۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۹
کد خبر: ۵۵۲۳۳۵
مدیر کل تبلیغات اسلامی هرمزگان:

احداث هرچه بیشتر خانه های عالم نیازمند تامین اعتبارات عمرانی است

حجت الاسلام انصاری راد، کمبود اعتبارات عمرانی را بزرگترین مشکل در استان نام برد و گفت: در صورت تامین اعتبارات حوزه عمرانی این اداره کل، شاهد افزایش احداث، تعمیر، تکمیل و تجهیز خانه های عالم خواهیم بود.
همتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز در ديدار فریدون همتی استاندار هرمزگان که با هدف تبیین اولويت هاي فرهنگي استان و تخصيص اعتبارات انجام شد به تشریح عملکرد تبلیغات اسلامی استان در حوزه فرهنگی و عمرانی پرداخت.

وی در این دیدار کمبود اعتبارات عمرانی را بزرگترین مشکل فراوری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان عنوان کرد و افزود: در صورتی که اعتبارات حوزه عمرانی این اداره کل تامین شود، روند احداث خانه های عالم، تعمیر، تکمیل و تجهیز این خانه ها افزایش خواهد یافت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان همچنین تصریح کرد: بر اساس بازدیدهای به عمل آمده از مناطق روستایی، دریافتیم که مناطق روستایی برای احداث و تعمیر خانه های عالم با مشکل جدی کمبود اعتبار مواجه اند.

حجت الاسلام انصاری راد اضافه کرد: البته دهیاری ها در این راستا اعلام آمادگی کرده اند اما متاسفانه به دلیل نبود اعتبارات در این زمینه، درحال حاضر اقدامات چندانی صورت نگرفته است.

وی از اعزام و استقرار مبلغ در مناطق روستایی به عنوان بزرگترین طرح اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان در حوزه فرهنگی دینی یاد کرد و گفت: درحال حاضر آسیب های اجتماعی نه تنها در مراکز شهری بلکه در مناطق روستایی نیز روبه افزایش است.

حجت الاسلام انصاری راد بیان کرد:‌ عمده طرح های فرهنگی بیشتر در مناطق شهری اجرا می شود در حالی که مناطق روستایی باید در اولویت برنامه ریزی و اجرا قرار گیرند، آسیب هایی از جمله اعتیاد و طلاق و مفاسد اخلاقی کم و بیش در برخی از روستاها شاهدیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان افزود: برای اینکه بتوانیم برنامه ریزی مدون و اصولی برای کاهش و مهار آسیب های اجتماعی در مناطق روستایی داشته باشیم نیازمند صرف اعتبار برای فعالیت های فرهنگی در کنار فعالیت های عمرانی در روستاها هستیم.

وی گفت: فعالیت های فرهنگی روحانیان مستقر در روستاها فوق العاده اثربخش بوده و بررسی های صورت گرفته نیز حاکی از آن است که در نقاطی که موفق به استقرار مبلغ شده ایم، بزهکاری ها و مشکلات اجتماعی کاهش یافته است.

حجت الاسلام انصاری راد ابراز کرد: اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان سعی کرده با حمایت از برنامه های فرهنگی روحانیان مستقر، آنان را در پیشگیری ازآسیب های اجتماعی و کاهش آن یاری رساند.

وی بیان کرد: امروزه در صورت هرچه فعالتر شدن مساجد، از سویی موجبات یاس و نومیدی دشمنان فراهم خواهد شد و از سویی شاهد تحول فرهنگی درسطح مناطق به ویژه روستاها خواهیم بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: جذب جوانان و نوجوانان و هدایت آنان به مساجد از جمله اولویت های کاری اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان است که تحقق این مهم منوط به تامین اعتبارات حوزه فرهنگی و عمرانی است.

وی اظهار کرد: ایجاد زیرساخت های قانونی به عنوان اولویت نخست اداره کل تبلیغات اسلامی هرمزگان همواره مورد اهتمام بوده و درحال پیگیری است./851/پ204/ب1

ارسال نظرات