۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۹
کد خبر: ۵۵۳۱۳۰
مجموعه یادداشت انقلاب اسلامی(۵)

پایان حیاط خلوت استکبار

آنگاه که مدعیان دموکراسی با ترجیح سفید بر سیاه و پولدار بر فقیر و مرد بر زن فریاد دروغین مردم سالاری سر می دادند مدل جمهوری اسلامی خط بطلانی بر بازی دروغین استکبار کشید.
انقلاب اسلامی

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی خبرگزاری رسا، خداوند متعال یازده نور تابان و هدایتگر برای امامت بر امت فرستاد تا بشر در حاکمیت و سرپرستی خود شاهد بی عدالتی ، فساد ، ظلم و جور، اشرافیت و دیگر مصادیق ظلم را نباشد و بتواند در محیطی سالم و آماده، تحت حاکمیت الهی تمام مقدمات برای مقابله با شیاطن نفسانی و خارجی را داشته باشد، تا مقدمات محیطی هدایت بشر آماده و محیا باشد.

غیبت امام معصوم، عقوبت بی بصیرتی

عدم بصیرت، غفلت و حبِّ به اموال و اولاد و مقامات دنیوی مردم را از امامان معصوم علیهم السلام دور کرده و آنها را در صف دشمنان ائمه ی اطهار علیهم السلام قرار داد، تا آنجا که ندای "هل من ناصر ینصرنی" این انوار هدایت و حاکمان الهی را نشنیده و آنها را به شهادت رساندند.

نظام اشرافیت در زمان ائمه علیهم السلام مدعیان اسلام را به آنجا رساند که نه به دختر نبی اکرم صل الله علیه وآله وسلم و نه به شیرخواره ی حضرت اباعبدلله علیه السلام و نه به هیچ یک از خاندان مطهر عصمت رحم کرده و ظالمانه ترین فجایع را در تاریخ اسلام رقم زدند.

از این رو شاهد غیبت امام دوازدهم شیعیان، تا آماده شدن و رسیدن به احساس نیاز در جامعه اسلامی به حضور امام معصوم علیه السلام هستیم؛ می توان راه وصال به حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف را در این پنج مرحله که مقام معظم رهبری در رسیدن به تمدن اسلامی ترسیم کردند، دانست:
_انقلاب اسلامی
_نظام اسلامی
_دولت اسلامی
_جامعه ی اسلامی
_تمدن اسلامی
که تمدن اسلامی زمینه ظهور حضرت صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف می باشد.

حاکمیت لیبرال ها واستعمارِ مستضعفین

لیبرال ها که در این زمان حاکمان کشور های مستکبر هستند و با سلسله نظامات مبتنی بر لیبرالیسم، از اقتصاد و بانکداری لیبرالی تا صنعت و تجارت و طب لیبرالی، مستضعفین را به بردگی گرفته اند.

در این سیستم اشرافی برای اینکه مستضعفین اعتراضی به این رویکرد سرمایه سالاری و مستکبرانه نکنند؛ با تغییر اولویت ها، فساد جنسی، مصرف گرایی و ... به این مفاسد ضریب داده و به گسترش آنها پرداختند تا مستضعفین راه کمال و تعالی و ارزش استقلال و آزادی حقیقی و عدالت و دیگر ارزش های حقیقی را فراموش کنند.

استکبار همه چیز را برای خود یا وابسته به خود میخواهد تا بتواند بر جهان حکومت کند و مردم به او احساس نیاز کنند و استقلال ملت ها در قدرت نظامی،  فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و علمی را بر نمی تابد.

برهم زدن برنامه های استکبار جهانی

دقیقا در این زمان که موجِ لیبرالیسم و حاکمیت ظالمانِ مستکبر بر جهان مردم را به استیصال و ناامیدی رسانده بود مردم ایران با بصیرت علوی و با همت بلند به نظام های استکباری پشت کرده و بنا بر امر حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف به یاری فقیه جامع الشرایطی که حضرت مردم را در عصر غیبت به آنها ارجاع داده است شتافتند و دست در دست هم با خون خود عهدشان با حضرت صاحب الزمان را تضمین نموده و عمله های استکبار جهانی را از کشور خود بیرون کردند.

