۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۶
کد خبر: ۵۵۳۵۳۸
حجت الاسلام منصوری رضی مطرح کرد؛

تلاش مجمع نمایندگان برای اصلاح امتحانات شفاهی و مدارج علمی

عضو مجمع نمایندگان طلاب در تشریح فعالیت های چهارساله این نهاد حوزوی از تلاش این مجمع برای اصلاح موضوع امتحانات شفاهی و مدارج علمی در حوزه خبرداد.
حجت الاسلام منصوری رضی امتحان شفاهی

حجت الاسلام حسین منصوری رضی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌در تبیین عملکرد مجمع نمایندگان طلاب اظهار داشت: وظیفه اصلی یک نماینده این است که با طلابی که زیر مجموعه او هست ارتباط تنگاتنگی داشته باشد و بتواند رابطی میان شورای عالی حوزه، جامعه مدرسین و بدنه حوزه باشد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب اضافه کرد: همانطور که رهبر معظم انقلاب در اسفندماه سال 94 در دیدار با اعضای این نهاد حوزوی، یکی از مزیت های مجمع نمایندگان طلاب را ارتباط با بدنه طلاب دانستند و تأکیدکردند که مجمع می تواند اهداف انقلاب را در سطح جامعه پیگیری کند.

وی در ادامه با اشاره به این که یک نماینده با سطوح مختلف حوزه در ارتباط است، ابراز داشت: نماینده به طور مستقیم با طلاب تعامل دارد و می تواند به طلاب رهنمودهای زیادی داشته باشد و خود طلاب نیز در ایام تبلیغی به شهرهای مختلفی اعزام می شوند می توانند اهداف انقلاب و امام را پیگیری می کنند، بنابراین یکی از مسائل مهم همین تقویت ارتباط است.

حجت الاسلام منصوری رضی با اشاره به فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب در امور رفاهی و تحصیلی طلاب عنوان کرد: از آن چه مجمع انجام داده است در امور معیشتی می توان به تهیه جهیزیه برای همسران طلاب، کمک به تهیه وسائل گرمایشی در فصل سرما برای طلاب نیازمند و راه اندازی صندوق های قرض الحسنه اشاره کرد.

وی ادامه داد: البته عمده کار روی اعضای مجمع است یعنی اعضای مجمع با ارتباط گیری و رایزنی و تعاملاتی که می توانند با مسؤولان استان ها و شهرستان های خود داشته باشند گام های بلندی در جهت رفع مشکلات اقتصادی و معیشتی برای طلاب بردارند و در بحث تحصیلی طلاب نیز با تلاش های این مجمع موضوعاتی از جمله امتحان شفاهی و اعطای مدرک اصلاح شد.

عضو مجمع نمایندگان طلاب در بخش دیگری این گفت‌وگو در مورد تلاش های مجمع در مورد تقویت روحیه و تفکر انقلابی در حوزه خاطرنشان کرد: آن چه برگزار شده یک بخش مربوط به همایش هایی است که همیشه برگزار می شود و در این زمینه خوب وارد شدیم و الان اتاق فکری در فیضیه که محل تجمع حوزه است با عنوان دفتر حوزه انقلابی تشکیل شده که سؤالات را پاسخ می دهد.

وی ادامه داد: اعضای مجمع برای داشتن حوزه ای انقلابی با طلاب در ارتباط هستند و با آنها در این زمینه نیز گفت‌وگو می کنند، چون می دانید تأیید نماینده و امضای او برای ورود حوزه، ارتقای شهریه، استخدام و دیگر امور الزامی است، از این رو نمایندگان بعد از این دیدار سخت گیرانه تر این امضاها را انجام می دهند.

حجت الاسلام منصوری رضی با اشاره به سخن رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که دشمن اشخاصی را برای رسیدن به اهداف خود در کسوت طلبگی وارد می کند، ابراز داشت: این افراد در سیکل حوزه درس می خوانند ولی با تفکر غربی تربیت می شوند و الان مسؤولیت ما سنگین تر شده تا مانع ورود افرادی به حوزه شویم که تفکر غرب گرایی دارند و مدینه فاضله را در غرب می بینند تا صدمه ای به حوزه وارد نشود./1330/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات