۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴
کد خبر: ۵۵۲۸۰۰
عضو مجمع نمایندگان مطرح کرد؛

تشکیل دبیرخانه حوزه انقلابی اقدام شاخص مجمع نمایندگان

حجت الاسلام سپهری فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب را وسیع دانست و بر اطلاع رسانی در زمینه فعالیت های مجمع نمایندگان تأکید کرد.
مجمع نمایندگان طلاب

حجت الاسلام علی سپهری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان این که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در دوره هفتم جان تازه ای به خود گرفته است، اظهار کرد: از مهم ترین ویژگی های هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب می توان به اتحاد میان نمایندگان طلاب اشاره کرد.

نماینده طلاب زنجان در مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم ادامه داد: هفتمین دوره مجمع نمایندگان طلاب از پرکارترین دوره های مجمع نمایندگان به شمار می رود زیرا کمیسیون های فراوانی را برگزار کرده است و مهمان های متعددی به این کمیسیون ها دعوت شده اند.

وی ایجاد دبیرخانه دائمی حوزه انقلابی را از جمله فعالیت های دوره هفتم مجمع نمایندگان طلاب دانست و افزود: هیأت رییسه مجمع نمایندگان طلاب پس از دیدار اعضای مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم با رهبر معظم انقلاب و تأکید ایشان بر حوزه انقلابی، دبیرخانه حوزه انقلابی را ایجاد کرد که سلسله نشست های حوزه انقلابی در مدارس و مسابقاتی در این زمینه برگزار می کند.

حجت الاسلام سپهری در زمینه فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب گفت: متأسفانه به دلیل این که طلاب از فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم آگاهی ندارند جایگاه مجمع را تنزل داده اند، و برخی کار مجمع را فقط معرفی طلاب به دفاتر شهریه یا نهادهای دیگر می دانند.

وی ادامه داد: نمایندگان طلاب در قم مستقر هستند در حالی که حوزه انتخابیه آنها شهرهای دیگر است؛ نمایندگان با حوزه انتخابیه خود در ارتباط هستند و تلاش می کنند نیازهای حوزه علمیه شهر خود از جمله تأمین استاد، انتخاب مدیر حوزه علمیه را برطرف کنند اما طلاب آنها را نمی بینند و فقط امضا دادن ها را می بینند.

وی اضافه کرد: از دیگر فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب بررسی طرح های مربوط به حوزه علمیه است و ایجاد مرکز خدمات حوزه علمیه طرحی است که از دل مجمع نمایندگان خارج شده است اما متأسفانه طلاب از آن آگاه نیستند و در برخی موارد نمایندگان طلاب حتی به مشکلات خانوادگی طلاب نیز رسیدگی می کنند.

نماینده طلاب زنجان درپایان خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی مهمترین کاری است که مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم باید برای نشان دادن جایگاه واقعی خود به طلاب انجام دهد البته در این زمینه کارهایی انجام شده است به عنوان مثال سامانه اطلاع رسانی مجمع نمایندگان در دوره هفتم ایجاد شده است که فعالیت های مجمع را منتشر می کند.

وی ادامه داد: امروزه نمایندگان طلاب فعالیت های فراوانی انجام می دهند اما متأسفانه اطلاع رسانی نمی شود که خود نمایندگان باید چنین کاری را انجام دهند./1324/ت۳۰۲/ج

ارسال نظرات