۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۷۵۷
حجت الاسلام احمدی شاهرختی تأکید کرد؛

ضرورت حراست از «استقلال» در گردنه‌های دیپلماتیک

مبلغ بین المللی حوزه علمیه با بیان اینکه برای تقویت خودکفایی به ایجاد نوعی وحدت در همه عرصه ها نیازمند هستیم، گفت: هم افزایی و همگرایی نیروهای انقلابی سبب می شود تا در عرصه ایدئولوژیک و استراتژیک به خوبی عمل کنیم.
استقلال آزادی جمهوری اسلامی

حجت الاسلام ابوالحسن احمدی شاهرختی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، یکی از آرمان های والای نظام جمهوری اسلامی که در شعارهای انقلابیون عنوان شد را شعار «استقلال» خواند که در کنار واژه «آزادی» همچنان در فضای مطالبات مردم خودنمایی می کند و از اهداف والای جمهوری اسلامی به شمار می رود.

ایران در دوران طاغوت مستعمره آمریکای جنایتکار بود

مبلغ بین المللی حوزه علمیه با اشاره به اینکه ایران در دوران طاغوت مستعمره آمریکای جنایتکار بود و هیچگونه استقلالی از خود نداشت، اظهار داشت: در آن دوران منافع ما در سایه منافع استکباری غربی ها پایمال می شد و ما را به عنوان پُلی برای رسیدن به منفعت بیشتر در منطقه تلقی می کردند و تنها درصدد به یغما بردن ظرفیت های کل کشور بودند.

وی با بیان اینکه جریان انقلاب از ابتدا با رهبری امام خمینی(ره) به دنبال کسب استقلال در همه زمینه ها بود، عنوان کرد: دشمن در طول تاریخ انقلاب اسلامی همواره از راه های مختلف به دنبال از بین بردن استقلال ما بوده است، اما امروزه توانسته ایم خودمان را از بند استکبار رهایی بخشیم و در سیاست های خود مستقلانه عمل کنیم.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی به تبیین ابعاد استقلال در عرصه های مختلف پرداخت و عنوان کرد: برای اینکه ببینیم چه مقدار به استقلال دستیابی پیدا کرده ایم باید داشته هایمان را از قبل تا بعد انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار دهیم؛ با مطالعاتی که صورت پذیرفته است، در برخی زمینه ها رشد داشته و در برخی عرصه ها هنوز نتوانسته ایم به نقطه مطلوب دست پیدا کنیم؛ به عبارت دیگر نمی توان ادعا کرد که به طور کامل به استقلال رسیده ایم.

جدایی بحرین از ایران ثمره نبود استقلال بود!

مبلغ بین المللی حوزه علمیه یکی از پیامدهای ناگوار نبود خودکفایی در دوران طاغوت را این گونه توصیف کرد: در سال 1350،  بحرین با یک مراسم تشریفاتی از کشور ما جدا شد؛ حال سؤال اینجا است که آیا ما قدرت نداشتیم که این ماجرا رخ داد؟ در پاسخ باید گفت که ما قدرت داشتیم، اما از استقلال برخوردار نبودیم و برای همین نتوانستیم جلوی این مسأله را بگیریم.

وی با تأکید بر اینکه جنگ تحمیلی و شکست استکبار از سوی ایران جلوه بارز استقلال در کشور است، ابراز داشت: آنگاه که مردم مستقل باشند و بخواهند بر اساس منافع خودشان عمل کنند، هیچ قدرتی نمی تواند به آنها زورگویی کند؛ نمونه بارز خودکفایی کشور آنجایی بود که در شرایط بدی که اوایل انقلاب داشتیم، دشمن می خواست نهال انقلاب را ریشه کن کند، اما چون همه مردم  می خواستند مستقل باشند، جلوی آن قد علم کرده و پشت اش را به خاک زدند.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی خاطرنشان کرد: استقلال یعنی اینکه رهبری داشته باشیم که مستقل از همه حکومت های قدرتمند دنیا بر اساس منافع ملت سیاست گذاری می کند.

