۲۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۵۵۳۵۷۴
از سوی عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح شد؛

چگونگی تصویب طرح های حوزه با کمک مجمع نمایندگان طلاب

طرح ها پس از بررسی در جلسات به جامعه مدرسین ارسال و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز پس از برسی طرح، آن را برای تصمیم نهایی به شورای عالی حوزه ارسال می کند.
مجمع نمایندگان طلاب مراسم انتخابات هیئت رئیسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم

حجت الاسلام حسنعلی آهنگران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به ارتباط مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با مراجع و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: رهبر معظم انقلاب، مراجع تقلید، جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، شورای عالی حوزه علمیه قم در راس حوزه های علمیه قرار دارند و مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم نیز به دلیل ارتباطش با بدنه طلاب و حوزه دارای جایگاهی ویژه است.

نماینده طلاب فیروزکوه و دماوند در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: طلاب هر شهرستان که مقیم قم هستند متناسب با تعدادشان فرد یا افردای را پس از فرآیند انتخابات روانه مجمع نمایندگان می کنند که از کمیسیون های متعدد و واحد نظارت و تحقیق تشکیل می شود.

وی اضافه کرد: مجمع نمایندگان طلاب واسطه میان طلاب، مراجع تقلید و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم هستند؛ طرح ها پس از بررسی در جلسات مجمع نمایندگان، که هر دو هفته یک بار انجام می شود به جامعه مدرسین ارسال می شوند و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم نیز پس از برسی طرح، آن را برای تصمیم نهایی به شورای عالی حوزه های علمیه ارسال می کند.

حجت الاسلام آهنگران با ارزیابی عملکرد هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار کرد: شکر خدا مجمع نمایندگان طلاب تاکنون فعالیت های با ارزشی انجام داده و طرح های فراوانی را تقدیم جامعه مدرسین کرده است و امیدواریم بیش از این نیز فعالیت داشته باشد.

وی در زمینه فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب برای معیشت طلاب گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در زمینه مسائل معیشتی طلاب فعالیت های فراوانی انجام داده است به عنوان مثال به هیأت رییسه پیشنهاد داده شد با ارتباط با مراجع تقلید برای ارتقای شهریه طلاب اقدامی انجام دهند که بحمدلله با اضافه شدن شهریه رهبر معظم انقلاب تحولی در معیشت طلاب ایجاد شد و سایر مراجع نیز قول هایی داده اند که امیدواریم به زودی آنها نیز عملی شوند.

نماینده طلاب فیروزکوه و دماوند خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ارتباط تنگاتنگی با جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه دارد به گونه ای که مجمع نمایندگان بازوی جامعه مدرسین و شورای عالی محسوب می شود و آنها نیز پس از دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب با رهبر معظم انقلاب توجه بیشتری به مجمع نمایندگان دارند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات