۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴
کد خبر: ۵۵۳۷۹۲

ماهنامه"فکه" در گام یک‌صد و هفتاد و هفتم

مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و هفتم شماره ماهنامه فکه را روانه بازار نشر کرد.
 ماهنامه فکه در گام یک‌صد و هفتاد و هفتم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و هفتم شماره ماهنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی فکه ویژه دی ۹۶ را به سردبیری علی حسین‌پور منتشر کرد.

این ماهنامه در هفت بخش یادداشت‌ها، چشم‌انداز، موج بیداری، گذر از تاریخ، روایت راوی، مدافعان حریم و فکه+ سامان یافته است.

در بخش یادداشت‌ها عنوان‌های: راهی که می‌رویم، فردا بهتر از امروز است، عوامل مهم تهدید کشور را بشناسیم، الزامات و پیامدهای تولید ملی چیست را مطالعه می‌کنیم.

تحلیل اتفاقات دی 96 و دهه شصت نیز مطالب بخش چشم انداز است؛ ضمنا در بخش موج بیداری این ماهنامه عنوان­های: بیت‌المقدس؛ چشم انتظار جبهه مقاومت، بررسی و موضوع‌هایی همچون تا چهل سالگی، معماری معمار، به این اندازه نزدیک و این جند اسرائیلی را باید بشناسیم نیز در بخش گذر از تاریخ واکاوی شده است.

همچنین در بخش روایت روای موضوعاتی همچون:با من بیا، علی، مردی از کاروان 17772، روزی، روزگاری، پای قول مانده‌ام، معجزه انقلاب،  کمین و شیرها را مطالعه می‌کنیم و عنوان نونی صفر نیز در بخش یادمان به چشم می‌خورد.

چه خوب است با شهادت بمیرد...نیز عنوان بخش مدافعان حرم است و همچنین عنوان‌های دیدار پس از غروب و پیشخوان هم در بخش فکه + آورده شده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسا، سرگذشت انقلاب اسلامی ایران انقلاب اسلامی ایران که هر روز  آن به اندازه عمر یک ملت گذشته، دستخوش جریان‌ها و اتفاقات و رویدادهایی بوده که هر کدام به اندازه مثنوی هفتاد من کاغذ سخن در کنه ذات خود دارند، از این رو، محمد گرشاسبی در بخش گذر از تاریخ با عنوان داستان انقلاب:  معماری معمار به بررسی مبارزات امام خمینی(ره) در جریان انقلاب اسلامی پرداخته و در قسمتی از این خاطرات چنین آمده است:

14 سال بعد از خداحافظی امام خمینی(ره) از قم و مدرسه فضیه­اش، در 10 اسفند 57 ایشان با یاران انقلابی‌شان در تهران خداحافظی کرده و راهی مدرسه فیضیه شدند.

مهاجرت امام به قم، احیای دوباره نهاد مرجعیت این شهر بود.  چرا که  سه سال بعد از ارتحال آیت‌الله بروجردی در سال 1344 به دلیل ورود امام خمینی نجف، مرکزیت فقه شیعه به این شهر منتقل شده بود. حالا بعد از 13 سال، قم باز کانون تشیع شد.

 قم چهره یک شهر بین‌المللی را به خود گرفته بود و صدها خبرنگار از اقصی نقاط جهان آمده بودند تا این هجرت بزرگ را پوشش خبری بدهند.

 امام خمینی پس از ورد به شهر قم و استقبال زاید الوصف مردم انقلابی این شهر؛ در سخنرانی تاریخی در مدرسه فیضیه نقشه راه انقلاب را ترسیم کردند.

امام خمینی(ره) شالوده‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران را در این شهر پی­ ریزی کرده بودند و در آن مقطع حساس نیز ایران بعد از انقلاب را معماری می‌کردند و  تأسیس  نهادهای انقلابی،  تعیین رژیم حکومتی جمهوری اسلامی به عنوان تنها محوریت رفراندوم انتخاب حکومت جایگزین پهلوی، افتتاح حساب‌های  تأثیرگذار در تاریخ انقلاب، فرمان‌های انقلابی، رد و تأییدها انقلابی، عزل و نصب‌های ماندگار، اصرار بر بقای ارتش و موافقت با تأسیس سپاه و نیز مقابله با فتنه‌های مذهب و قومیتی از جمله اقداماتی بودند که حضرت امام  خمینی در مدت اقامت  خود در کانون تشیع جهان اسلام انجام دادند.

گفتنی است، مؤسسه فرهنگی هنری جنات فکه، صد و هفتاد و ششمین شماره ماهنامه فکه را با قیمت ۴۰۰۰ تومان در ۶۸ صفحه منتشر کرده است./۹۹۸/ن ۶۰۳

ارسال نظرات