۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: ۵۵۳۲۸۷

از کتاب «فاطمه و فتنه سقیفه» رونمایی شد

تألیف این اثر به‌صورت وقف فرهنگی صورت گرفته است.
کتاب «فاطمه و فتنه سقیفه»

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه، آئین رونمایی از کتاب «فاطمه و فتنه سقیفه» و پاسداشت وقف فرهنگی با حضور حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی در مجتمع رسانه‌ای آناج برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی مصائبی در آئین رونمایی از کتاب «فاطمه و فتنه سقیفه» با اشاره به اینکه مسئله مهم، وقف فرهنگی این کتاب است، اظهار کرد: کتاب‌های متعددی درباره سقیفه و شخصیت حضرت زهرا(س) نوشته شده، اما مسئله مهم درباره کتاب حاضر، وقف فرهنگی آن است که می‌تواند برای کسانی‌ که داعیه فرهنگی بعد از انقلاب چه در حوزه و چه در دانشگاه داشته‌اند، الگو شود تا در این راستا بیدار و هوشیارتر عمل کنند.

وی افزود: اصل وقف فرهنگی برای اموری مانند این کتاب بسیار پسندیده است، اگرچه در قرآن کریم آیه‌ای به نام وقف وجود ندارد، اما کلمات و جملاتی مانند باقیات و صالحات و حسنه به وقف تعبیر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، گفت: شاید برای نخستین‌بار باشد که در چنین ایامی کتابی با نام حضرت فاطمه زهرا(س) و فتنه سقیفه که قابل تعمیم به حوادث و فتنه‌های امروز است، به چاپ رسیده که می‌تواند الگویی برای علاقه‌مندان ائمه اطهار(ع) باشد.

حجت‌الاسلام مصائبی با اشاره به حماسه اربعین حسینی، بیان کرد: اربعین برای ما تاریخ و عدد نیست، بلکه کمال به‌شمار می‌رود. همانطور که در آیات متعددی از قرآن در اشاره به حضرت موسی(ع) و روایات متعدد درباره اربعین سخن به میان آمده است./۹۹۸/د ۱۰۳/ش

ارسال نظرات