۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۶
کد خبر: ۵۵۳۷۶۴
حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ماندگاری مطرح کرد؛

تبعیت از قرآن و ولایت راز ماندگاری انقلاب در طوفان فتنه ها

استاد حوزه علمیه قم گفت: انقلاب اسلامی ایران با تبعیت از قرآن و ولایت حرکت خود را به سوی آرمان ها و ارزش های انقلابی خود را تضمین کرده است.
حجت الاسلام ماندگاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین محمدمهدی ماندگاری در آیین سخنرانی آستان مقدس حضرت معصومه(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، شبهات دینی در جامعه اسلامی را به ویروس مخرب نرم افزاری تشبیه کرد و اظهار داشت: باید توجه داشت که زندگی بدون قرآن و عترت مثال مردگان متحرکی است که فقط نفس می‌کشند.

وی تبعیت عملی از قرآن و عترت را اساس حیات امت اسلام توصیف کرد و ابراز داشت: سبک زندگی شهدا بر مدار تبعیت از قرآن و عترت مفهوم پذیرفته است؛ بر این اساس تبعیت از خداوند و رسول(ص) که همان اسلام ناب محمدی(ص) است، زمینه حیات انسانی شده است که تا ابد شهدا را زنده و جاودان می کند.

وی ادامه داد: کسانی که حیات انسانی خود را کامل می‌کنند هیچ‌گاه بیمار نمی‌شوند؛ بر این اساس پس از گذشت 40 سال از عمر انقلاب اسلامی در حالی که  همواره با ویروس‌های بیرونی و درونی بسیاری مانند جنگ تحمیلی، فتنه 88 و اغتشاشات 96 مواجه بوده، به اعتراف دوست و دشمن به‌دلیل بهره‌مندی از آموزه‌های اسلامی و ولایت‌فقیه  استوار در ارزش ها و آرمان های خود رشد کرده است.

رییس موسسه سیره شهدا به لزوم توجه به انتظارات حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) از مردم اشاره کرد و  اظهار داشت: بر اساس مبانی شرع مقدس اسلام هر انسان سه حیات دارد که نخستین حیات آن حیات نباتی است که در آن مانند گیاهان و درختان درحال رشد است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری در توصیف دومین انسان به موضوع حیات حیوان اشاره کرد و عنوان داشت: در چنین حیاتی رفتارهای انسان به‌صورت غریزی است؛ بر این اساس مهم‌ترین و سومین حیات انسان‌ها حیات انسانی است که به‌دلیل وجود عقل و قدرت انتخاب  در وی حلول کرده است و در چنین وضعیتی از حیات  انسان اشرف مخلوقات نام‌گرفته است.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که آیات قرآن زمینه موفقیت انسان در حیات انسانی او را تضمین می کند، گفت: در قرآن کریم از حیات انسانی به‌عنوان حیات طیبه یادشده است؛ چراکه این نوع از حیات انسان را به رستگاری می‌رساند.

وی افزود: خداوند به انسان‌ها در کنار عقل، قدرت انتخاب را نیز اعطا کرده است؛ بر این اساس قرآن و ولایت  به‌عنوان میزان در جریان اختیار و انتخاب انسان از سوی خداوند متعال برای انسان حجت قرار گرفته اند تا انسان‌ها با پیروی از آن‌ها دچار انتخاب‌های نادرست نشوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین ماندگاری با تأکید بر اینکه تشخیص عمل صالح با خط‌کش اسلام و دین به‌دست می‌آید، ابراز داشت: افرادی که از حقیقت اسلام و ولایت جدا می‌شوند به سعادت نمی‌رسند و همیشه از آن‌ها با لعن و نفرین یاد می‌شود.

سخنران آستان مقدس حضرت معصومه(س) در پایان با بیان این که بیشترین گرایش در دنیای امروز میل انسان ها به سوی اسلام ناب محمدی(ص) است، گفت: باید توجه داشت هر پیوندی که با اسلام شکل گیرد هیچ زمانی شکست نمی‌خورد./837/پ۲۰۲/ج

ارسال نظرات