۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
کد خبر: ۵۵۲۸۰۷
آیت الله نوری همدانی:

استکبار هرگز حاضر نیست با مسلمانان کنار بیاید

حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که استکبار با روح عناد هرگز حاضر نیست با مسلمانان کنار بیاید، گقت: آنها همیشه با ما دشمن هستند و باید دشمنانی مانند اسرائیل را ریشه‌کن کنیم.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در دیدار جمعی از معاونان و مدیران عقیدتی سیاسی نیروی انتظامی با بیان این که شکر نعمت های خدا موجب افزایش نعمت های الهی می شود، اظهار داشت: یکی از نعمت های بزرگی که خداوند بر ما ارزانی داشته همین انقلابی اسلامی است، چراکه موجب شد مردم ما خود سرنوشت کشور خود را رقم بزنند.

وی با تأکید بر این که این انقلاب ما را از زیرسلطه غرب نجات داد، عنوان کرد: به همین جهت است که همواره تأکید می کنیم حفظ انقلاب واجب است زیرا با خون شهدا به ارمغان آمده است، اما باید بدانیم که شهدا کار حسینی کردند ولی اکنون باید کار زینبی صورت گیرد تا این نعمت بزرگ الهی یعنی انقلاب اسلامی برای همیشه با عظمت و عزت بماند.

حضرت آیت‌الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنان خود  دین اسلام را یکی از ارکان اصلی انقلاب دانست و یادآور شد: در دوران گذشته اسلام را به حاشیه رانده بودند ولی امام راحل توانست اسلام ناب محمدی را به متن زندگی مردم بیاورد از این رو باید به حفظ ارزش‌های دینی و مبارزه با ضد ارزش‌ها بپردازیم.

وی در ادامه تصریح کرد: شما باید سعی کنید که انقلابی باشید و قدر انقلاب را بدانید؛ مردم نیز رکن دوم انقلاب هستند، چراکه اقشار مردم به میدان آمدند تا انقلاب به پیروزی رسید بنابراین باید قدر مردم را بدانید و به آنها خدمت کنید.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که مردم به ولایت اعتقاد و علاقه دارند، عنوان کرد: مردم رهبری را نائب امام زمان(ع) می‌دانند و از حلقوم ایشان صدای پیامبر را می‌شنوند و در صورت ضرورت میلیون‌ها انسان به استقبال شهادت می‌روند.

وی ولایت فقیه را رکن سوم انقلاب عنوان کرد و افزود: ولایت فقیه انقلاب را به پیروزی رساند؛ در برخی کشورها فقیهی وجود ندارند تا حرکت کند ولی مردم در ایران بر محور فقیه حرکت کردند و به پیروزی رسیدند؛ وحدت بین شیعه و سنی از برکات انقلاب است، درحالی که در گذشته شیعه و سنی با یکدیگر برخورد و مخالفت داشتند.

این مرجع تقلید تصریح کرد: انقلاب اسلامی به مردم خودباوری داد، چراکه پیش از انقلاب مردم در برابر استکبار و سلاطین خاضع بودند، ولی امروز مردم شجاعت دارند و در برابر آمریکا و صهیونیست‌ها می‌ایستند، بنابراین باید در سخن گفتن و به میدان آمدن شجاع باشیم زیرا خداوند افراد شجاع را دوست دارد.

وی در پایان با تأکید بر این که استکبار با روح عناد هرگز حاضر نیست با مسلمانان کنار بیاید، خاطرنشان کرد: آنها همیشه با ما دشمن هستند؛ باید اسرائیل و دشمنانی مثل او را ریشه‌کن کنیم./1330/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات