۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۲۰
کد خبر: ۵۵۳۸۴۸
تحت اشراف آیت الله حسینی بوشهری؛

چهارمین سوگواره نگین شکسته در مشهد برگزار می شود

حسینیه آل یاسین مشهد چهارمین سوگواره نگین شکسته را ویژه دهه دوم فاطمیه در مشهد در حالی افتتاح می کند که علما و برخی از فقهای شورای نگهبان در کنار دیگر شخصیت های مذهبی و سیاسی در این مراسم حضور خواهند داشت.
نشست خبری چهارمین سوگواره نگین شکسته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، ظهر امروز سیدحسن رهنمایی، مشاور فرهنگی مذهبی حسینیه آل یاسین در نشست خبری چهارمین سوگواره نگین شکسته از حضور آیات حسینی بوشهری، مومن و شب زنده دار در افتتاحیه این برنامه خبر داد.

وی با بیان اینکه دنیا و کشورمان ایران رو به سوی توسعه گام نهاده، از احساس وجود خلأ در زمینه مسائل اخلاقی و معنوی گفت و این معضل را سبب بحران سقوط و از بین رفتن ارزش های انسانی جامعه دانست.

رهنمایی گفت: با توجه به این خلأ باید پرسید چگونه امکان دارد فرهنگ علوی و فاطمی را در جامعه نهادینه و ارتقا داد؟ پاسخ این کار ارائه الگو به مخاطب است و با توجه به اینکه مادران متولی پرورش و تادیب فرزندان هستند و از سنین کودکی تا بزرگ سالی در سایه آنها به بالندگی می رسند باید مادران را محور توسعه اخلاق دانست.

وی افزود: بر اساس این محوریت، باید برای مادران ممتازترین شخصیت زن یعنی حضرت زهرا سلام الله علیها را الگو قرار داد. بنابراین هدف بانیان حسینیه آل یاسین از برگزاری این سوگواره با محوریت حضرت زهرا(س)، ارائه الگویی به زبان هنر، در مجلس عزا و شادی برای فرهنگ سازی است.

چهارمین سوگواره نگین شکسته تحت اشراف آیت الله حسینی بوشهری

مشاور فرهنگی مذهبی حسنیه آل یاسین با اشاره به توصیه رهبر انقلاب نسبت به توسعه فرهنگ فاطمی که تا بحال در این باره کوتاهی صورت گرفته، از لزوم قیاس اعمال و رفتارمان با الگوهای ناب بشری گفت تا براساس این مقیاس و همسانی، به سعادت نائل شویم.

وی در ادامه به بیان جزئیات برنامه پرداخت و گفت: همزمان با ایام شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها، چهارمین سوگواره نگین شکسته  به همت حسینیه آل یاسین مشهد به مدت 11 شب در انتهای بولوار فکوری، حاشیه میدان جوان برگزار می شود.

رهنمایی در بیان معرفی سوگواره گفت: سوگواره نگین شکسته با هدف احیای هر چه بیشتر نام رسول گرامی اسلام و دخت پاک ایشان حضرت صدیقه طاهره و با عنایت به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر هرچه با شکوه­ تر به پا داشتن شعائر مذهبی برای چهارمین سال در شهر مقدس مشهد برگزار می­شود.

وی افزود: این رویداد بزرگ مذهبی، فرهنگی و هنری که به همت خدام حسینیه آل یاسین مشهد تحت اشراف حضرت آیت الله حسینی بوشهری نماینده محترم مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه محترم قم رقم خورده و برگ زرین دیگری در دفتر درخشان فعالیت­ های مذهبی و فرهنگی شهر مقدس مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران و پایتخت فرهنگی جهان اسلام به شمار می­ رود.

سوابق برگزاری سوگواره نگین شکسته

رهنمایی در بیان تاریخجه فعالیت این سوگواره در مشهد بیان داشت: نخستین سوگواره نگین شکسته در سال 1391 و پس از آن در سال 1392 در ابتدای بولوار هاشمیه برگزار شد. در سال 1393 این سوگواره با پیشرفت در جهات مختلف به لحاظ محتوایی و فیزیکی پذیرای خیل عظیم مجاورین و زائرین امام رضا از داخل و خارج از کشور عزیزمان ایران بود.

وی افزود: امسال نیز به لطف خدای متعال این رویداد بزرگ قصد آن دارد تا هر چه بیشتر مردم فهیم و بصیر را با معارف ناب اهل بیت علیهم السلام آشنا ساخته و از این طریق گامی موثر در راستای تقویت بنیان­های مذهبی کشور بردارد.

وی ادامه داد: سوگواره نگین شکسته که به روش روایتگری و در فضایی خاص که یادآور روزگار گذشته شهر مدینه است به تشریح داستان­های تاریخی و مواقف مختلف زندگانی سراسر نور حضرت فاطمه زهرا می ­پرازد. ولادت بانوی نور، ازدواج بی آلایش، حضور آن حضرت همراه رسول خدا در واقعه مباهله و.... بخش هایی از مطالب مطرح شده در این سوگواره است.

غرفه کودک در راستای برگزاری سوگواره

مشاور فرهنگی مذهبی حسینیه آل یاسین بیان داشت: سوگواره نگین شکسته با در نظر گرفتن غرفه­ای مخصوص کودکان و خردسالان فضایی را فراهم کرده تا فرزندان بازدید کنندگان در فضایی مناسب سن خود هر چه بیشتر با معارف اسلامی آشنا شوند. غرفه کودک فعالیت خود را در شیفت صبح برای بازدید دانش آموزان مقطع ابتدایی ادامه خواهد داد.

وی افزود: این سوگواره که در 10 موقف با مساحتی حدود 6000 متر در بلوار فکوری، حاشیه میدان جوان واقع شده و از ساعت 19 روز 19 بهمن و با حضور آیت الله مومن و آیت الله شب زنده دار از فقهای محترم شورای نگهبان افتتاح می شود و تا 1 اسفندماه 1396 در ساعات 16 تا 22 و در روز شهادت بانوی دوسرا به صورت تمام وقت پذیرای مهمانان عزیز خواهد بود. لازم به ذکر است این سوگواره کار خود را در شام شهادت حضرت زهرا با اجرای مراسم شام غریبان و دسته روی سادات به اتمام خواهد رساند./933/پ202/ب1

ارسال نظرات