۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۵۲۶۵۲
آیت الله سیدان:

تغییر قضا به وسیله دعا وعده خداوند است

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که به وسیله دعا هر تقدیر سختی را که جدی و موکد باشد می توان تغییر داد، گفت: این تغییر قضا به وسیله دعا وعده خداوند است اما در بسیاری از موارد هم دعا اجابت نمی شود.
 آیت الله سیدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیدان، استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان امروز در نشست هفتگی در جمع طلاب گفت: دعا از آن جهت دارای اهمیت است که اثرات فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه ارتباط گیری با پروردگار، درخواست و یاد خدا و ارتباط به صورت های مختلف که ذکر و تسبیح پروردگار باشد و ساعات معین و اوقات مختلف باشد اهمیت دارد، اظهار کرد: به پیامبر گفته شده است که ای پیامبر به بندگان ما بگو که اگر دعای شما نباشد مورد اعتنای پروردگار نیستید.

استاد سطح عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به این مطلب که به وسیله دعا هر تقدیر سختی را که جدی و موکد باشد می توان تغییر داد، تصریح کرد: این تغییر قضا به وسیله دعا وعده خداوند است اما در بسیاری از موارد هم دعا اجابت نمی شود.

وی با بیان اینکه این تغییر قضا و تقدیر در خود دعا مطرح است و تأکید شده که نا امید نشوید، بیان کرد: خداوند گاهی بندگان خود را به ناراحتی و زحمت و سختی و مشکلات می اندازد تا آنان دعا کنند.

آیت الله سیدان با بیان اینکه ما بندگانمان را به سختی می گیریم و شاید اینها به خودشان بیایند و دعا و تضرع کنند، تصریح کرد: البته گروه دیگری نیز هستند که خداوند به آنها اعتنا ندارند و حساب دیگری دارند که قرار است در دنیا کمتر گرفتاری ببینند و مختصر کار خوبی اگر انجام بدهند پاداش های فراوان دریافت کنند و کسانی که خداوند آنها را دوست دارد به گرفتاری ها مبتلا می شوند تا آنان دعا و تضرع کنند.

وی با بیان اینکه دعاهای صحیفه سجادیه درس های فراوانی دارد، بیان داشت: این درس ها شامل درس های اخلاقی اجتماعی، تربیتی است و در عین حال مجموعه صحیفه حضرت سجاد بیشتر به صورت صلوات بیان شده است چرا که توحید و نبوت و امامت و معاد در صلوات جمع است.

آیت الله سیدان با بیان اینکه شعار تشیع درود بر خاندان رسالت است و این درود تشکری از زحمات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین است، تصریح کرد: خوب است که درود، درود جامع باشد و اهمیت درود و صلوات بر محمد(ص) در حدی است که به وصف نمی آید و خداوند بر بنده ای که صلوات فرستاد رحمت خودش را نازل می کند.

وی با بیان اینکه چقدر حیف است که دنباله روی حرف های دیگران در زمینه اعتقادات و اخلاق و رفتار شد، ابراز کرد: درباره عفو و مغفرت این تفاوت است که عفو همان گذشت خدا و پیامد گناه از عذاب و گرفتاری است و مغفرت بعد از این عفو چنان پیوند می خورد که شرمندگی و رسوایی و پیامدهایی که گناه دارد را نداشته باشد نباشد و از طرفی هم کیفر سقوط نباشد./934/پ202/ب1

ارسال نظرات