۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۵۵۲۳۶۹
آیت الله نوری همدانی:

تعرفه های آب و برق نباید سبب فشار بر مردم شود

حضرت ‌آیت الله نوری همدانی تأکید کرد: در میان مردم افرادی که از نظر معیشتی ضعیف هستند فراوان است از این رو باید تعرفه ها را به گونه ای قرار داد تا به آن ها فشار نیاید.
آیت الله نوری همدانی در دیدار وزیر نیرو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید ظهر امروز در دیدار رضا اردکانیان وزیر نیرو با بیان این که آب و برق و انرژی مساله ای حیاتی برای انسان ها است، گفت: باید از این نعمت های مهم درست استفاده کرد تا دچار مشکل نشویم.

وی مسؤولیت های انسان از دیدگاه اسلام را به سه دسته تقسیم کرد و افزود: یکی از مسؤولیت های انسان فردی است که انسان باید خود را بسازد و اگر کوتاهی کند نزد خدا مسؤولیت دارد.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم مسؤولیت دیگر انسان را اجتماعی دانست و اظهار داشت:  بر اساس روایات کسی که به کار مردم مسلمان اهمیت ندهد مسلمان نیست، از این رو نسبت به کشورهای و مردم مظلوم وظیفه داریم و باید از آنان حمایت کنیم.

وی با تأکید بر مقابله با توطئه های استکبار جهانی علیه کشورهای اسلامی و مستقل ادامه داد: در این دنیا نمی توان ساکت و بی تفاوت بود، در مقابله با استکبار و حمایت از مستضعفان حد و مرز جغرافیایی مطرح نیست.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که مسؤولیت شغلی نیز بسیار مهم است که باید جدی گرفته شود، ابراز داشت: شغل ها موازینی دارند که باید رعایت شود و باید بدین وسیله حقوق مردم را احیا کرد.

وی عنوان کرد: در میان مردم افرادی که از نظر معیشتی ضعیف هستند فراوان است از این رو باید تعرفه ها را به گونه ای قرار داد تا به آن ها فشار نیاید.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: البته مردم به صورت کلی باید از اسراف انرژی و آب و برق پرهیز کنند چرا که در شرایط فعلی باید مصرف را مدیریت کرد و در روایات تاکید ویژه ای بر پرهیز از اسراف شده است./1323/پ۲۰۲/ق

ارسال نظرات