۲۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۰۴
کد خبر: ۵۵۳۸۴۱
حجت الاسلام والمسلمین دیرباز:

قدرت دفاعی کشور نباید در معرض سوء استفاده جاسوسان باشد

نماینده خبرگان گفت: مسؤولان هرگز اجازه نمی‌دهد منافع ملی و قدرت دفاعی کشور در معرض افکار جاسوسان آمریکایی قرار گیرد، چرا که چنین کاری با شعار‌های انقلاب منافات دارد.
حجت الاسلام و المسلمین دیرباز

حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز، نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که هر کشوری برای خود خطوط قرمزی دارد، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران نیز پس از پیروزی در برابر رژیم طاغوت شاهنشاهی خطوط قرمزی برای خود تعیین کرد که تبعیت از آن خطوط بر هر شخصی لازم و ضروری است.

وی با اشاره به این که حفظ منافع ملی و قدرت دفاعی کشور جزء خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران بوده و با هیچ کشوری قابل مذاکره نیست، ابراز داشت: بر این اساس هیچ کشوری حق بازدید، بازرسی و تفحص از مراکز دفاعی کشور را ندارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین دیرباز تصریح کرد: آمریکا به واسطه خوی استکباری خود، در صدد است تا سلطه خود را بر جهان اعمال کند و چنین کاری نیازمند نفوذ و در اختیار داشتن قدرت دفاعی کشور‌ها است، به همین علت جمهوری اسلامی ایران به هیچ‌ عنوان چنین اجازه‌ای به ایالات متحده نخواهد داد.

وی خاطرنشان کرد: مسؤولان هرگز اجازه نمی‌دهد منافع ملی و قدرت دفاعی کشور در معرض افکار جاسوسان آمریکایی قرار گیرد، چرا که چنین کاری با شعار‌های انقلاب که همان استقلال و آزادی است منافات دارد.

نماینده مردم استان آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری افزود: همان طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند استقلال جمهوری اسلامی ایران ایجاب می‌کند در عرصه قدرت دفاعی و منافع ملی کشور با هیچ کشوری از جمله آمریکا وارد مذاکره و گفت‌و‌گو نشود.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵  عنوان کرد: رهبر معظم انقلاب علیرغم خوش بین نبودن به نتایج مذاکرات هسته‌ای،  به مسؤولان و دولتمردان اجازه دادند تا این مذاکرات انجام شود تا بار دیگر به جهانیان آشکار شود که مردم ایران، انسان‌هایی صلح‌طلب، مظلوم و پایبند به قوانین عادلانه بین‌اللمللی هستند.

رییس دانشگاه قم با بیان این که مذاکره با آمریکا به منزله اعتماد به این کشور نیست، اظهار داشت: مذاکرات برجام برای آن گروه از مسؤولانی که در ته دل خود امیدوار بودند آمریکا دست از دشمنی با ایران بردارد، آشکار شد که دشمن به هیچ وجه قابل اعتماد نیست./878/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات