۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۱
کد خبر: ۵۵۳۷۵۹
رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور:

فاصله از "امامین انقلاب" استقلال کشور را تهدید می‌کند

حجت الاسلام گواهی فاصله گرفتن از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بزرگ‌ترین تهدید برای استقلال کشور برشمرد و گفت: کسانی که داشته ها و مسائل داخلی کشور را فاکتور می گیرند، بدانند که با این روند خودکفایی کشور از دست خواهد رفت.
عبدالعلی گواهی

حجت الاسلام عبدالعلی گواهی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به اینکه در طول انقلاب اسلامی همواره سعی شده است تا به استقلال دست پیدا کنیم، گفت: اگر منصفانه بخواهیم قضاوت کنیم باید بگوییم که کاملاً توانسته ایم به خودکفایی برسیم.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور ادامه داد: کشور ما در دوران طاغوت در هیچ زمینه ای استقلال نداشت، بلکه در همه مسائل اعم از عرصه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی به طور کامل وابسته به غرب عمل می کرد و مستقیماً به وسیله استکبار جهانی مدیریت می شد.

حقارتی که در دوران طاغوت تحمل کردیم!

وی اضافه کرد: کشور در دوران طاغوت به اندازه ای حقیر و کوچک به شمار می رفت که حتی غربی ها به خود اجازه دادند تا مسأله حذف نام کشور را از روی نقشه جهانی مطرح کنند، اما امروزه به وسیله انقلاب اسلامی به کشوری اثرگذار نه تنها در منطقه بلکه در سیستم بین المللی تبدیل شده ایم.

حجت الاسلام گواهی با بیان اینکه بعد از انقلاب توانستیم در همه سیاست گذاری های مان مستقلانه عمل کنیم، به تبیین ابعاد مختلف استقلال در کشور پرداخت و عنوان کرد: امروزه به برکت انقلاب اسلامی در همه عرصه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی به خودکفایی رسیده ایم و باید تلاش کنیم تا بنیه های آن مستحکم شود.

رییس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور فاصله گرفتن از رهنمودهای امام راحل و رهبر معظم انقلاب را بزرگ‌ترین تهدید برای استقلال کشور برشمرد و ابراز داشت: امام خمینی(ره) همواره بر این مسأله تأکید می کردند که «سعی کنید این انقلاب به دست نااهلان نیفتد»؛ بر این اساس کسانی که داشته ها و مسائل داخلی کشور را فاکتور می گیرند و نگاه شان به همواره به خارج از کشور است، بدانند که با این روند خودکفایی کشور از دست خواهد رفت.

«ما می توانیم» علاج درد همه مشکل ها

وی در پایان یادآور شد: اگر هم اکنون با روحیه «ما می توانیم» به مسائل نگریسته شود، همانند اوایل انقلاب که توانستیم در جنگ تحمیلی پیروز شویم، تحریم ها را پشت سر بگذاریم و دشمنی های داخلی را شکت دهیم، به یقین امروزه نیز خواهیم توانست بر همه مشکلات غلبه کرده و به معنای واقعی کلمه به خودکفایی برسیم./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات