۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۵۵۴۰۰۸
آیت‌الله محمدی ری شهری:

آرزوهای بلند سلطه شیطان بر دل‌های غافل است

نماینده مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه آرزوهای بلند سلطه شیطان بر دل‌های غافل است، گفت: زمانی که انسان تحت ولایت شیطان قرار گرفت و شقی شد آرزوهایش در مقابل دیدگانش قرار می‌گیرد و مرگ را فراموش می‌کند.
ری شهری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت‌الله محمد محمدی ری شهری نماینده مجلس خبرگان رهبری و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امروز پیش از آغاز درس خارج فقه که در حوزه علمیه همین آستان مقدس برگزار شد، گفت: از آثار زیانبار تلقین‌های شیطانی آن است که انسان به تدریج تحت ولایت و قیمومیت شیطان قرار می‌گیرد.

وی افزود: پیامبراکرم(ص) می‌فرمایند: زمانی که انسان تحت ولایت شیطان قرار گرفت و شقی شد آرزوهایش در مقابل دیدگانش قرار می‌گیرد و مرگ را فراموش می‌کند.

آیت‌الله محمدی ری شهری با استناد به روایتی از امیرمومنان علی(ع)، ابراز کرد: حضرت می‌فرمایند: آرزوهای بلند سلطه شیطان بر دل‌های غافل است؛ انسانی که نمی‌داند هدف از زندگی دنیوی‌اش چیست و به کدام سو در حال حرکت است در غفلت محض به سر می‌برد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: حضرت فرمودند: دریاب آن باقی مانده عمرت را و کار امروزت را به فردا میفکن و تصور نکن که هنوز وقت برای جبران داری چرا که بسیاری از انسان‌های پیشین با این تفکر هلاک شدند؛ بسیاری از جوانان با داشتن آرزوهای بلند مرگشان فرا رسید.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در پایان خاطرنشان کرد: کسی که فردای خود را جزء عمرش حساب نکند بیانگر آن است که هنوز مرگ را باور نکرده است؛ انسان اگر بداند که امروز روز آخر عمرش است به بهترین شکل زندگی می‌کند./813/پ202/ب1

ارسال نظرات