۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۲
کد خبر: ۵۵۳۵۵۴
حجت الاسلام والمسلمین موسوی مطرح کرد؛

ضرورت توجه بیشتر نهادهای حوزوی به مجمع نمایندگان طلاب

نماینده طلاب و فضلای زنجان کارکرد مجمع نمایندگان طلاب را مشابه مجلس شورای اسلامی دانست و بر ضرورت توجه و عنایت بیشتر نهادهای بالادستی حوزه به این نهاد حوزوی تأکید کرد.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام والمسلمین سیدابوالحسن موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به برکات مجمع نمایندگان طلاب در حوزه علمیه ابراز داشت: این مجمع با عنایتی که امام راحل به طلاب و حوزه های علمیه داشت، شکل گرفت و حقیقتا امر بزرگی بود و در غیر این صورت طلبه شناخته نمی شد.

نماینده طلاب و فضلای زنجان افزود: کارکرد این نهاد حوزوی مشابه مجلس شورای اسلامی در حوزه علمیه است، ما مجمعی داریم که یک هفته در میان جلسه هایی برگزار می کند و با توجه به ارتباطی که اعضای مجمع با طلاب حوزه های انتخابیه خودشان دارند، طوری شده که طلبه های که واقعا انقلابی هستند از دیگر افرادی که میانه ای با انقلاب ندارند شناخته شوند.

وی با اشاره به این که 202 نماینده در مجمع فعالیت می کنند، اظهار داشت: برای دوره جدید هم خبردار شدیم که تعداد زیادی ثبت نام کردند، به هرحال کارهای زیادی صورت گرفته ولی کم کاری هایی هم داشته ایم که از آنها نباید غافل شویم، به عنوان مثال چند روز پیش طلبه ای آمده بود که فهمیدیم واقعا نیازمند است و به اندازه ای که در حد توانمان بود احتیاج او را رفع کردیم ولی مسلما کافی نیست.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی با بیان این که شهر زنجان نزدیک به هزار طلبه دارد که در قسمت های مختلف مشغول فعالیت هستند، ابراز داشت: حضور چندین ساله ما در مجمع سبب شده که ارتباط و شناخت خوبی نسبت به آنها داشته باشیم هرچند برخی را نمی شناسیم ولی اگر مجمع نبود طلبه ها شناخته نمی شدند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو رهبر معظم انقلاب را پشتبیان بزرگی برای مجمع دانست و عنوان کرد: در دیداری که دو سال پیش با ایشان داشتیم سخنان بسیار گرانسگی بیان کردند و در آخر نیز با حاضران با مهربانی برخورد کردند که این شیوه برخورد هیچگاه از ذهن ما پاک نمی شود.

نماینده طلاب و فضلای زنجان در ادامه خاطرنشان کرد: مسأله مهمی که به نظر می رسد لزوم توجه بیشتر نهادهای بالادستی از جمله جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه های علمیه به مجمع است، البته توجه آنها بد نیست ولی از هر جهت کامل نیست؛ امروز برخی عیب هایی که در مجمع وجود دارد ناشی از کوتاهی هایی است که از سوی این نهادها صورت می گیرد.

وی در پایان یادآور شد: البته نمی خواهیم از این بزرگان انتقاد کنیم، آنها توجهات خوبی به مجمع داشته اند و مصوبات و طرح های ما را نیز مطالعه می کنند ولی بحث ما این است که این توجه و عنایت به مجمع و طرح هایی که دارد، آن طوری که باید باشد، نیست که امیدواریم اصلاح شود./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات