۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۶
کد خبر: ۵۵۲۵۷۶
مدیر حوزه علمیه هرمزگان تاکید کرد؛

ضرورت محدودسازی شبکه های ارتباطی خارجی

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با تاکید بر محدودسازی شبکه های ارتباطی خارجی گفت: شبکه ها و ابزار ارتباطی داخلی جایگزین شبکه های خارجی شود.
حجت الاسلام مختاری

حجت الاسلام روح الله مختاری مدیر حوزه علمیه هرمزگان در گقت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، با اشاره به آسیب های فضای مجازی گفت: هیچ جای دنیا مثل ایران اسلامی، ذهن جوانان و افکار عمومی را با استفاده از رسانه ها و ابزارهای نوین در اختیار دیگران قرار نداده اند.

وی در ادامه افزود: در هیچ کشوری همچون ایران، مسؤولان راه را برای دشمن خونی مردم بازنکرده اند، آسیب های جدی فضای مجازی در عرصه های مختلف در جامعه مشهود است و اتفاقی که در بخش امنیت افتاد تلنگری برای مسؤولان بود.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان با بیان اینکه 80 درصد استفاده کنندگان از تلگرام، ایرانی هستند، افزود: باید شبکه ها و ابزار داخلی برای بهره مندی افراد در کشور راه اندازی شود.

حجت الاسلام مختاری بیان کرد: بسیاری از کشورها در برخی امورات از ایران اسلامی عقب هستند اما به دلیل نگرانی و دغدغه فضای مجازی، به بومی سازی این فضا ورود جدی پیدا کرده و امکاناتی را در اختیار مردم قرار داده اند که مدیریت آن در دستان نظام حاکم بر آن کشورهاست.

وی بیان داشت: 170 نماینده طی نامه ای از مسؤولان سران سه قوه درخواست کردند که شبکه های داخلی جایگزین شبکه های ارتباطی خارجی کنند تا آسیب ها به حداقل برسد، این اقدام که نشان از دلسوزی مسؤولان نسبت به جامعه دارد شایسته تشکر و قدردانی است.

مدیر حوزه علمیه هرمزگان ادامه داد: انتظار می رود با توجه به این درخواست نمایندگان، سران سه قوه ورود جدی کنند، مردم نیز همین انتظار را از مسؤولان دارند، هر پدر و مادری که نگران تربیت فرزندان خود و آینده جامعه باشد این توقع را از سران سه قوه دارد که در محدودسازی شبکه های ارتباطی خارجی اقدام کنند.

حجت الاسلام مختاری به وظیفه خطیر نخبگان اثرگذار جامعه در برابر تبلیغات سوء دشمنان در فضای مجازی گفت: این قشر تاثیرگذار جامعه باید برکات انقلاب و دستاوردهای آن را برای مردم تبیین کنند و مشکلات را برجسته نکنند و ضمن بیان مشکلات، برکات نظام را نیز یادآور شوند./851/ت۳۰۳/ب۲

ارسال نظرات