۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۶
کد خبر: ۵۵۳۶۰۸
حجت الاسلام والمسلمین پناهیان:

فلسفه نماز مبارزه با حب مقام است

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌ها گفت: فلسفه نماز مبارزه با حب مقام است زیرا ابلیس بعد از چند هزار سال نتوانست در مقابل آن بایستد؛ استکبار، حسادت، تکبر و ضدّیت با ولایت از جلوه های حبّ مقام است.
حجت الاسلام پناهیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در مراسمی که امروز به مناسبت ایام فاطمیه در مسجد دانشگاه شریف برگزار شد، گفت: زشتی‌ها و آلودگی‌هایی درون انسان وجود دارد که به راحتی از وجود او پاک نمی‌شود به حدی است که گفته شده صدیقین که بعد از انبیا قرار دارند آخرین صفتی که از آنها خارج می‌شود، حب مقام و طغیان است.

وی افزود: حب مقام و طغیان با باطن بدی که دارد ممکن است وجاهت خوبی نیز داشته باشد و انسان وجود آن را در خود توجیه کند، این صفت بیشترین فسادها و گناهان را به دنبال خود می‌آورد و سبب قتل انبیا و اوصیای بسیاری شده است.

مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه ها ابراز داشت: هر پیامبری که مبعوث شده، اول برای توحید و سپس برای از بین بردن حب مقام فرستاده شده است که در آخر الزمان آثار شوم این صفت از بین خواهد رفت.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان بیان داشت: فلسفه نماز مبارزه با حب مقام است زیرا ابلیس بعد از چند هزار سال نتوانست در مقابل آن بایستد. استکبار، حسادت، تکبر و ضدّیت با ولایت از جلوه هایی این صفت نحس هستند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها گفت: افرادی مانند اوباما و ترامپ به دلیل ارضای حب مقام و طغیانگری های خود دستور به ترور کردن جوامع انسانی می‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: فلسفه نماز جماعت این بوده که وقتی همه مردم با هم یکصدا و قدرتمند شوند، می‌توانند در مقابل زورگویان، مستکبرین و طاغوتیان بایستند و مبارزه کنند همان طور که امام خمینی(ره) به پشتوانه اراده و عزت مردم، انقلاب را به پیروزی رساندند و در مقابل ظلم و جور حکومت پهلوی مقاومت کردند./۹۶۶/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات