۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۶
کد خبر: ۵۵۳۴۸۶
امیر پوردستان:

همه تحرکات دشمن رصد می شود | نیروهای مسلح هیچگاه غافلگیر نخواهند شد

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح هیچگاه غافلگیر نخواهند شد، گفت: همه تحرکات دشمن در منطقه و فرا منطقه رصد شده و متناسب با تهدیدها در نیروهای مسلح ظرفیت سازی می شود.
امیر پوردستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش در یادواره شهدای مدافع حرم استان قم با عنوان «مجاوران کریمه، مدافعان عقیله» که امشب در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار شد، گفت: یاران امام حسین(ع) کسانی بودند که باکی از کشته شدن نداشتند و در هیچ شرایطی امام زمان خود را تنها نگذاشتند و با همه وجودشان از ایشان دفاع کردند.

وی افزود: ما نیز امروزه باید با تأسی به یاران وفادار امام حسین(ع) با همه وجودمان پشتیبان ولایت باشیم و از این طریق به امام زمان(عج) خدمت کنیم؛ این افتخار بزرگی است که ملت شریف ایران در عرصه دفاع از ولایت چه در جنگ تحمیلی و‌ چه جبهه مقاومت خوش درخشیدند و دشمن را ناکام گذاشتند.

امیر پوردستان با بیان اینکه انقلاب اسلامی در ابتدای جنگ تحمیلی در بدترین شرایط قرار داشت، خاطرنشان کرد: جنگ تحمیلی، جنگی نابرابر بود، اما انقلاب اسلامی کاری کرد که امروزه ما شاهد یک قدرت جهانی هستیم؛ نهالی که امام راحل در آن روزگار سخت کاشتند امروز به یک درخت تنومند تبدیل شده که همگان از طراوت و سرسبزی آن بهره می برند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش تأکید کرد: تدابیر امام راحل، سلحشوری نیروهای مسلح و ولایتمداری مردم شریف ایران در جنگ تحمیلی سبب شکست استکبار شد.

وی اضافه کرد: بعد از جنگ‌تحمیلی یکی از مراکز مطالعاتی غربی اعلام کرد «درست است که قطب قدرت شرقی از بین رفته است، اما قطب قدرتی در حال شکل گیری است که اگر کنترل نشود قدرت آمریکا با چالش مواجه خواهد شد و آن قدرت جهان اسلام است که از وحدت شیعه و سنی ایجاد می شود»؛ آمریکا برای مقابله اقداماتی کرد که یکی از آن اقدامات، راه اندازی جنگ نرم بود و بدین وسیله مدارس وهابی در سراسر جهان تأسیس کرد تا نوجوانان را جذب کرده و در جنگ های آینده از آنها استفاده کنند که شکل گیری داعش ثمره همین مدارس بود؛ دشمنان از طریق وهابی ها گروهک های تروریستی و تکفیری را تقویت کردند.

امیر پوردستان تصریح کرد: دشمنان با راه اندازی داعش می خواستند ایران را درگیر کنند، اما وجود تدابیر رهبری مقتدر و نیروهای مسلح آماده مانع این قضیه شد.

وی اقدام سخت افزاری آمریکا برای جلوگیری از شکل گیری قطب قدرت جهان اسلام در شرق را اینگونه توصیف کرد: آمریکا با بهانه های مختلف سعی کرد به غرب آسیا لشکرکشی کند؛ حضور آمریکا در افغانستان و عراق برای مقابله با ایران بود، چراکه نوع آرایش نظامی آنها نشان می داد که می خواستند به ایران حمله کنند، اما رهبری مقتدر، نیروهای مسلح و ملت ولایتمدار آنها را عقب راندند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش با اشاره به اینکه  راهبرد جدید دشمن برای جلوگیری از شکل گیری قدرت جهان اسلام راه اندازی جنگ ترکیبی است، بیان کرد: دشمن در این عرصه از همه اهرم های سیاسی، اقتصادی، نظامی و عرصه های دیگر استفاده می کند تا به نابودی جمهوری اسلامی برسد.

وی با بیان اینکه تدابیر و هدایت های رهبر معظم انقلاب دشمن را  در اهدافش ناکام گذاشته است، یادآور شد: باید بدانیم که دشمن همواره توطئه می کند، اما اگر گوش به فرمان مقام ولایت باشیم می توانیم همه نقشه های دشمن را نقش بر آب کنیم.

امیر پوردستان با اشاره به اینکه جنگ نرم یکی از جلوه هایی است که دشمن در جنگ ترکیبی استفاده می کند، ابراز داشت: دشمن از طریق فضای مجازی سعی می کند تا به اهداف پلید خود دست پیدا کرده و با آینده سازی بر همه جوامع اسلامی تسلط پیدا کند.

رییس مرکز مطالعات راهبردی ارتش اظهار داشت: همه دولتمردان، متولیان فرهنگی و والدین باید در این جنگ هوشیار باشند و اجازه ندهند فرزندانشان در دام دشمن گرفتار شوند.

وی با تأکید بر اینکه یکی دیگر از حربه های دشمن برای مقابله با جهان اسلام استفاده از هجمه های اقتصادی است، عنوان داشت: تبعیت از تدابیر رهبری، حفظ وحدت و‌ همدلی، ادامه دادن راه شهدا، بصیرت افزایی، دشمن شناسی و اهل صبر بودن تنها راه نجات از همه مشکلات است؛ بر این اساس باید این ویژگی ها را در خود نهادینه کرده و با استقامت پرچم‌اسلام را بر دوش بکشیم.

امیر پوردستان در پایان با تأکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران هیچوقت غافلگیر نخواهند شد، خاطرنشان کرد: همه تحرکات دشمن در منطقه و فرا منطقه رصد شده و متناسب با تهدیدها در نیروهای مسلح ظرفیت سازی می شود؛ دشمن اگر حرکتی کند پشیمان خواهد شد./۸۴۱/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات