۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۱
کد خبر: ۵۵۳۲۴۴
آیت الله سعیدی:

پیروی هوشمندانه از ولایت مهر ذلت بر پیشانی طمع کاران است

امام جمعه قم پیروی هوشمندانه ملت ایران از رهبر معظم انقلاب را تضمین کننده آرمان‌های انقلاب دانست و گفت: حضور ملت در حمایت از ولایت مهر ذلت بر پیشانی طمع کاران است.
دیدار اعضای  خبرگزاری رسا با آیت الله سعیدی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمد سعیدی امروز در آیین خطبه خوانی خادمان آستان کریمه اهل بیت(ع) و جشن آغاز دهه فجر انقلاب اسلامی که در شبستان بزرگ امام خمینی(ره) حرم مطهر برگزار شد به سالروز ورود امام راحل به شهر مقدس قم اشاره کرد و اظهار داشت: تقارن دهه مبارک فجر با ایام فاطمیه، تقارنی درس‌آموز و پیام‌رسان است.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س) با بیان این‌که قیام حضرت زهرا سلام‌الله علیها، درسی بزرگ و دردی جانکاه برای جامعه اسلامی است، عنوان داشت: با عنایت خداوند، پس از قرن‌ها فرزندی از فرزندان حضرت زهرا (س) شخصیتی مانند حضرت امام خمینی(ره) برانگیخته شد و در راستای حرکت فاطمی و علوی، ندا آزادی را به جهانیان آموخت؛ بر این اساس در دورانی که وضعیت بحرانی رژیم پهلوی که دین و سرمایه کشور را به یغما و تاراج برده و کرامت و انسانیت مردم ایران را نابود کرده بودند امام خمینی اساس آزادی را به ملت ها با احیای ادبیات انقلابی اسلام آموخت و اهمیت مبانی دین را برای مردم روشن کرد.

وی افزود: حضرت فاطمه زهرا (س) برای حفظ سنت پیامبر اسلام و اعتلای اسلام و حفظ کلمه‌الله که استمرار این رسالت در ولایت امیرمؤمنان علی(ع) تبلور و تحقق و پیدا می‌کرد، در میان مردان حاضر شدند و خطبه خوانند؛ براین مدار این بانو در زمان نیاز به حضور ایشان، با رشادت و شجاعت در مسجدالنبی حاضرشده و حقایق را برای مردم آموختند.

امام‌جمعه قم در ادامه با بیان این که مردم ایران که همواره افسوس بی‌توجهی امت رسول الله در صدر اسلام  را می خوردند و برای بی‌توجهی این امت به ندای حضرت زهرا (س) همیشه در قلب خود احساس ناراحتی داشتند، ابراز داشت: حضرت زهرا(س) برای حمایت از ولایت قیام کرده و هر آنچه در توانشان بود به کار بستند و آنچه می‌بایست، برای مردم بیان کردند؛ هرچند مردم قدر ندانسته و آن را نپذیرفتند.

وی افزود: ملت ایران ملتی هوشیار و دین مدار هستند چرا که زمانی که ندای امام خمینی(ره) یکی از فرزندان حضرت را شنیدند، لبیک گفتند و در این مسیر مجاهدت کردند.

آیت الله سعیدی بابیان این‌که مردم انقلاب زحمت‌ها، اسارت‌ها و شهادت‌ها را تحمل کردند، گفت: مردم امروز باید بدانند که ما در زمان طاغوت در چه اوضاعی بودیم و امروز در چه شرایطی هستیم. حکومت پهلوی موقوفات آستان‌های مقدس را در خرید کالاها برای دستگاه سلطنتی خود چون مشروبات الکلی صرف می‌کرد، پولی که باید در مسیر خدمت به زائران و اهل‌بیت(ع) هزینه می‌شد.

امام جمعه قم پیروی مردم از رهبر معظم انقلاب را مهر ذلتی بر پیشانی طمع‌کاران به انقلاب دانست و گفت: دشمنان انقلاب هیچ‌گاه ناامید نمی‌شوند و همواره برای خدشه واردکردن بر پیکر آن تلاش می‌کنند؛ ازاین‌رو باید پاسداری از انقلاب بادل و جان انجام شود و عنایت خداوند و اهل‌بیت(ع) همچنان شامل حال ما باشد.

وی ادامه داد: اتحاد و انسجام ملت ایران، دشمن‌های فراوانی دارد و تلاش دارند هر یک از قوا و نیروهای انقلابی را از جامعه جدا کنند، ولی تاکنون موفق نشدند و همواره سرشان بر سنگ خورده است.

گفتنی است سید مهدی صادقی، استاندار قم نیز در این آیین به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: دهه فجر یادآور خاطرات شیرین و بزرگی است، خاطراتی که با مشارکت و حضور پرشکوه آحاد مردم برای پیروی از رهبری امام(ره) و اعتقاد به آرمان امام و وحدت کلمه حرکت و در پایان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تاریخ ما رقم خورد.

استاندار قم بابیان این‌که آینده انقلاب اسلامی ایران برای رسیدن به سرمنزل مقصود با تکیه بر مبانی دینی تضمین‌شده است، گفت: باید با وحدت کلمه ای راه را ذیل بیرق رهبری معظم انقلاب ادامه دهیم تا در ادامه مسیر دچار انقلابی خود مشکل نشویم.

صادقی در ادامه سخنان خود به نقطه ظهور و صدور انقلاب اسلامی ایران اشاره داشت و گفت: ما وارث این انقلاب هستیم ؛ بر این اساس باید این راه بزرگ را گرامی داشته و ادامه دهیم.

وی افزود: مسلماً آنچه در انقلاب اتفاق افتاده و ادامه یافته است به‌واسطه اعتقاد به اسلام و تشیع و ائمه معصوم(ع) و در قم به برکت وجود حضرت معصومه سلام‌الله علیها بوده است.

استاندار قم با اشاره به نقش استراتژیک ارزش های انقلاب ابراز داشت: اگر تاکنون توانسته‌ایم راه انقلاب را با صحت ادامه دهیم، ازاین‌جهت است که این ارزش‌ها را در جامعه خود گرامی داشته‌ایم.

صادقی با اشاره به برنامه های دهه فجر سال جاری عنوان داشت: به برکت همدلی‌ها و تلاش‌های انجام‌شده در مسیر تحقق اهداف بلند جمهوری اسلامی، در برنامه‌های دهه فجر با مشارکت مردم و حضور آن‌ها، برنامه‌ریزی‌هایی انجام‌شده که در دهه فجر برای مردم ارائه می‌شود.

وی ادامه داد: در دهه فجر امسال، 146 پروژه را با بیش از 492 میلیارد تومان، در زمینه‌های مختلف افتتاح خواهیم کرد که از برکت دعای مردم و کمکی است که از بانوی کرامت برای پیشرفت کارهای خود مدد گرفته‌ایم./837/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات