۱۲ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۰
کد خبر: ۵۵۳۱۰۷
حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی مطرح کرد؛

ناکارآمد نشان دادن نظام؛ راهبردی برای جلوگیری از صدور انقلاب | رسانه‌ها دستاوردها را تبیین کنند

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه گفت: دشمنان می‌خواهند از الگو شدن سیستم حکومتی و اداره کشور اسلامی جلوگیری کنند تا این نظام الگویی در نظام موفق جهانی نباشد و به این روش می‌خواهند جلوی صدور این انقلاب را بگیرند.
حجت الاسلام والمسلمین رفعتی

حجت‌الاسلام و المسلمین عباس رفعتی سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که دشمنان نظام جمهوری اسلامی و اسلام همواره در پی ناکارآمد نشان دادن انقلاب هستند، گفت: در طول چهل سال گذشته دشمنان نظام و انقلاب از کوشش در زمینه ناکارآمد جلوه دادن آن فروگذار نکرده‌اند.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه هدف دشمنان نظام از ناکارآمد نشان دادن آن را براندازی نظام جمهوری اسلامی ایران توصیف کرد و گفت: چون دشمنان نمی‌توانند نظام را ساقط کنند، می‌خواهند از الگو شدن این سیستم حکومتی و اداره کشور جلوگیری کنند تا این نظام الگویی در نظام موفق جهانی نباشد و به این روش می‌خواهند جلوی صدور این انقلاب و نظام ولایی را بگیرند.

وی با اشاره به دستیابی نظام اسلامی به بسیاری از اهداف انقلاب افزود: البته هنوز به برخی از اهداف انقلاب دست نیافته‌ایم؛ این دست پیدا نکردن نیز به دلیل دسیسه‌های دشمن و به وجود آوردن موانعی مانند جنگ، منافقین و توطئه‌ها است که بسیاری از ظرفیت انقلاب را به خود مشغول کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی ادامه داد: البته دست پیدا نکردن به برخی از اهداف نیز به خاطر ضعف عملکرد مسؤولان در طول چهل سال گذشته بوده است  اما در عین حال با بررسی فعالیت‌های انجام شده، دستاوردهای بسیاری را خواهیم دید.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه وظیفه دلسوزان نظام در مقابله با تبلیغات مسموم دشمنان را سنگین توصیف کرد و گفت: غرب و کسانی که فریفته افکار غربی‌ها هستند انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد معرفی می‌کنند و وظیفه رسانه‌ها در این خصوص بیش از دیگران است.

وی عصر کنونی را عصر رسانه دانست و گفت: در عصر رسانه، جنگ رسانه ای مطرح است، در برابر تبلیغات رسانه‌ای دشمنان برای ناکارآمد معرفی کردن نظام، باید از طریق رسانه وارد عمل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: باید به همان سنگری از دشمن حمله کرد که او به ما حمله می‌کند؛ رسانه‌ها وظیفه دارند دستاوردها را بیان کنند، باید با تولید برنامه‌های سمعی، بصری، فیلم و سریال، تحولات این کشور و کارآمدی نظام را به جهانیان معرفی کنیم.

سخنگوی مدیریت حوزه‌های علمیه افزود: باید به مردم بگوییم که اگر این نظام و انقلاب نبود، شاهد بسیاری از تحولات نبودیم؛ این صحبت‌ها باید در قالب رسانه بیان شود؛ دستاوردهای مادی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، نظامی که بسیار هستند باید برای مردم نشان داده و بیان شود.

وی تصریح کرد: ورود با قدرت رسانه به کارآمد نشان دادن نظام دشمنان را از ورود به این مسأله پشیمان می‌کند؛ چرا که توطئه دشمن را خنثی کرده و مردم را با حقایق بیشتر آشنا می کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رفعتی استراتژی امام را گزارش‌دهی مسؤولان به مردم عنوان کرد و گفت: به این ترتیب مردم خوشحال شده و اعتمادشان به نظام بیشتر می‌شود؛ هر چند بیان کاستی‌ها برای مرتفع شدن آن‌ها کار خوبی است اما رسانه‌ها باید بیشتر به نقاط قوت، کارکردها، موفقیت‌ها بپردازند تا اعتماد و پشتیبانی مردم را افزایش دهند./836/ت۳۰۲/ق

ارسال نظرات