اسلام ناب در مقابله با قرائت های انحرافی از اسلام

در این مرحله حرکت بزرگی صورت گرفت، مردم کشور ایران تحولی بزرگ در جهان اسلام ایجاد نموده و اسلام ناب را با عمل و با خون خود برای جهانیان به نمایش گذاشتند و مسمانانی که با سیره ی معصومین کمی آشنا بودند به استحاله شدن اسلامی که به آنها ارائه شده بود پی برده و اولین مقدمه ی بیداری اسلامی شکل گرفت.

آری! اسلام استحاله شده اسلام "یومنون ببعض و یکفرون ببعض" است، که با ظلم و فساد و قدرت های استکباری کنار آمده و در مواردی عمله ی استکبار میشود؛ نماز میخواند اما مقابل استکبار سر خم میکند و ظلم ظالمین بر مستضعفین را نادیده می گیرد و ندای مظلومان را نمی شنود و بی عدالتی لیبرال هایِ سرمایه سالار را طاقت می آورد.

تفاوت قرائتِ اسلام ناب محمدی با قرائت های انحرافی از اسلام که قابلیت جذب و جهانی شدن و خدمت به مستضعفین و ایجاد تمدن اسلامی را ندارند زیاد است و استکبار تلاش زیادی کرده است تا این قرائت ها از اسلام را جایگزین قرائت اسلام ناب کند.

از قرائت تکفیری سعودی که حاصل آن داعش و النصره و القاعده و تن پروری سعودی هاست تا قرائت تندروها و غالیان شیعه که حاصل آن انجمن حجتیه و شیرازی ها و برخی تندروها هستند که با تفرقه افکنی از شکل گیری امت واحده ی اسلامی جلوگیری میکنند تا استکبار بتواند در سایه ی این اختلافات و عدم قدرت امت اسلامی مسلمانان را مستعمره ی خود نگه دارد؛ یکی دیگر از ماموریت های مشترک این قرائت های انحرافی خشن و تروریست نشان دادن اسلام است.

استکبار از چنین اسلامی خوف ندارد و با مناسک فردی چنین دینی مخالفتی نداشته و حتی مردم را به چنین دینداری هایی تشویق هم می کند؛ اسلام معاویه مگر ضرری برای استکبار و سودی برای مظلومان و مستضعفان دارد؟

از این رو آنگاه که اسلام ناب محمدی توسط امام خمینی(ره) در عمل تبیین شد، امید و بیداری اولیه در مستضعفین و پابرهنگان جهان شکل گرفت؛ با گذر از دهه ی اول انقلاب و نمایش دفاع مقدس و دهه ی سازندگی و مقابله با جنگ اقتصادی این مدل اسلامی کار آمدی خود را نشان داد.

مؤلفه های اسلام انقلابی و خطرات فراوان آن برای استکبار

در مقابل اسلام ناب انقلابی حامی مستضعفان و پابرهنگان بوده و بر اساس اسلام با ضعفا و مستضعفین و مردم با رحمت و مدارا و با ظالمان و مستکبران با شدت و سخت برخورد میکند و زیر بار ظلم نمیرود.

در اسلام ناب شیعه و سنی برادر بوده و مسلمانان امت واحده ای در برابر مستکبران و زورگویان عالم هستند و از حقوق مستضعفان در سرتاسر جهان دفاع میکنند؛ در عین حال از عقاید خود عقب نشینی نمیکنند و در کرسی های آزاد اندیشی به نقد و بررسی علمی عقاید، به دور از توهین می پردازند و باهم طبق سیره اهل بیت عصمت و طهارت(ع) وحدت دارند که این عمل بر طبق دستور و سیره اهل بیت(ع) مقدمه امت واحده ای هست که استکبار بسیار خوف از شکل گیری آن را دارد.

