۱۰ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۶:۲۰
کد خبر: ۵۵۲۸۲۱
عضو مجمع نمایندگان طلاب مطرح کرد؛

عدم اطلاع رسانی از فعالیت‌ها دلیل تنزل جایگاه مجمع نمایندگان در میان طلاب

حجت الاسلام غلامی عدم اطلاع رسانی از فعالیت ها را دلیل تنزل جایگاه مجمع نمایندگان طلاب در میان طلاب دانست و عملکرد دوره هفتم این مجمع را بررسی کرد.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام نجف علی غلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به فعالیت های هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم اظهار کرد: عملکرد دوره هفتم مجمع نمایندگان از دو منظر قابل تحلیل و بررسی است.

نماینده طلاب و فضلای استان مرکزی پیگیری و رسیدگی به مسائل کلان حوزه علمیه را از اهداف مجمع نمایندگان دانست و افزود: از مواردی که باید فعالیت های دوره هفتم مجمع نماینگان طلاب و فضلای حوز علمیه قم مورد بررسی قرار گیرد، پیگیری اهداف و فعالیت های مجمع پیرامون مسائل حوزوی و حل مشکلات کلان حوزه علمیه است که در این زمینه نمره مناسبی به مجمع داده نمی شود و آن گونه که باید پیگیری مناسبی از سوی مجمع صورت نگرفته است.

وی ادامه داد: البته نمره مناسب ندادن به معنی این نیست که فعالیتی صورت نگرفته است بلکه کارهای خوبی صورت گرفته و هیأت رئیسه نسبت به دوره های گذشته کارهای بهتری انجام داده است اما برآوردی که از مجمع نمایندگان در این زمینه انتظار می رود فراهم نشده است که باید کارهای کارشناسی مناسبی صورت گرفته و طرح های کاربردی تری مطرح شود.

حجت الاسلام غلامی در زمینه ارتباط نمایندگان مجمع طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با طلاب گفت: در زمینه ارتباط نمایندگان مجمع با طلاب و بررسی مشکلات و ارتباط با بدنه حوزه علمیه فعالیت های مناسبی صورت گرفته و در تمامی دوره ها نیز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که در زمینه بررسی مشکلات کلان حوزه علمیه از سوی مجمع نمایندگان پیگیری لازم وجود ندارد، این سؤال در ذهن طلاب ایجاد میشود که مجمع نمایندگان چه مشکی از مشکلات کلان را برطرف کرده است؟ در نتیجه جایگاه آن را به امضا دادن و معرفی طلاب به دفاتر شهریه تنزل می دهند.

نماینده طلاب و فضلای استان مرکزی اضافه کرد: این دید طلاب درست نیست و در مقابل این سؤال را مطرح می کنم اگر مجمع نمایندگان وجود نداشت چه مشکلاتی به وجود می آمد؟ برخی فعالیت هایی که مجمع نمایندگان انجام می دهد هیچ نهادی در بدنه حوزه قادر به انجام دادن آن نیست به عنوان مثال ارتباطی که نمایندگان مجمع با بدنه طلاب دارند هیچ نهاد دیگری نمی تواند انجام دهد.

وی عدم اطلاع رسانی از فعالیت های مجمع نمایندگان را دلیل تنزل جایگاه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در میان طلاب دانست و گفت: مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم فعالیت های فراوانی انجام می دهد اما اطلاع رسانی مناسب صورت نمی گیرد.

حجت الاسلام غلامی با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم تنها ارگانی است که با رأی مستقیم طلاب ایجاد می شود، ابراز کرد: یکی از مشکلات اساسی ما در سطح کلان کشور مباحث غیر اخلاقی در انتخابات است و برخی برای رسیدن به مقام هرکاری انجام می دهند اما در انتخابات مجمع نمایندگان چنین موردی مشاهده نمی شود که انتخابات مجمع نمایندگان طلاب می تواند به عنوان الگو به بدنه جامعه منتقل شود.

وی ادامه داد: بررسی شود چه پتانسیل هایی در مجمع نمایندگان وجود دارد که اگر به فعلیت برسند فعالیت مجمع افزایش پیدا میکند.

نماینده طلاب و فضلای استان مرکزی گفت: باید طلاب را به شرکت در انتخابات ترغیب کرد و افرادی که دارای انگیزه، توان و فرصت مناسب هستند نماینده شوند و وظیفه خود را به درستی انجام دهند./1324/ت۳۰۲/ی

ارسال نظرات