۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
کد خبر: ۵۵۳۸۰۳
حجت الاسلام والمسلمین طائب مطرح کرد؛

دلسردی و یأس؛ برنامه دشمن برای مانع شدن از تحقق اهداف انقلاب

رییس قرارگاه عمار گفت: در چهلمین سالگرد انقلاب به نزدیکی نقطه هدف یعنی نابودی اسرائیل رسیده ایم، باید مراقب باشیم که نفوذ این حرکت مهم را تعطیل نکند؛ دلسرد سازی، مأیوس سازی و ایجاد خستگی از برنامه های دشمن برای مانع شدن به رسیدن به اهداف است.
حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس قرارگاه عمار در چهارمین شب از نشست های بصیرتی دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان در مسجد چهارمردان قم برگزار شد، با بیان این که عقل حکم می کند که انسان به امام نیاز دارد، گفت: ولایت فقیه نیز امری عقلی به شمار می رود.

وی افزود: وضعیتی که امروز در ترویج شبهات مشاهده می شود جدید نیست و چندین بار در طول تاریخ در زمان اهل بیت(ع) و در دوران غیبت تکرار شده است تا مردم را دچار تردید گنند، کار ولی فقیه این است که جامعه را به قابلیت عصر ظهور بازگرداند، غیبت یعنی است که جامعه امکان ظهور را از دست داده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم اظهار داشت: حضرت امام به عنوان ولی فقیه فرمودند که شاه باید از کشور برود، ولی فقیه در دوران غیبت کبری وظیفه دارد که جامعه را به سطحی برساند که عقل لازم را برای ظهور پیدا کند.

وی ادامه داد: کسانی که در مقابل ولی فقیه می ایستند قبل از هرگونه اختلاف سیاسی، با عقل مقابله می کنند، چون ولی فقیه جایگاهی مهم داشته و بیهوده در این جایگاه قرار نگرفته است، وقتی حضرت امام نهضت را به پیش می بردند افرادی ادعای عقل داشتند و مخالفت می کردند اما بعد گفتند که ای کاش به سخن امام عمل می کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین طائب ابراز داشت: امروز هم این گونه است رهبر انقلاب در جریان برجام فرمودند که به دشمن اعتماد نداریم اما برخی گفتند که در عالم سیاست اعتماد و بی اعتمادی معنا ندارد، این در حالی است که اخیرا خود این افراد اعلام کردند که مذاکره با آمریکا دیوانگی است و کسی نمی تواند به آن ها اعتماد کند.

وی عنوان کرد: فرق امام معصوم با سایران این است که عقل بوده و جهل ندارد، چنینی امامی می فرماید که ولی فقیه جانشین من است و باید از او تبعیت شود، اگر برخی نتوانستند این عقل را به خوبی درک کنند اما خوشبختانه ملت ایران درک خوبی داشتند.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: حضرت امام خود را موظف می دانستند که زمینه را برای ظهور عقل کل یعنی امام زمان(عج) فراهم کنند از این رو فرمودند که انقلاب اسلامی مقدمه دولت جهانی امام عصر(عج) است.

وی اضافه کرد: چهل سالگی نشانه رشد و بلوغ است، در این دوران در حال عبور از سخت ترین آزمون ها هستیم؛ انقلاب اسلامی برای عقل بوده نه این که برای آب و نان و زندگی خاص باشد، گرچه عده ای راه را گم کرده اند و یادشان رفته که هدف و مسیر انقلاب چه بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که حکام اسلامی وظیفه دارند که به مظلومان و مستضعفان خدمت رسانی کنند، گفت: جمع کردن رژیم شاهنشاهی، برپایی جمهوری اسلامی و زمینه سازی برای ظهور امام زمان(عج) اهدافی بود که حضرت امام برای خود ترسیم کرده بودند.

وی افزود: یکی از مسائلی مهم که در راستای ظهور تعریف می شود نابودی اسرائیل و کوتاه کردن دست آمریکا از منطقه است، بسیاری تلاش کردن تا چراغ انقلاب را خاموش کنند اما با عنایت الهی امروز این انقلاب الهی در آستانه چهل سالگی قرار دارد.

رییس قرارگاه عمار اظهار داشت: نتانیاهو همواره اعلام می کند که ایران خطر است و باید از بین برود، در چهلمین سالگرد انقلاب به نزدیکی نقطه هدف یعنی نابودی اسرائیل رسیده ایم، باید مراقب باشیم که نفوذ این حرکت مهم را تعطیل نکند؛ دلسرد سازی، مأیوس سازی و ایجاد خستگی از برنامه های دشمن برای مانع شدن به رسیدن به اهداف است.

وی ادامه داد: امثال شهید حججی ها با ایثار خود دنیا را تکان دادند و این نشان می دهد که چه نیروهایی تربیت شدند و هیچ قدرتی و نیرویی نمی تواند مانع رسیدن آن ها به اهداف الهی شود.