این موج و این قرائت از اسلام ناب مستکبران را بر آشفته کرد؛ زیرا منافع آن ها را به خطر انداخته است. وقتی مستکبران با قرائتی از حقوق زنان مواجه شدند که در آن زن اجازه ی فعالیت اجتماعی دارند و در عین حال وظایف زن با توجه به ویژگی های جسمی وی تعریف شده است، در چنین نگاهی زن نمی تواند تبدیل به ابزاری برای اهداف استکبار که زن را ابزار می خواهد باشد.

یا آنگاه که مدعیان دموکراسی با ترجیح سفید بر سیاه و پولدار بر فقیر و مرد بر زن فریاد دروغین مردم سالاری سر می دادند مدل جمهوری اسلامی با صرف نظر از رنگ پوست و جنسیت و سطح در آمد و در یک روال عادلانه خط بطلانی بر بازی دروغین استکبار که با اسم مردم در جریان بود کشید.

انقلاب اسلامی و ایجاد اعتماد به نفس در مستضعفان جهان

انقلاب خمینی رهبر کبیر انقلاب اسلامی اعتماد به نفس را به مستضعفان جهان برگرداند؛ این انقلاب را می توان پایان حیاط خلوت استکبار دانست که از جهل و استضعاف ملت ها استفاده کرده و مردم را تبدیل به بردگانی برای حرکت چرخه توسعه و افزودن ثروت ها و قدرت های باد آورده برای خود کرده بودند.

جهانی سازی و حرکت به سمت تمدن اسلامی

مکتب امام خمینی(ره) به سرعت در این فضا رشد کرد و حزب الله لبنان و حوثی های یمن و زکزاکی در نیجریه و شیخ عیسی قاسم را در بحرین به جان قدرت های ظالم و استکباری انداخت؛ و این رشد را در جای جای جهان می توان در قالب های مختلف دید که این گروه ها تنها نمونه هایی از این بیداری هستند.

حقیقتا چنین مکتب بیداری آفرین و روشنگر و بصیرت افزایی، برای استکبار بسیار خطرناک بوده و به سرعت رشد کرده و مقدمات تمدن اسلامی و ظهور حضرت بقیه الله الاعظم عج الله تعالی فرجه الشریف را محیا می کند.

با تمام اوصافی که بیان شد انقلاب اسلامی نور امید و اعتماد به نفسی را روشن کرد که امروز در سرتاسر جهان از عراق و لبنان تا سوریه و نیجریه و بحرین گوشه ای از آثار آن را می بینیم که چگونه برنامه ریزی های استکبار جهانی را بهم ریخته است که سربازان در گهواره ی خمینی کبیر این روز ها به امید خدا این مسیر را تا ایجاد تمدن اسلامی و ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه می دهند و این شجره طیبه را حججی ها و همدانی ها و احمدی روشن ها با خون آبیاری کرده و تا ظهور آن حضرت اجازه خاموش شدن این نور امید را با تبعیت از ولی امر مسلمین جهان _امام خامنه ای_ نمی دهند.

امروز حاصل انقلاب اسلامی ایران را می‌توان در یمن و بحرین و سوریه و عراق و لبنان و دیگر کشورها و بیداری مستضعان جهان و تربیت شدن جوانانی که شوق شهادت و عدالت گستری و تبعیت از ولی امر مسلمین جهان و ظهور را دارند دید.

انقلاب اسلامی ایران مرزهای جغرافیایی را در نوردیده و تبدیل به گفتمانی جهانی برای مقابله کوخ نشینان و کاخ نشینان، مستضعفان و سرمایه سالاران و ظالمان و مظلومان جهان شده است و پیروان و شاگردان ولی امر مسلمین جهان در خارج از مرزهای ایران جان خود را در راه این مبارزه حق و باطل فدا کرده و آمادگی خود برای ظهور  حضرت ولیعصر را ثابت با بصیرت خود ثابت می کنند./۸۴۱/ی۷۰۲/س

حجت الاسلام مهدی قیاسی، پژوهشگر حوزه ی علمیه قم

ارسال نظرات