۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۰
کد خبر: ۵۵۳۹۲۰
حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری:

تحقق دولت اسلامی در سایه رشد و ارتقای بصیرت مردم است

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تحقق دولت اسلامی را در سایه‌سار رشد و ارتقای بصیرت مردم دانست و گفت: در مدل مردم‌سالاری دینی بصیرت داشتن عامل پیش برنده امور جامعه خواهد بود.
حاج علی اکبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی‌اکبری رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، دوشنبه‌شب در جلسه تفسیر دعای 42 صحیفه سجادیه که در موسسه فرهنگی سرچشمه برگزار شد، گفت: حضرت در این دعای نورانی با تمسک به ولایت و استمداد طلبیدن از باطن اولیای الهی شفاعت و وساطت آن‌ها را برای رجوع به قرآن کریم در راستای هدایت بشر استمداد می‌طلبند.

وی افزود: اصلاح امور اقتصادی، اخلاقی و اعتقادی سه عنوانی است که در این دعا مطرح می‌شود و امام از خداوند می‌خواهند مشکلات اقتصادی انسان‌ها را که شامل فقر و تنگنای در رزق است اصلاح و رزق حلال واسع بر آنان عطا فرماید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری با بیان اینکه فقر، اخلاق و معنویت انسان را تحت تأثیر قرار می‌دهد، ابراز کرد: فقر در زندگی فردی و اجتماعی وجه تاریکی است که خداوند تبارک‌وتعالی این امر را برای انسان مومن نخواسته است. ناشکری نعمت و روزی انسان را کاهش می‌دهد، یکی از مبانی ضروری عزت، بهره‌مندی از اقتصاد متناسب، مولد و جوشان است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با تأکید بر اینکه بازگشت به قرآن کریم حلال مشکلات اقتصادی و معیشتی جامعه اسلامی است، اظهار داشت: جمع شدن انبوهی از ثروت در یکجا و گسترش فقر در جامعه نشان از بی‌توجهی به قرآن کریم است.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی نتیجه رجوع و آشتی انسان و جامعه اسلامی با وحی بود، گفت: تراز انقلاب اسلامی از نظر تحول مسائل اجتماعی فوق سایر انقلاب‌ها در گوشه‌کنار جهان است ما در جهان شبیهی مانند انقلاب اسلامی نداریم.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری افزود: در ایران استیجاب رخ داد و مردم به دعوت خداوند در پذیرش ولایت ندای لبیک سر دادند، ملت ایران در انقلاب اسلامی با انجام توبه نصوح پادشاهی را از کشور حذف و خود را تحت ولایت خداوند قراردادند بر همین اساس خداوند نیز نصرت را به آنان ارزانی داد، انقلاب اسلام ترازش تراز بعثت است.

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه با استناد به کلام رهبری مبنی براینکه امروز ملت ایران با پیچ بزرگ تاریخی روبرو هستند، گفت: تعبیر کلام معظم له از پیچ تاریخی ساختن دولت اسلامی است متأسفانه هنوز ما در ایجاد دولت اسلامی موفق نشده‌ایم زمانی این امر محقق می‌شود که مراکز کلان کشور بر اساس قرآن عمل کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تمام قدرت تصمیم گیری در نظام بر عهده قوه مجریه است و ملت هنوز این قوه را اسلامی نکرده‌اند اگر این قوه اسلامی شود جامعه شهد سبک زندگی اسلامی را خواهد چشید.

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی‌اکبری تحقق دولت اسلامی را در سایه‌سار رشد و ارتقای بصیرت مردم دانست و خاطرنشان کرد: در مدل مردم‌سالاری دینی بصیرت داشتن عامل پیش برنده امور جامعه خواهد بود./813/پ202/ب1

ارسال نظرات