۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۱
کد خبر: ۵۵۴۰۳۸
استاد درس خارج حوزه علمیه قم مطرح کرد؛

"هویت مقتدرانه ایران"؛ ارمغان انقلاب اسلامی

استاد درس خارج حوزه علمیه قم گفت: اگر به ملاحظه نابسامانی های مادی نسبت به جنبه های معنوی انقلاب ناسپاسی کنیم و آن را از دست بدهیم، به یقین دشمن لحظه ای هم به این کشور و‌ مردم آن فرصت نخواهد داد و همه را نابود خواهد کرد.
جشن  چهل‌سالگی انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد امین‌ خراسانی در درس اخلاق عمومی خود، با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی به برکت مبارزات مجاهدان حق محور و شهدا به وجود آمد، گفت: این انقلاب به منزله یک سد مستحکم بسیار بزرگ در برابر دشمن است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به ضرورت قدردانی از انقلاب اسلامی اظهار داشت: اگر نسبت به اصل حاکمیت این انقلاب ناسپاسی کنیم، قطعاً خداوند آن را از ما خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: در روزگار طاغوت، ایران در نظر قدرت های دنیا محلی از اعراب نداشت، اما هم اکنون امکان ندارد مسؤولان کشورهای درجه اول دنیا اعم دوستان و دشمنان انقلاب در جایی مصاحبه یا سخنرانی داشته باشند و چند نوبت را به سخن در مورد ایران اختصاص ندهند؛ به بیان دیگر انقلاب اسلامی به ایران هویتی مقتدرانه بخشیده است و همه ما باید نسبت به این نعمت سپاسگزار باشیم.

آیت الله امین خراسانی خاطرنشان کرد: اگر به ملاحظه مشکلات معیشتی و‌ مادی و نابسامانی های اقتصادی در جنبه های معنوی انقلاب ناسپاسی کنیم و انقلاب اسلامی را از دست بدهیم، به یقین دشمن لحظه ای هم به این کشور و‌ مردم آن فرصت نخواهد داد و همه را نابود خواهد کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم هشدار داد: اگر نعمت های معنوی از دست بروند دیگر قابل برگشت نیستند؛ بنابراین باید قدر نعمت معنوی انقلاب را بیش از‌ پیش بدانیم و در جهت توسعه و تقویت آن تلاش وافر داشته باشیم.

وی ادامه داد: خدای متعال دشمنان ما را در آستانه انقلاب دچار غفلتی کرد و همین غفلت آنها شبب شد تا ما بتوانیم کار انقلاب اسلامی را به پیش ببریم، حال اگر قدر این نعمت را ندانیم و دوباره انقلاب را به دست نااهلان بسپاریم، به یقین دشمنان دیگر اجازه نخواهند داد اینچنین انقلابی شکل بگیرد.

آیت الله امین خراسانی ابراز داشت: در هیچ کجای عالم سراغ نداریم که یک‌حکومتی مانند انقلاب اسلامی به همه آزادی بیان، آزادی نقد و آزادی اندیشه داده باشد، همچنین باید گفت که مستقل تر از نظام اسلامی در دنیا وجود ندارد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با بیان حدیثی مبنی بر اینکه «کسانی که به شرایط آزادگی قیام کنند، اهلیت و شایستگی آزاد زیستن را دارند» عنوان کرد: رسیدن به حریت و آزادی اسلامی شرایطی دارد و جامعه باید در راه نیل به آن همه سختی ها، تهدیدها، تحریم ها و غیره را تحمل کند، نه اینکه به مثابه چند مشکل اقتصادی و گرانی و غیره کاری کنیم که راه نفوذ دشمن به مسائل کشور را باز کنیم؛ بر اساس فرموده های رهبر معظم انقلاب ما هنوز به نقطه مطلوب انقلاب اسلامی نرسیده ایم و ضروری است با پایبندی به آرمان های انقلاب اسلامی مسیر سرسخت رسیدن به آزادگی را طی کنیم./۸۴۱/پ۲۰۲/س

ارسال نظرات