۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۱۳۷
حجت الاسلام مردی قشلاق مطرح کرد؛

لزوم توجه بیشتر بزرگان و مراجع حوزه به مجمع نمایندگان طلاب

عضو مجمع نمایندگان طلاب این نهاد حوزوی را مرکزی برای پیگیری مشکلات طلاب دانست و گفت: توقع ما از بزرگان حوزه این است که به مجمع نمایندگان بیشتر بها دهند.
حجت الاسلام غلامعلی مردی قشلاق نماینده طلاب میاندوآب و شاهین دردر مجمع نمایندکان طلاب

حجت الاسلام غلامعلی مردی قشلاق در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ‌با اشاره به این که مجمع نمایندگان طلاب در دوره هفتم از هیچ تلاشی برای داشتن حوزه ای انقلابی فروگذار نکرده است، اظهار داشت: ما بعد از دیدار با رهبر معظم انقلاب نشست هایی با مسؤولان حوزه داشتیم که در نتیجه آن همایش حوزه انقلابی برگزار شد که نمود بیرونی خوبی نیز داشت.

عضو مجمع نمایندگان طلاب افزود: فعالیت های مجمع به عنوان آغازی برای کارهای بعدی بود و به همین جهت در همه استان ها و مسؤولان در مورد حوزه انقلابی فعالیت های دیگری انجام دادند و بحث حوزه انقلابی به نوعی به موضوع اصلی در حوزه های علمیه لقب گرفت.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به این که سطح فعالیت های نمایندگان طلاب تنزل پیدا نکرده است، یادآور شد: مجمع یک تشکل عمومی به عنوان مجموع عمومی دارد که مصوبات کمیسیون های فعال را به تأیید نهایی می رساند و در نهایت هیأت رییسه نیز این مصوبات را به شورای عالی حوزه ارائه می دهند.

حجت الاسلام مردی قشلاق اضافه کرد: به عنوان مثال خود ما در مجمع نمایندگان استان آذربایجان غربی، بحث حوزه انقلابی را در 14 بند به هیأت رییسه ارائه کردیم و در کمیسیون ها نیز بحث شد، بنابراین خود نمایندگان هم با تشکیل جلسات استانی و شهرستانی در جهت تحقق این مهم گام های بزرگی برداشته اند.

وی تصریح کرد: این را باید بدانیم که اعضای مجمع امضاهایی که به طلاب می دهند جزو وظایف ذاتی آنها نیست، بلکه وظیفه اصلی آنها ارائه طرح و مشکلات در قالب پیشنهادات به کمیسیون ها است؛ این پیشنهادات بر اساس اساسنامه مورد بحث و بررسی قرار می گیرد و در نهایت در صورت تصویب به شورای عالی حوزه یا جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ارسال می شود و آنها نیز مخیر هستند که این طرح ها را تصویب و تأیید نهایی کنند یا برای اصلاح به مجمع برگردانند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب با بیان این که بسیاری از طلاب این مصوبات را نمی بینند، یادآور شد: ما هنوز مصوباتی داریم که اجرا نشده است چون نهادهای بالادستی حوزه بخشی از آنها را به صلاح نمی دانند، هرچند جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه اعتماد خوبی به مجمع دارند، چراکه جامعه مدرسین خود بنیان گذار مجمع است و زیرمجموعه جامعه مدرسین محسوب می شود و ستاد انتخابات آن هم در خود جامعه برگزار می شود.

وی تأکید کرد: اعضای جامعه مدرسین و به ویژه معاونت جامعه و روحانیت در جلسات به اعضای مجمع بها می دهد ولی این که آیا همه مصوبات اجرایی شده یا خیر؟ ضعفی است که خود مجمع داشته است، چراکه بر طبق اساسنامه باید همواره دو نماینده برای دفاع از مصوبات مجمع انتخاب می کردیم ولی هنوز این کار انجام نشده است.

حجت الاسلام مردی قشلاق با بیان این که به هرحال مجمع به اهداف بلندی که داشته نرسیده است، خاطرنشان کرد: همچنانکه ما در انقلاب هم به همه اهداف آن نرسیده ایم، ولی در کل خوب بوده و روز به روز بهتر می شود و مجمع نیز هر سال بهتر از سال گذشته جایگاه خود را بیشتر و بهتر در حوزه پیدا می کند.

وی یادآور شد: البته توقع ما از بزرگان و اساتید و مراجع حوزه این است که به مجمع نمایندگان بیشتر بها بدهند چون این نهاد حوزوی یک ظرفیت بزرگی است و برخی اساتید بزرگ حوزه در آن فعال هستند و حتی برخی در حد مسائل کشوری می توانند نظر بدهند؛ به مجمع از این نظر کمتر توجه شده است و جایگاه خود را پیدا نکرده ولی جامعه مدرسین و شورای عالی حوزه تا حدودی حمایت می کنند.

عضو مجمع نمایندگان طلاب در بخش پایانی این گفت‌وگو با اشاره به برگزاری انتخابات دوره هشتم مجمع نمایندگان طلاب در اسفندماه سال جاری ضمن دعوت از حضور طلاب در این انتخابات اظهار داشت: در این انتخابات باید به چند نکته توجه داشت از جمله این که باید در جذب و گزینش افرادی که می خواهند وارد این عرصه بشوند دقت زیادی صورت بگیرد، چون اعضای مجمع نماینده طلاب هستند و اگر فردی که می خواهد انسجام مجمع را به هم بزند، نداشته باشیم می توانیم برای دوره آینده یک مجمعی انقلابی و قوی داشته باشیم./1330/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات