۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۳
کد خبر: ۵۵۳۶۵۹

برگزاري مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا در ارمنستان و مالزی

مراسم شهادت حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر گرامی اسلام (ص)، با حضور مسلمانان در کشورهای ارمنستان و مالزی برگزار شد.
مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در ارمنستان

به گزارش خبرگزاری رسا، به مناسبت شهادت حضرت فاطمه (س) دختر پیامبر گرامی اسلام (ص)، مراسم عزاداری و سوگواري آن حضرت با حضور ایرانیان مقیم ارمنستان به همت رایزنی فرهنگی جمهوري اسلامي ايران در محل مسجد کبود ایروان، برگزار شد.

حجت‌الاسلام نمازی در اين مراسم، با اشاره به مقام و منزلت حضرت فاطمه زهرا (س) و ذکر چند حدیث به نقل از حضرت پیامبر (ص) و ائمه اطهار (ع)، در باب خصوصیات و فضائل اخلاقی ایشان به ایراد سخنرانی پرداخت.

وی در بخشی از سخنان خود به ارزش و  مقام زن در اسلام اشاره کرد و به تشریح اهمیت و نقش زن در جامعه اسلامی پرداخت.

حجت‌الاسلام نمازی به مقام حضرت مریم (س) از نگاه قرآن و اسلام نیز اشاره كرد و مقام و منزلت ایشان را به عنوان یکی از مهمترین زنان تاریخ بشریت، مورد بررسی قرار داد.

همچنین مراسم سوگواری بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، با حضور تعدادی از ایرانیان مقیم کوالالامپور در محل رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کوالالامپور پایتخت مالزی و برخی دیگر از شهرهای این کشور، برگزار شد.

علي‌محمد سابقی، رایزن فرهنگی كشورمان در مالزي در سخناني، دخت پیامبر اسلام را الگوی جامعه مسلمانان و انسانی کامل که مورد توجه خدای متعال، پیامبر اکرم (ص) و ائمه هدی (ع) بود، معرفی كرد.

وی سپس با قرائت اشعاری در وصف دخت پیامبر اکرم (ص)، وظیفه مسلمانان به ویژه پیروان اهل بیت (ع) را معرفی دقیق و درست معارف معصومين (ع) عنوان كرد.

پایان‌بخش برنامه، سخنرانی صادقیان، از پژوهشگران مقیم مالزی بود که پیرامون فضایل اخلاقی و عملی حضرت زهرا (س) و نقش حضرت زهرای مرضیه (س) در هدایت جامعه اسلامی مطالبي را ایراد کرد.

قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط خسرو امینی، قاری بین‌المللی قرآن از جمهوری اسلامی ایران و مرثیه‌سرایی یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در رثای این بانوی گرانقدر اسلام از ديگر برنامه‌هاي اين مراسم بود./۹۹۴/ب۱۰۱/ف

منبع: حوزه

ارسال نظرات