ولایت فقیه؛ فتح الفتوح نظام جمهوری اسلامی

مبلغ بین المللی حوزه علمیه با بیان اینکه فتح الفتوح نظام ما این بود که در رأس نظام کسی را نشاند که نزدیکترین فرد چه به لحاظ اخلاقی و چه به لحاظ علمی  به معصوم(ع) است، عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب ولایت دارد چون فقاهت و عدالت شان از دیگران بیشتر است و این همان سِرّ موفقیت های فراوان در عرصه های گوناگون در نظام مردم سالاری دینی است.

وی اضافه کرد: نکته مهم اینجا است که زیر مجموعه‌های رهبری مقتدر، ولایی، معنوی، عالمانه و فرهیخته نیز باید به لحاظ  فکری و عملی رأس نظام یعنی رهبری نزدیک باشند؛ زیرا به هر میزان که فکر و عمل شان مطابق مبانی فکری رهبری باشد، موفق بوده و به هر مقدار از ان دور باشد، از رسیدن به خودکفایی هم دور می شوند؛ به عبارت دیگر دستیابی به استقلال حقیقی مبتنی بر نهادینه سازی اندیشه های رهبری در جامعه است.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی به بررسی عوامل تهدید استقلال کشور پرداخت و برجام، معاهده پالرمو و FATF را از آن عوامل دانست و تصریح کرد: علی رغم تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم خوشبینی نسبت به برجام، برخی مسؤولان به سراغ این موضوع رفتند، اما هم اکنون که بیش از دو سال از آن می گذرد، شاهدیم که هیچ نفعی برای جامعه نداشته است؛ نکته جالب این است که هنوز هم برخی سردمداران طرح بجام آن را نافع دانسته و از ملت شریف ایران عذرخواهی نمی کنند.

مبلغ بین المللی حوزه علمیه با انتقاد از اینکه معاهده پالرمو در اوج سکوت خبری و ناجوانمردانه در مجلس تصویب شد، تصریح کرد: همسویی دولت و مجلس در برخی برنامه ها برای الحاق کشور به کنوانسیون های بین المللی که نگاهشان در تعریف تروریست و مقاومت با نگاه ما فرق می کند، طبعاً به استقلال کشور ما ضربه خواهد زد.

وی سندهای 2020 و 2030 را یکی دیگر از عوامل ضربه زننده به استقلال کشور در عرصه فرهنگی معرفی کرد و اظهار داشت: این جریان ها حرکت های خزنده فرهنگی هستند که می خواهند خودکفایی و روحیه جهادی جامعه را در جهت حفظ ارزش های اصیل سلب کنند.

حجت الاسلام احمدی شاهرختی راه رسیدن به خودکفایی اقتصادی را توجه ویژه مسؤولان به اقتصاد مقاومتی دانست و ابراز داشت: متأسفانه دولت کنونی بسیاری از طرح های اقتصادی را با بیگانگان معامله می کند، در حالی که وظیفه دارد با تکیه بر اقتصاد مقاومتی و درون گرا پایه های خودکفایی کشور را مستحکم کند؛ امروزه متأسفانه شاهد هستیم که برخی مسؤولان با طرح مباحث انحرافی مردم را از اتفاقات کشور غافل می سازند تا بتوانند به صورت قانونی کارهای خلاف خود را انجام دهند؛ می توان گفت که استکبار جهانی توانسته است با نام قانون اهداف شوم خود را در کشور کنترل کند.

ضرورت هم افزایی و همگرایی نیروهای انقلابی

مبلغ بین المللی حوزه علمیه در پایان با بیان اینکه برای تقویت خودکفایی در کشور باید میان همه افراد جامعه به ویژه مسؤولان نوعی وحدت در همه عرصه های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی ایجاد شود، تأکید کرد: بر اساس فرموده رهبر معظم انقلاب، هم افزایی و همگرایی نیروهای انقلابی سبب می شود تا در عرصه ایدئولوژیک و استراتژیک به خوبی عمل کنیم و قدرت مان روز افزون شود./841/ت۳۰۱/س

ارسال نظرات