استاد حوزه علمیه قم در پاسخ به سؤالی درباره اغتشاشات اخیر ابراز داشت: آمریکا و اسرائیل پول بسیاری برای این اغتشاشات خرج کردند، تا رژیم صهیونیستی جمع نشود این مسائل خواهد بود، ایجاد ناآرامی ها در کشور نشان از عصبانیت دشمنان دارد البته یکی از زمینه های ناآرامی ها نفوذی ها هستند که می توانند مشکلات را حل کنند اما دامن می زنند.

وی عنوان کرد: اداره کشور نیازمند نیروهای قوی و جوان است، خوشبختانه صف مطالبات مردم از اغتشاشگران جدا شد، فتنه 88 ملت را واکسینه کرد و دشمنی که می خواست با ناآرامی های اخیر کشور را یک سال درگیر کند شکست خورد.

رییس قرارگاه عمار در پاسخ به سؤالی درباره مضلات فضای مجازی خاطرنشان کرد: باید برای حل مشکلات مجازی وحدت رویه وجود داشته باشد و الا فایده ای ندارد، اگر پای دشمن به کشور باز شود ابتدا روحانیت را از هر خطی مورد هجوم قرار می دهد؛ دشمن با استفاده از فضای مجازی در پی اجری اهداف خود است اما ملت ایران اجازه نخواهند داد.

وی در پاسخ به سؤالی درباره گستاخی های اخیر جریان شیرازی اضافه کرد: برخی از تحرکات دشمن برای مشغول سازی جامعه است و می خواهند مردم را غافل کنند، برخی از شهدای مدافع حرم و دفاع مقدس بوی عصمت می دادند اگر به این افراد و ولایت بد گفته شود خدا پاسخ خواهدداد و نیازی به اقدامات دیگر نیست.

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان این که رهبر انقلاب برجام را خسارت محض خواندند، گفت: در برجام ضرر کردیم اما دیگر نباید این مسأله تکرار شود، آمریکا دنبال این است که ایران را ناقض برجام معرفی کند که اگر موفق شود غیر از خسارت برجام خسارت های جدید هم ایجاد خواهد شد؛ باید عاقلانه و هوشمندانه برخورد کرد تا آمریکایی ها ناقض باشند.

وی با اشاره به فرمان آتش به اختیار رهبر انقلاب افزود: این فرمان بسیار مهم و در راستای تقویت مسائل فرهنگی کشور است که نیروهای مؤمن و انقلابی باید به صورت دقیق و چهره به چهره جامعه را با انقلاب آشنا کرده و یک فرد انقلابی بسازند.

رییس قرارگاه عمار با اشاره به برگزاری جشن کشف حجاب در تهران اظهار داشت: نیروهای انقلابی بدون توجه به این مسائل باید کارها را دنبال کنند چرا که این کارها شگرد منافقین است، بسیاری از این کارها مشغول سازی است  که باید صبور بود.

وی با اشاره به شبهه مخالفت آیت الله بروجردی با حرکت حضرت امام ادامه داد: مرحوم آیت الله العظمی بروجردی برای بعد از خود 11 نفر را معرفی کرد و نخستین کسی را که نوشت امام راحل بودند، ایشان امام را می شناخت؛ همچنین آیت الله العظمی حائری بزرگ امام راحل را به خوبی می شناختند، قوی ترین یاران امام کسانی بودند که آیت الله بروجردی به استان ها فرستاده بود.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به تلاش دشمن برای تولید آنتی تز انقلاب ابراز داشت: اگر جریان شناخته شده تابلو داری این کار را انجام دهند مقابله خواهد شد اما تیم های این جریان در دانشگاه ها و حوزه هستند و بدنه دولت نفوذ کردند، اخیرا بخشنامه کرده اند که فرزندان را نباید به گورستان ها ببرند تا یاد مرگ و آخرت نیفتند، سند 2030 یکی از فجایعی است که همین جریان آنتی تز امضا کرده است.

وی با اشاره به برخی اظهار نظرها درباره نقد عنوان کرد: کسی که در جمهوری اسلامی بیش از همه گوش شنوا برای نقد دارد شخص رهبر معظم انقلاب است، مسؤولان باید ابتدا نقد را قبول داشته باشند بعد در این زمینه ادعا کنند نه این که به منتقدان برچسب بزنند، دنیا در برابر نقدپذیی رهبر انقلاب کم آورده است، شاهد هستیم که دانشجویانهر ساله به راحتی دغدغه های خود را مطرح می کنند و پاسخ های منطقی می شنوند، ایشان باب نقد را باز گذاشته است که مسؤولان نیز باید اینگونه باشد، مسؤولان باید باب نقد را به خود باز کنند./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات