۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۲
کد خبر: ۵۵۲۸۱۳
مدیر کل ارشاد قم خبر داد؛

برگزاری دو نمایشگاه کتاب در قم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم از برگزاری چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم از ۲۵ بهمن تا ۵ اسفندماه در مصلی قدس خبر داد.
حسینی کاشانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید موسی حسینی کاشانی در نشست خبری پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین که پیش از ظهر امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم برگزار شد با اشاره به اهمیت این نمایشگاه عنوان کرد: نمایشگاه بین المللی کتاب دین از بزرگترین رخدادهای فرهنگ قم است که امسال پنجمین دوره آن برگزار می شود.

وی افزود: این نمایشگاه از 25 بهمن تا 15 اسفندماه در مصلی قدس برگزار می شود و با توجه به ظرفیت های شهر قم در بحث نشر کتاب های دینی، این نمایشگاه یک رخداد بین المللی مهم محسوب می شود.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تصریح کرد: از 9 ماه گذشته برنامه ریزی برگزاری این نمایشگاه از سوی شورای سیاست گذاری دنبال شده است که در زمان برگزاری نمایشگاه برنامه های خوبی اجرا می شود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه، هم آثار ناشران داخلی و هم کشورهای دیگر در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد و زمینه مناسبی برای ارائه آخرین کتاب های منتشر شده در حوزه دین فراهم می شود.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: مراسم افتتاحیه پنجمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین ساعت 18 روز چهارشنبه 25 بهمن با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسؤلان استانی در مصلی قدس برگزار می شود.

حضور 282 ناشر در نمایشگاه بین المللی کتاب دین

در ادامه این نشست سید محمود حسینی مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم با اشاره به حضور 282 ناشر داخلی و خارجی در این نمایشگاه اظهار کرد: ناشرانی از کشورهای لبنان، عراق، اردن و سوریه حضور دارند و کتاب هایی از مصر، امارات، تونس و عربستان سعودی در این نمایشگاه در معرض دید علاقمندان قرار می گیرد.

وی افزود: 195 ناشر و 87 نمایندگی و در مجموع 282 ناشر در این نمایشگاه حضور دارند که این ناشران بیش از 45 هزار عنوان کتاب را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می دهند که 20 هزار عنوان از کشورهای عربی و 25 هزار عنوان کتاب متعلق به ناشران داخلی است.

مدیرعامل تعاونی ناشران استان قم تأکید کرد: در ده روز برگزاری این نمایشگاه، هر روز دو نشست تخصصی و رونمایی کتاب با حضور فرهیختگان برگزار می شود و یک میلیارد تومان بن خرید کتاب برای علاقمندان در نظر گرفته شده است.

حسینی تصریح کرد: 450 غرفه در مساحتی بالغ بر 13 هزار متر مربع در مصلی قدس برای نمایش آثار ناشران در  نظر گرفته شده است.

نمایشگاه کتاب استان قم به ایستگاه سیزدهم رسید

در ادامه این نشست خرمی ریس اتحادیه ناشران استان قم با اشاره به برگزاری سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان قم ابراز کرد: به طور کلی در این دو نمایشگاه بیش از 103 هزار اثر در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می گیرد که 229 ناشر داخلی در نمایشگاه استانی شرکت خواهند کرد که این ناشران از میان 322 ناشری که برای حضور در نمایشگاه ثبت نام کردند انتخاب شده اند.

وی تأکید کرد: برای نمایشگاه بین المللی کتاب دین یک میلیارد و برای نمایشگاه کتاب استان قم نیز 350 میلیون تومان بن در نظر گرفته شده است که 20 درصد آن یارانه از سوی وزارت ارشاد است.

خرمی اضافه کرد: ناشران نیز بین 10 تا 30 درصد تخفیف را برای علاقمندان در نظر گرفته اند که به طور کلی بین 30 تا 50 درصد تخفیف به خریداران کتاب ارائه می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: برای پژوهشگران و اساتید دانشگاه 500 هزار تومان، طلاب 150 هزار تومان، مقطع لیسانس 100هزار تومان و فوق لیسانس 150 هزار تومان بن خرید کتاب در نظر گرفته شده است.

گفتنی است در پایان این نشست از پوستر چهارمین نمایشگاه بین المللی کتاب دین و سیزدهمین نمایشگاه بین المللی کتاب استان قم رونمایی شد./872/پ۲۰۲/ی

ارسال نظرات