۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۵
کد خبر: ۵۵۳۴۶۸
در حرم حضرت معصومه صورت گرفت؛

دیدار نمایندگان عتبات حسینی و عباسی با مسؤولان آستان مقدس قم

جمعی از نمایندگان عتبات مقدس حسینی و عباسی پس از زیارت مضجع شریف و ادای احترام به ساحت مقدس فاطمه معصومه(س) با مسؤولان حرم حضرت معصومه دیدار و گفت و گو کردند.
دیدار مسؤولان عتاب حسینی با مدیران آستان مقدس حضرت معصومه(۰س)

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، جمعی از نمایندگان عتبات مقدس حسینی و عباسی عصر جمعه در آستان مقدس حضرت معصومه(س) حضور یافته و پس از زیارت مضجع شریف و ادای احترام به ساحت مقدس فاطمه معصومه(س) از اماکن مختلف حرم مطهر بازدید کردند.

بر اساس این گزارس حجت‌الاسلام صفر فلاحی معاون فرهنگی و حجت‌الاسلام‌ سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد مشاور تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) به عنوان میزبان با نمایندگان عتبات مقدس حسینی و عباسی دیدار و گفت و گو کردند.

گفتنی است حجت‌الاسلام‌ سید علی‌اکبر حسینی‌نژاد، عراق و ایران را دو کشور شیعی و هم آرمان توصیف کرد و اظهار داشت: امیدواریم کشور عراق با تکیه بر آرمان‌های شیعی و استفاده از ظرفیت شیعیان بتواند به پیشرفت‌های چشم‌گیری برسد.

مرجعیت دینی و عتبات حسینی برکت واسعه الهی برای کشور عراق

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در امور روحانیون به ایام دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران اشاره کرد و ابراز داشت: اکنون انقلاب اسلامی بعد از گذشت 40 سال در حال رسیدن به بلوغ است؛ اما همچنان تا اهداف و آرمان‌های موردنظر خود فاصله زیادی دارد و باید برای کوتاه‌تر کردن این فاصله تلاش کند.

حجت‌الاسلام‌ حسینی‌نژاد به فتنه‌ها و توطئه‌های دشمنان برای تضعیف دستاوردهای نظام اسلامی اشاره کرد و گفت: هرچند دشمنان امید دارند که بتوانند مانع پیشرفت انقلاب اسلامی شوند و روند حرکت این انقلاب را تغییر دهند؛ اما نظام اسلامی با تکیه بر آرمان‌ها همچنان به مسیر خود با قدرت ادامه می‌دهد.

مشاور تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در امور روحانیون از قدرت مرجعیت و مضجع‌های شریف عراق به‌عنوان برکت واسعه جهان اسلام یادکرد و اظهار داشت: تاکنون تعامل مطلوبی میان آستان‌های مقدس دنبال شده است که امیدواریم این تعاملات استمرار داشته باشد و بتوانیم به نتیجه موردنظر برسیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسینی‌نژاد با تأکید بر اینکه مبارزه حق علیه ظالم در هر دوره وجود داشته است، اظهار کرد: این مبارزه همچنان ادامه خواهد داشت و به لطف این مبارزه همان‌طور که عراق از داعش پاک شد از شر استعمار نیز در امان خواهد ماند.

دیدار نمایندگان عتبات حسینی و فاطمی زمینه وحدت و نا امیدی دشمنان شیعه است

در ادامه این دیدار مسؤول امور فرهنگی و تبلیغات عتبه حسینی از مسؤولان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) برای حضور در جشن‌های ایام شعبانیه دعوت کرد و گفت: امسال به مناسبت سالروز ولادت امام حسین (ع)، امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل (ع) برنامه‌های گسترده‌ای را در دستور کار خود قرار داده‌ایم.

علی سلطان همچنین از برگزاری نمایشگاه کتاب‌های دینی هم‌زمان با ایام رجب در کربلا خبر داد و عنوان داشت: در جریان این نمایشگاه تلاش داریم که نمایندگان آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) نیز در این نمایشگاه کتاب حضور پیدا کنند.

وی با تأکید بر اینکه تعامل و هماهنگی آستان‌های مقدس می‌تواند در عرصه‌های مختلف دنبال شود، گفت: برگزاری نشست‌های مشترک و گردهمایی نمایندگان عتبات مقدس سبب افزایش وحدت و تعامل آستان‌های مقدس و درنتیجه ناامیدی دشمنان می‌شود.

مسؤول امور فرهنگی و تبلیغات عتبه حسینی در پایان با اشاره به نقش ایران در مبارزه با گروه‌های مختلف تکفیری، گفت :امیدواریم تعامل‌ها و همکاری‌ها میان کشورهای عراق و ایران به‌صورت مستمر ادامه داشته باشد تا بتوانیم تحقق اهداف موردنظر را رقم بزنیم.

در ادامه این این دیدار دعوت نامه رسمی تولیت آستان مقدس امام حسین علیه السلام برای شرکت آستان حضرت معصومه(س) در نمایشگاه کتاب‌های دینی کربلا توسط نماینده وی به مشاور تولیت تقدیم شد.

لازم به ذکر است، در این دیدار احمد اسدی، مدیر هماهنگی‌های عتبه حسینی در قم، فاضل، رییس بخش حراست و عضو اداره حرم مطهر امام حسین(ع)، حجت‌الاسلام‌ سید نویل حسنی، مسئول مؤسسه نهج‌البلاغه عتبه حسینی و حجت‌الاسلام‌ صلاح‌الدین، مسؤول پاسخ‌گویی به شبهات دینی و امام جماعت دائم عتبه عباسی در این دیدار حضور داشتند./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات