم ندارد ولی باید با بهره گیری از معارف بلند و غنی قرآن کریم و اهل بیت(ع) با مقداری بصیریت تلاش، آگاهی و انگیزه این نسل جوان را به سر منزل مقصود برسانیم./۹۹۸/د۱۰۳/س

 

ارسال نظرات