۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۰
کد خبر: ۵۵۳۴۶۱
نماینده ولی‌فقیه در قزوین:

رسالت انقلاب اسلامی قرآنی‌ شدن زندگی است

امام جمعه قزوین گفت: رسالت انقلاب اسلامی قرآنی کردن انسان و قرار دادن او در مسیر اهل‌بیت است، این انقلاب با آمدنش کاری کرد که زندگی ما قرآنی و اهل‌بیتی شود اگرچه با این رسالت انقلاب به مقدار زیادی فاصله داریم.
حجت الاسلام عابدینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی‌فقیه و امام جمعه قزوین ظهر امروز در خطبه‌های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی(ص) این شهر برگزار شد، ضمن توصیه نمازگزاران به رعایت تقوای الهی و نظم در امور با اشاره به مهم‌ترین درخواست انسان از خداوند متعال گفت: مهم‌ترین درخواست ما از خداوند این است که ما را در مسیر تقوا یاری کند یعنی به ما بصیرت تقوایی عنایت کند.

وی در ادامه افزود: هنگامی که از خداوند بصیرت در تقوا را طلب می‌کنیم خداوند ما را به سوی قرآن خود راهنمایی می‌کند قرآنی که هر آیه‌ای از آن چراغی فروزان در مسیر زندگی بوده و موجب می‌شود انسان راه را گم نکرده و به روشن‌بینی و روشنگری برسد.

نماینده ولی‌فقیه در قزوین در ادامه با بیان اینکه ائمه معصومین(ع) قرآن‌های ناطق هستند اظهار کرد: خداوند متعال خطاب به مومنان می‌فرماید اگر نورانیت می‌خواهید این ائمه همان نورافکن‌هایی هستند که اگر مسیر زندگی خود را با نور آنها روشن کنید به یقین جاده زندگی شما به بهشت منتهی خواهد شد.

وی در ادامه رسالت انقلاب اسلامی را قرآنی کردن انسان و قرار دادن او در مسیر اهل‌بیت دانست و ابراز کرد: انقلاب اسلامی با آمدنش کاری کرد که زندگی ما قرآنی و اهل‌بیتی شود اگرچه با این رسالت انقلاب به مقدار زیادی فاصله داریم اما امیدواریم بتوانیم در آن مسیری که انقلاب ما را به پیش می‌برد با شتاب بیشتری در حرکت باشیم.

خطیب جمعه قزوین در ادامه با اشاره به سالروز پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در دوازده بهمن با تشریف‌فرمایی امام خمینی(ره) به طور عملی پیروز شد اما در بیست‌ودوم بهمن ماه همه چیز کامل شد، این پیروزی را به تمام مستضعفان جهان و به تمام کسانی که خودشان در پیروزی انقلاب فجرآفرین بودند تبریک و تهنیت می‌گوییم.

وی در ادامه بابیان اینکه سالروز تشکیل مجمع تشخیص مصلحت نظام از مناسبت‌های مهمی ایت که در دهه فجر واقع شد تاکید کرد: در سال 66 به دستور امام یک مرکزی جهت رسیدگی و حل مشکلات کشور با عنوان مجمع تشخیص مصلحت نظام تاسیس شد که برای نظام برکات زیادی را به همراه داشت که به فضل خداوند تا امروز این مجمع با صلاحیت به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

امام جمعه قزوین در ادامه با بیان اینکه ما اعتقاد داریم که انقلاب اسلامی ایران هر روز و هر لحظه در حال رشد و پیشرفت است افزود: ما باید خودمان را آماده کنیم که از حرکت انقلاب بازنمانیم، البته در مسیر انقلاب افراد معدودی هستند که از حضور خود در صحنه انقلاب پشیمان شدند باید بگوییم که این افراد با انگیزه‌های دیگری وارد میدان شدند و چون به اهداف خود نرسیدند از کرده خود نادم شدند.

وی در ادامه با بیان اینکه کسانی که برای انقلاب کار کردند همچنان بر جای خود مستحکم هستند اضافه کرد: این انقلاب همچنان در حال حرکت است انقلابی‌نماها چه پشیمان بشوند و چه پشیمان نشوند این انقلاب به راه خود ادامه خواهد داد و مردم مومن و انقلابی ما با انقلاب بوده‌اند و با آن خواهند بود و هیچ چیزی نمی‌تواند پیوند مردم ما را با انقلاب تضعیف کند.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی در ادامه انقلابی ماندن را یک امر ضروری دانست و تصریح کرد: انقلابی بودن یک مقوله است و انقلابی ماندن یک مقوله دیگر است کسانی که انقلابی بوده‌اند همواره پای انقلاب می‌مانند ما هم باید تلاش کنیم که انقلابی حقیقی و واقعی بمانیم و افتخار حمایت از انقلاب را داشته باشیم تا ذخیره آخرت ما باشد.

وی در پایان گفت: یکی از ویژگی‌های مردم انقلابی ما این است که انقلاب را برای خودشان نمی‌خواهند خودشان را فدایی انقلاب می‌کنند این افراد خود را برای دین فدا کرده و دین را برای منافع خود نمی خواهند اهل استقامت بوده و برای خداوند متعال قیام کردند./۸۷۳/پ۲۰۲/ب۱

ارسال نظرات