۲۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۵۵۳۷۷۹
از سوی عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح شد؛

نکات قوت و ضعف هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام موسوی نسب همدلی نمایندگان و پیگیر بودن هیأت رییسه را از نکات مثبت و عدم دغدغه حضور در کمیسیون ها از سوی برخی نمایندگان را از نکات ضعف هفتمین دوره مجمع نمایندگان دانست.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام موسی موسوی نسب در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم گفت: هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب موفقیت های فراوانی داشته است گرچه نکات ضعفی نیز می توان برای آن بیان کرد.

نماینده طلاب میاندوآب و شاهین دژ اضافه کرد: از ویژگیهای خوب هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه عملیه قم می توان به همدلی نمایندگان، پیگیری انقلابی ماندن حوزه علمیه، ارتباط نزدیک نمایندگان با مراجع تقلید و داشتن هیأت رئیسه پیگیر اشاره کرد.

وی در ادامه به نقاط ضعف هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اشاره و اظهار کرد: متأسفانه در مجمع نمایندگان طرح ها به صورت کامل پیگیری نمی شوند به عنوان مثال از سوی کمیسیون تحقیقات علمی که ریاست آن با خود بنده بود دو طرح در جلسه مجمع تصویب شد اما نتیجه آن مشخص نشد که در مراجع ذی صلاح یا شورای عالی به کجا رسیده است.

حجت الاسلام موسی موسوی نسب ادامه داد: برخی افراد در مجمع نمایندگان دغدغه حضور در کمیسیون ها را ندارند که این از نکات ضعف در مجمع به شمار می رود؛ نکته ضعفی دیگری نیز وجود دارد که ناظر به کل دوره های مجمع است و اختصاص به دوره هفتم ندارد که عبارت از شخص محور بودن کمیسیون ها است.

وی ادامه داد: کمیسیون ها شخص محور هستند و غالبا در کمیسیون ها شخص خاصی که در بیشتر موارد رییس کمیسیون است طرحی را درکمیسیون ارائه می دهد که اگر نباشد یا طرحی در کمیسیون ارائه ندهد کمیسیون جلسات کمیسیون بدون نتیجه خواهد بود.

نماینده طلاب میاندوآب و شاهین دژ افزود: برای پویایی کمیسیون ها پیشنهاد می دهم گروهی از صاحب نظران و دست به قلم های مجمع به پیشنهاد هیأت رییسه طرح هایی را به عنوان پیش نویس برای کمیسیون ها مطرح کنند تا کمیسیون ها برروی آن کار کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی طلاب گمان می کنند فعالیت مجمع به معرفی طلاب برای شهریه یا نهادهای دیگر خلاصه می شود در حالی که در قانون مجمع موردی تحت این عنوان نیامده است بلکه سایر نهادها هستند  که از مجمع چنین درخواستی را دارند و طلاب نیز به دلیل این که بیشتر از این طریق با مجمع ارتباط دارند گمان می کنند فعالیت نمایندگان در معرفی خلاصه می شود.

حجت الاسلام موسی موسوی نسب اضافه کرد: برای آشنا شدن طلاب با جایگاه اصلی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، اعضای مجمع باید برای طلاب حوزه انتخابیه خود روشنگری  و بیان کنند اعضای مجمع نمایندگان به عنوان نمایندگان طلاب با نهادهای بالادستی حوزه علمیه مانند شواری عالی، جامعه مدرسین و مراجع تقلید در ارتباط هستند و می توانند نظرات طلاب را به آنها منتقل کنند و از سوی دیگر مسؤولان مراکز حوزوی نیز باید برنامه ریزی دیگری انجام دهند که به این امضا گرفتن های طلاب نیازی نباشد./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات