۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۵۵۳۱۲۴
در سال جاری صورت گرفت؛

تجلیل از ۳۹ هزار نفر از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون سراسر کشور

رییس اداره تربیت و تعالی فرزندان مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه در سال جاری ۳۹ هزار نفر از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون کشور تجلیل شدند، گفت: به یقین سال آینده تعداد ممتازین تحصیلی فرزندان طلاب و روحانیون رشد چشمگیری خواهد داشت.
علی نامنی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام علی نامنی، رییس اداره تربیت و تعالی فرزندان مرکز خدمات حوزه های علمیه، پیش از ظهر امروز در همایش تجلیل از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیان این استان که به میزبانی هتل لاله شهرکرد برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش خانواده در مقبولیت عمومی طلاب و روحانیون در جامعه، نقشی اساسی و کاربردی است، گفت: اگر خانواده یک دکتر و یا مهندس در راه و اهل نباشد، مردم نمی گویند چون خانواده اش بد است، به او مراجعه نمی کنیم اما در مورد روحانیت این چنین است.

وی با اشاره به اینکه در نظام اسلامی خانواده طلاب به عنوان یک الگو برای جامعه در نظر گرفته می شود، ابراز کرد: باید این خانواده در همه زمینه ها سرآمد باشد تا طلبه به راحتی بتواند در جامعه نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام نامنی با تأکید بر اینکه جنس دغدغه های طلاب ساختار زندگی آنها را شکل می دهد، گفت: نباید بگذاریم جنس دغدغه های فرزندانمان تغییر کند؛ متأسفانه جنس دغدغه های فرزندان جامعه امروز ما، امور دینی نیست و این با اهداف نظام و انقلاب همخوانی ندارد.

وی توجه به امور فرهنگی را یکی از مهمترین اولویتهای مرکز خدمات در سال جاری برشمرد و افزود: برای رسیدن به اهداف تعالی خانواده، این مرکز برنامه هایی را در دو بخش هویت بخشی و آموزشی به خوبی تنظیم کرده است که از جمله این برنامه ها می توان به همایش تجلیل از همسران و فرزندان ممتاز تحصیلی در سراسر کشور، اردوهای خانوادگی در ایام تعطیلات مدارس در فصل تابستان، برگزاری جشن تکلیف و حمایت های تحصیلی و کمک آموزشی اشاره کرد.

رییس اداره تربیت و تعالی فرزندان مرکز خدمات حوزه های علمیه با بیان اینکه در سال جاری 39 هزار نفر از فرزندان ممتاز تحصیلی طلاب و روحانیون کشور تجلیل شدند، تصریح کرد: در مجموع 80 هزار نفر از فرزندان طلاب در مقاطع مختلف تحصیلی از دبستان گرفته تا دانشگاه در حال تحصیل هستند که قریب به 50 درصد آنها ممتاز شناخته شده اند که این آمار می تواند برای سال آینده نیز ارتقا پیدا کند.

این مقام مسؤول با بیان اینکه به دنبال برگزاری اردوهای انگیزش علمی در استانها هستیم تا سایر فرزندان نیز سطح علمی خود را بالا ببرند، اظهار کرد: به یقین سال آینده تعداد ممتازین تحصیلی فرزندان طلاب و روحانیون رشد چشمگیری خواهد داشت./9457//۲۰۴/خ

ارسال نظرات