۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۴
کد خبر: ۵۵۲۶۸۱

برگزاری مراسم یادبود همسر آیت الله خزعلی در مکتب نرجس مشهد

مراسم ترحیم خانم طاهره کلباسی همسر آیت الله خزعلی با حضور خانواده وی و با سخنرانی استاد پورحسینی با موضوع «پشت صحنه آخرت» در مکتب نرجس برگزار شد.
مکتب نرجس

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مراسم ترحیم خانم طاهره کلباسی همسر آیت الله خزعلی با حضور خانواده وی و با سخنرانی استاد پورحسینی با موضوع «پشت صحنه آخرت» در مکتب نرجس (علیهاالسلام) برگزار شد.

در این مراسم خانم پورحسینی برای این بانوی مؤمنه که سالها در بیت عالمی بزرگوار صبورانه زندگی کرد و هم دوش و همراه سالهای سختی (تبعید و زندان) ایشان بود درخواست بیشترین رحمت را کرد و بیان داشت: مجالس معنوی و یادبودی که برای بزرگان و سلسله جلیله مؤمنان برگزار می شود زمانی می تواند دارای خیرات و برکات فراوان شود که با توسل به حضرات معصومین (ع) برپاشود.

وی خاطرنشان کرد: قرآن زیباترین بیان را برای صحنه های پس از مرگ در آیه 27 سوره ابراهیم آورده است و می فرماید: «يُثَبِّتُ اللَّهُ الَّذِينَ آمَنُوا بِالْقَوْلِ الثَّابِتِ فِي الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَفِي الْآخِرَةِ ... » تثبیت الهی برای مؤمنان هم در دنیا و هم در آخرت (برزخ) وعده داده شده است.

پور حسینی ادامه داد: زیرا انسان با هرکار خیرگویا با ظرف آبی پاک نهال هستی خودش را آبیاری می کند و در عین حال مؤمن از دیدگاه قرآن شجره طیبه است چنانکه این بانوی بزرگوار بودند چرا که ریشه، شاخه ها و میوه های شجره طیبه مؤمن ارزشمند و وجود او همیشه مثمر ثمر است.

این استاد حوزه با بیان اینکه روایات معصومین در این آیه شریفه خبر از تثبیت مؤمنان الهی در قبر می دهد، بیان داشت: در مضمون حدیثی می خوانیم که امام صادق(ع) فرمود شیطان هنگام مرگ نزد اولیاء و دوستان مااز طرف راست و چپ می آید تا او را گمراه نماید اما خداوند او را باز می دارد.

پور حسینی خاطرنشان کرد: امیدواریم برکاتی که خداوند به مؤمنان وعده داده نصیب حال این بانوی بزرگوار شود و به وعده امام صادق (ع) که فرمودند: «المؤمن شهید» نائل شوند/934/د103/ب1

ارسال نظرات