۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۵۵۳۳۵۳
حجت الاسلام والمسلمین کلباسی مطرح کرد؛

استقلال کشور؛ سرمایه انقلاب اسلامی/ مسئولان مانع نشوند

رییس مرکز تخصصی مهدویت با بیان اینکه نفوذ فرهنگ بیگانه و مشکلات اقتصادی، استقلال کشور را تهدید می کند، گفت: مشکلات اقتصادی سبب عقب ماندگی در کشور خواهد شد.
کلباسی

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه بعد از انقلاب اسلامی تاکنون توانسته ایم به استقلال دست پیدا کنیم، گفت: حتی غیر منصف ترین افراد هم اعتراف می کنند که کشور ما در سیاست های خود و مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی به صورت مستقل عمل می کند.

استقلال کشور را هیچکس نمی تواند زیر سؤال ببرد

رییس مرکز تخصصی مهدویت ادامه داد: حتی دشمنان انقلاب هم نمی توانند اصل استقلال جمهوری اسلامی ایران را مخدوش کنند؛ شاید مشکلات و کارشکنی هایی در برخی بخش ها وجود داشته باشد، اما استقلال کشور را هیچکس نمی تواند زیر سؤال ببرد.

وی ادامه داد: ما در عرصه های نظامی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی تحت مدیریت هیچ کشوری نبوده و نیستیم.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با اشاره به اینکه کشور ما در سیاست گذاری های فرهنگی مستقلانه عمل می کند، ابراز داشت: در حال حاضر شرایطی داریم که همه چیز را با گذشته متفاوت ساخته است؛ به عبارت دیگر با توجه به سهولت ارتباطات و فعالیت های عظیم تبلیغی که جهان غرب برای نفوذ فرهنگی در جوامع دیگر به ویژه جوامع اسلامی استفاده می کند، اجرای سیاست های فرهنگی مستقل بسیار کار سخت و طاقت فرسایی است.

رییس مرکز تخصصی مهدویت خاطرنشان کرد: کاستی هایی که در پیاده شدن سیاست های فرهنگی وجود داشته و دارد، سبب عقب ماندگی و برهم ریختگی در این زمینه شده است؛ البته باید گفت که چون مسائل فرهنگی به شکل شگفت آوری با مسائل سیاسی و اجتماعی در هم تنیده است، بدون ایجاد عزم راسخ در مسؤولان و متولیان فرهنگی و ایجاد یک عزم ملی، مشکلات آن حل نخواهد شد؛ بنابراین باید همه مشکلات فرهنگی را به صورت دقیق بررسی کنیم و بر اساس آن راهکار ارائه دهیم.

نفوذ فرهنگ بیگانه و مشکلات اقتصادی، استقلال کشور را تهدید می کند

وی با بیان اینکه نفوذ فرهنگ بیگانه و مشکلات اقتصادی، استقلال کشور را تهدید می کند، ابراز داشت: این دو مورد بالاترین خطرها را برای استقلال دارد، زیرا مشکلات اقتصادی سبب عقب ماندگی در مملکت شده و رنگ باختن فرهنگ نیز موجب بحران هویت خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با تأکید بر اینکه همه مسؤولان اعم از دولت، مجلس و همه دستگاه های نظام موظف هستند زمینه تقویت استقلال کشور را فراهم کنند، افزود: مسؤولان باید در این زمینه موانع اشتغال جوانان را بردارند و همچنین قاچاق و زمینه های مخرب اقتصاد و سرمایه ها را کنترل کنند.

رییس مرکز تخصصی مهدویت در پایان با انتقاد از برخی قوانین که منجر به تخریب اقتصاد و استقلال کشور می شود، تصریح کرد: برخی قوانین مصوبه و یا جاری تا جایی که به نفع کشور باشد، علیه آن است؛ برای تقویت بنیه های استقلال در کشور باید در زمینه قانون گذاری برنامه ریزی شده تا قوانینی تصویب شود که با تقویت اقتصاد و جلوگیری از نفوذ فرهنگ بیگانه، استقلال کشور را توسعه بخشد./841/ت۳۰۲/س

ارسال نظرات